  • Data: 2019-01-15 20:09:43
    Temat: Re: taśma led o weryfikowalnych parametrach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chętnie bym zobaczył jak w praktyce jest to zrobione w istniejących
    > lampach.
    źle jest robione. Swego czasu zbierałem po ludziach (i śmietnikach)
    żarówki diodowe, z których coś chciałem zrobić. no i okazywało się że w
    90% diody żyją, ale skomplikowane układy sterujące prądem - już nie.
    widywałem takie żarówki led, które rozbłyskały gdy wyłączało się (tak
    wyłączało) mikser lub wiertarkę. (pewno winna wiertarka, nie ledy).
    chcesz rozpracowywać takie układy? Kopiować je dodając mocniejsze
    części? cewki będziesz nawijał? nie żartuj.

    > Z tego co widzę to ludzie proponują układy luster prądowych, które
    > mierzą prąd w 1 gałęzi i powielają ten sam prąd w pozostałych. Są też
    > specjalne drivery balansujące odpowiednio ten prąd.
    taaaaak... tylko po kija się tym doktoryzować.

    teraz temat z dzisiaj. Zamknęli mi (od nowego roku) salon orange.
    dzisiaj przyszli "likwidatorzy". dostałem od nich parę gratów, w tym
    moduły ledowe (3 diody zalane w plastik) ok 50 sztuk. Nie wiem co to za
    moduły, ale zakładam że orange na tym nie oszczędzało. tym bardziej że
    reklama była pęknięta od lat, na niektóre moduły lała się woda, zarosły
    mchem - a działają. Tak czy owak, wymontowałem, wyczyściłem, zlutowałem
    13 sztuk - 1 amper 12v. jak to zaświeciłem to.... rozpacz czarna.
    Przesadzam trochę, ale liczyliśmy że moduły z orange pokonają chińskie
    paski ledowe w każdej konkurencji. a tu moc światła mierna, odcień
    trupio blady. świecą coś lekko lepiej niż tej samej długości pasek
    2835. Przy czym te drugie konsumują 1/3 mocy mniej.
    Dlaczego świecą słabo? Bo mają "klosze" obudowy które powodują ze oddają
    mniej ciepła, a jeśli producent jest solidny, to trzyma się ograniczeń,
    czego skutkiem jest marny strumień świetlny. barwa - pewno był wybór ale
    klient wybrał zimną, a dla mnie to zbyt zimny odcień i już nic nie
    zrobię. Spróbuję jutro zrobić parę fotek, może coś będzie widać.

    ToMasz