  • 21. Data: 2015-04-03 14:31:21
    Temat: Re: tani tester pojemności baterii litowo-jonowej
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mfjv5l$nvd$1@dont-email.me...
    > [..]

    > Nie jestem pewien czy się nadaje.
    > 1. Jeśli pomiar jest między ładowarką a telefonem to sorry ale to co
    > weźmie sam telefon też zmierzy, pojemność aku można będzie
    > oszacować ale nie zmierzyć.

    Masz rację, że nie zmierzy pojemności aku.
    Ale nada się idealnie do *porównania* dwu aku i powie który ma więcej.

    > 2. Do pomiaru samego akumulatora i tak potrzebujesz ładowarki lub
    > zasilacza z regulowanym napięciem i prądem.

    Myślę, że jak telefon się przy ładowaniu wyłączy, to zmierzysz
    energię ładowania razem z niesprawnoscią przetwornicy w telefonie.

  • 22. Data: 2015-04-03 15:55:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    [..]

    > Masz rację, że nie zmierzy pojemności aku.
    > Ale nada się idealnie do *porównania* dwu aku i powie który ma więcej.

    No to mniej więcej napisałem, w pierwszym poście chciałeś "Coś, co
    pozwoli mi porównać dwie baterie 3,7V i podać że ta ma 2200mAh a tamta
    tylko 1600mAh?"

    > Myślę, że jak telefon się przy ładowaniu wyłączy, to zmierzysz
    > energię ładowania razem z niesprawnoscią przetwornicy w telefonie.

    Zapomnij o wyłączeniu srajfona w czasie ładowania :)
    Osobiście przy tej różnicy cenowej jednak brałbym IMAX'a, jeśli jednak
    potrzebujesz tylko na to jedno zastosowanie to ten mierniczek będzie
    wystarczający.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 23. Data: 2015-04-03 16:03:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mfm63j$6bl$1@dont-email.me...
    > [..]

    > No to mniej więcej napisałem, w pierwszym poście chciałeś "Coś, co pozwoli
    > mi porównać dwie baterie 3,7V i podać że ta ma 2200mAh
    > a tamta tylko 1600mAh?"

    Dokładnie.
    Istotne jest porównanie dwu baterii a nie podanie
    ich bezwzględnych pojemności.
    Podałem też po co mi to: kupiłem nowy, chinski aku do iPhone4
    i na tym nowym iPhone4 pracuje tyle samo na jednym ładowaniu
    co na oryginalnym, prawie 5-letnim aku Appla.

    > Zapomnij o wyłączeniu srajfona w czasie ładowania :)

    Dlaczego srajfona? Skąd ten emocjonalny ładunek u Ciebie?
    Jak najbardziej można wyłączyć iPhone w czasie ładowania.
    Uważasz że nie mozna na jakiej podstawie?

    > Osobiście przy tej różnicy cenowej jednak brałbym IMAX'a, jeśli jednak
    > potrzebujesz tylko na to jedno zastosowanie to ten mierniczek będzie
    > wystarczający.

    Wczoraj już zamówiłem AllExpress więc propozycja alternatywna
    pojawiła się ciut za późno - jak mierniczek sie nie sprawdzi to wtedy
    wrócę do tematu.

  • 24. Data: 2015-04-04 00:06:00
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

[...]
    ---
    To co jeszcze chcesz sprawdzać ?

  • 25. Data: 2015-04-04 00:18:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:mfn47k$f81$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > i na tym nowym iPhone4 pracuje tyle samo na jednym ładowaniu
    > co na oryginalnym, prawie 5-letnim aku Appla.

    Od początku to samo: Akumulatory.

  • 26. Data: 2015-04-04 01:12:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Od początku to samo: Akumulatory.

    Czy iPhone4 nie jest wystarczo rzetelnym instrumentem sprawdzającym?!
    Skoro oba, nowy chiński i stary chiński inaczej, pracują tak samo
    długo, to chyba słusznym wnioskiem jest, że mają zbliżoną pojemność.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2015-04-04 01:37:22
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]
    > i na tym nowym iPhone4 pracuje tyle samo na jednym ładowaniu
    > co na oryginalnym, prawie 5-letnim aku Appla.

    Czyli co ? Napisałeś, że oba "pracują tyle samo". Chcesz jeszcze raz upewnić
    się, że tak jest ?

  • 28. Data: 2015-04-04 06:01:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:mfn9iu$3gl$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Pszemol"

    > Od początku to samo: Akumulatory.
    > ---
    > Czyli co ? Napisałeś, że oba "pracują tyle samo".
    > Chcesz jeszcze raz upewnić się, że tak jest ?

    Użytkowanie telefonu zmienia się znacznie codziennie.
    Nie wiem, czy to wrażenie jakie odnoszę jest prawdziwe
    czy tylko iluzja.

  • 29. Data: 2015-04-04 06:02:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Czy iPhone4 nie jest wystarczo rzetelnym instrumentem sprawdzającym?!
    > Skoro oba, nowy chiński i stary chiński inaczej, pracują tak samo
    > długo, to chyba słusznym wnioskiem jest, że mają zbliżoną pojemność.

    Fajnie że się tak o mnie troszczycie :-) Czuję się zaszczycony... ;-)

  • 30. Data: 2015-04-04 09:59:09
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-04-04 o 01:37, re pisze:
    > Czyli co ? Napisałeś, że oba "pracują tyle samo". Chcesz jeszcze raz
    > upewnić się, że tak jest ?
    Skoro jeden używany od lat, oryginalny, pracuje tyle samo jak nowy
    chiński, to powiedz jaką mają pojemność? Bo w tym jest sedno tego wątku.