  • Data: 2019-09-23 16:14:05
    Temat: Re: test zasilacza konputerowego
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 23 Sep 2019 15:36:13 +0200, robot napisał(a):

    > Jak sprawdzić czy zasilacz komputerowy ATX jest sprawny?
    > Nie mam innej płyty głównej do podłączenia.
    > Nie jestem elektronikiem.
    > Nie jestem "humanistą".

    Weź 3 żarówki samochodowe R2 (starego typu szosowe/miejskie) i obciąż 12
    V (przewód żółty) jednym włóknem, przewód 5 V (czerwony) dwoma włóknami
    równolegle i przewód 3 V (pomarańczowy) też dwoma włóknami). Drugim
    przewodem oczywiście czarny. Podłącz zasilacz do sieci, włącz pstryczek
    i zwieraj zielony do czarnego. Żarówki powinny się zaświecać.
    Dobrze mieć lutownicę i miernik żeby pomierzyć te napięcia pod
    obciążeniem.
    --
    Jacek
    I hate haters.