  • Data: 2016-10-07 16:47:51
    Temat: Re: testowanie generatorów liczb losowych (kontynuacja)
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, October 7, 2016 at 3:20:51 PM UTC+2, M.M. wrote:

    > U Bartka też nie przeszło, więc to nie jest problem z moim systemem.
    > Ale zobaczymy, może u Ciebie przejdzie testy.
    >
    > Nawiasem mówiąc, dostrzegam teraz zalety prostszej metody
    > testowania, typu policz znaną całkę i porównaj wartość do
    > wartości oczekiwanej.

    To chyba dośc kiepska metoda. Niby można myślać o dowolnie
    skomplikowanych funkcjach (będa one odtwarazac cześć znanych testów:)
    ale np ciągi quasilosowe będą takie próby przechodzić nawet
    lepiej niż (pseudo)losowe!
    że jest problem zauważysz dopiero, gdy popatrzysz na rozkład
    wyników. Powinny tworzyć ~gausika (estymator MC jest asymptotycznie
    normalny) a dla pewnych ciągów będą tworzyć jakiś inny kształt,
    znacznie bliższy wartośći oczekiwanej (wartośći całki).

    > Liczenie x-kwadrat dla milionów punktów
    > swobody pewnie trzeba na bignumie zaimplementować.

    Ojtam ojtam:)
    Zresztą, jak an jeden punkt idą tysięce liczb losowych,
    to mnożenie liczb podwyższonej precyzji nie jest specjalnie
    obciążające.

    pzdr
    bartekltg