  • 1. Data: 2015-10-17 21:57:24
    Temat: tanie granie - co kupić?
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Stanąłem przed potrzebą modernizacji peceta pod kątem w miarę
    komfortowego pogrania w nowsze tytuły. Monitor mam 1600x1200.
    Jaki używany zestaw: czterordzeniowy CPU+płyta+8GB DDR3 cechuje się
    korzystnym współczynnikiem wydajność/cena?

    Obecnie w obudowie siedzi C2D E8400 @3,8 na najprostszej płycie socket
    775 z chipsetem G31 i 4GB DDR2 i to chciałbym zmienić.
    Wiedźmin 3 działa na średnich ustawieniach ~35 fps ale często zdarzają
    się ostre spadki liczby klatek i zawieszki z braku RAM.
    Karta graf. zostaje (GTX 750 Ti 2GB), miło by było, gdyby został też
    zasilacz (Tagan 380W, dawniej dawał radę z dosyć prądożerną kartą 8800
    GTS).

    Czego szukać, jakieś najstarsze i5 będzie opłacalnym wyborem?

  • 2. Data: 2015-10-17 22:30:22
    Temat: Re: tanie granie - co kupić?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 17 Oct 2015 21:57:24 +0200, zhbick napisał(a):

> [...]
    > GTS).
    >
    > Czego szukać, jakieś najstarsze i5 będzie opłacalnym wyborem?

    Zerknij sobie na PClab - tam robili testy wydajnościowe pod kątem Wiedźmina.

    [ You only have to understand something if it needs an explanation. ]
    [ ("House M.D. 5e01 Dying Changes Everything") ]

  • 3. Data: 2015-10-17 22:47:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zhbick napisa?(a):

    [...]

    > Czego szukać, jakieś najstarsze i5 będzie opłacalnym wyborem?

    i5-750, 8GB ram i GTX950 - zmiescisz sie w 1500 zl.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 4. Data: 2015-10-18 09:25:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > Wiedźmin 3 działa na średnich ustawieniach ~35 fps ale często zdarzają
    > się ostre spadki liczby klatek i zawieszki z braku RAM.
    skąd wiesz, że spadki powoduje brak pamięci? W Twoim przypadku dołożenie
    pamięci to najtańsze rozwiązanie.
    > Karta graf. zostaje (GTX 750 Ti 2GB),
    taka karta do wiedzmina TRZY? Ona jest słabsza niż ta zalecana w
    minimalnej konfiguracji!!!

    > Czego szukać, jakieś najstarsze i5 będzie opłacalnym wyborem?
    Odpowiedź na Twoje pytanie trudno jest otrzymać, bo w połowie zależy ona
    od aktualnych cen na allegro (albo w sklepach)
    na stronie PassMark możesz sprawdzić jaką wydajność ma Twój procesor.
    Podpowiadam że jeśli nowy będzie _tylko_ dwa razy szybszy, to (bez
    testów) raczej nie zauważysz przyrostu mocy obliczeniowej. Twój procek
    ma w przybliżeniu 2.2tyś punków wspomniany niżej i5 750 - 3.7tyś
    punktów. marnie jak na zmianę kompa z powodu "bycia za wolnym" (chyba że
    cd2 nie nadaje się do wiedzmina a i5 tak).
    Musisz sobie usiąść przed allegro, popatrzeć co jest dostępne, popatrzeć
    jak wypada w testach i wybrać. Nie trzymaj się kurczowo przy intelu,
    jeśli nie celujesz w górną półkę. Grafikę masz dobrą, ale za słabą do
    Wiedzmina3, wiec może lepiej byłoby sprzedać całego kompa i kupić całego
    nowego? Polecam modele poleasingowe. czasami można kupić całego kompa w
    cenie niewiele wyższej niż jego procek na półce w sklepie.
    tu masz kompa za 800zł którego procesor "wykręca" 5.3tyś punktów. do
    tego Twoja stara karta, obudowa i zasilacz. Wtedy się przekonasz czy
    Ti750 daje radę czy nie :)
    http://allegro.pl/dell-t3500-w3530-6gb-250-quadro-20
    00-dvdrw-win7-i5726337561.html

    ToMasz

  • 5. Data: 2015-10-18 09:46:35
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    > skąd wiesz, że spadki powoduje brak pamięci?

    stąd, że w takich chwilach HDD mocno rzeźbi

    > W Twoim przypadku dołożenie pamięci to najtańsze rozwiązanie.

    Jak napisałem w głównym poście, płyta jest na chipsecie G31. Obsługuje
    on max 4GB pamięci i tyle mam, więc nie da się dołożyć.

    > taka karta do wiedzmina TRZY? Ona jest słabsza niż ta zalecana w
    > minimalnej konfiguracji!!!

    hmm..

    > tu masz kompa za 800zł którego procesor "wykręca" 5.3tyś punktów. do
    > tego Twoja stara karta, obudowa i zasilacz. Wtedy się przekonasz czy
> [...]

    płyty z poleasingowca nie włożę do zwykłej budy ani nie zasilę
    standardowym zasilaczem, bo ma inny rozmiar wtyczki 24 pin

  • 6. Data: 2015-10-18 10:07:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > płyty z poleasingowca nie włożę do zwykłej budy ani nie zasilę
    > standardowym zasilaczem, bo ma inny rozmiar wtyczki 24 pin
    1 co nie przeszkadza aby wymienić całego kompa
    2 dowiedz się u sprzedawcy jaki jest zasilacz jaka wtyczka
    3 miesąc temu kupiłem poleasingowego della vostro 460, ma standardową
    wtyczkę zasliacza
    4 o jakiej kwocie pieniędzy rozmawiamy?

    ToMasz

  • 7. Data: 2015-10-18 10:20:13
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-10-18 o 10:07, ToMasz pisze:

    > 1 co nie przeszkadza aby wymienić całego kompa
    > 2 dowiedz się u sprzedawcy jaki jest zasilacz jaka wtyczka

    Chciałeś zachować z poprzedniego komputera kabel zasilania?

    miab

  • 8. Data: 2015-10-18 10:20:21
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    > 4 o jakiej kwocie pieniędzy rozmawiamy?

    powiedzmy, że 1k PLN na płytę z procesorem i pamięcią, plus to,
    ewentualnie można mieć ze sprzedaży C2D

  • 9. Data: 2015-10-18 10:45:34
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "miab" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Chciałeś zachować z poprzedniego komputera kabel zasilania?

    Nie.

    Rozumiem, że Twoja ironia sugeruje, iż dysk 1TB Samsung F3, karta GTX
    750 Ti 2GB, napęd DVD i obudowa z zasilaczem do nowszego się nie nada?
    :)
    Pytałem o tani upgrade, czyli CPU z płytą i pamięcią, ale widzę, że
    zaraz dojdziemy do konieczności wydania 6k PLN.

  • 10. Data: 2015-10-18 10:53:56
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Zauważ, że zostawienie tych podzespołów pozwala na zaoszczędzenie
    kilkuset zł: 500 karta graf, 100 zł HDD, 150 zł obudowa z zasilaczem i
    DVD.