    Date: Mon, 11 Mar 2013 13:40:52 +0100
    From: ikov <i...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: tablet PC TabFun 7.0

    > Może zadaj pytanie,
    > co chciałbyś zrobić z tym tabletem, to będzie
    > jakaś bardziej interesująca odpowiedź niż
    > wymyślanie zastosowań do urządzenia, które posiadasz.

    Jak ja lubię te wątki o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad
    Wielkanocą... wróć: wyższością Windowsa nad Linuksem. Można się spierać
    tygodniami a i tak zawsze znajdzie się nowy argument za lub przeciw.
    Jak ktoś potrzebuje PS, AutoCAD albo inne wyspecjalizowane aplikacje to
    niech kupi windowsa (cena pomijalna przy koszcie tamtego oprogramowania)
    i będzie działało. Rzeźbienie w systemie to sztuka dla sztuki, a
    właściwy efekt nie zawsze da się osiągnąć.

    Na pc i słabszym laptopie mam win i również debiana. Win w zasadzie nie
    uruchamiam, bo na linuksie działa mi wszystko czego tam potrzebuję -
    internet, muzyka, filmy - także pakiet biurowy, do tego dużo sprawniej
    niż na win, wyjątkiem są gry na pc, do których linux się jeszcze nie nadaje.

    Na telefonie mam androida - jak chcę posłuchać radia internetowego,
    obejrzeć jakiś filmik na yt albo sprawdzić szybko pocztę - idealny
    system mobilny.

    Podsumowując:
    a) jeśli chcesz robić na kompie wszystko po trochu (gry, specjalistyczne
    oprogramowanie jak PS czy CAD lub konkretne programy wymagane w pracy)
    oraz internet i multimedia - komputer z windowsem
    b) jeśli urządzenie ma służyć do pracy i rozrywki bez większości gier i
    bez programów specjalistycznych - komputer z dowolnym systemem (win, linux)
    c) jeśli to co w b) ale ultra mobilne - tablet lub smartfon.

    Dobór urządzenia wg powyższej listy będzie właściwy, w drugą stronę nie
    ma co kombinować, chyba że ktoś ma chęci i czas. Dalsze rozwodzenie się
    nad tematem nie ma sensu.