    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: tresc SMS
    Date: 24 Jul 2013 16:35:30 GMT

    Pan J.F napisał:

    > zwal jak zwal - tu akurat wiadomo ze operator to zapisuje i musi,
    > bo tak ustawa nakazuje.

    Jednak nie nakazuje *operatorowi* "analiz dróg tożsamych".

    > Niekonieczne. Mogli sprawdzic billingi dziewczyny lub podpytac
    > rodzicow i trafic na chlopaka.
    > Chlopak, nazwijmy to warty sprawdzenia, wiec i jego billingi.
    > A potem dane numerow do ktorych dzwonil/do niego dzwonily.

    Nie tyle mogli, co musieli, a przynajmniej powinni. Od setek lat
    stójkowi mają mieć oko na swój rewir, a to jest bardzo cenne źródło
    informacji. Ale dziennikarz pisze o czym innym -- (1) ktoś znalazł
    "drogi tożsame" i (2) ktoś inny to zignorował.

    > Kto wie, jesli maja narzedzie do "wyszukiwania drog tozszamych",
    > to co szkodzi prokuratorowi wydruk sobie zamowic ?

    Nie mają narzędzia -- wzmiankowany "raport" wygląda mi na zewnętrzną
    ekspertyzę biegłego, zrobioną rzetelnie (patrz: 1) i niezrozumianą
    przez kogoś odpowiedzialnego za rozwiązanie zagadki (patrz: 2).

    > Przeciez za niego nie placi - tzn nie z wlasnej kieszeni :-)

    A powinien. To znaczy budżet Ministerstwa Od Zbójectwa i Hultajstwa
    powinien finansować ludzi, co się znają na interpretacji danych.

    > Jakby ich bylo tylko 10, czy tam podobnie niewielka liczba, to
    > owszem - bardzo ciekawa przeslanka.

    10 telefonów z "tożsamą drogą", czy 10 włamań?

    > Zreszta - wspolnikow mozna tak wylapac, potencjalnych swiadkow
    > zdarzenia (bywa ze w okilicy niewiele osob porusza sie po nocy) ...
    > dlatego to moze byc calkiem rutynowa procedura :-)

    Sklepu jubilerskie rzadko są w odludnych miejscach. Wystawa na dole
    w kamienicy, a wyżej śpi setka ludzi z włączonymi telefonami obok
    łóżek.

    > Jesli sa przygotowane narzedzia informatyczne, to uzycie niewiele
    > kosztuje :-)

    Niestety tak chyba myślą decydenci. Zróbmy przetarg, wpiszmy do
    Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia "program do łapania
    złodziei" i wybierzmy najtańszą ofertę. A nasi policjanci będą
    se później klikać i łapać.

    > Najlepiej sie bada w trybie rewizji :-)
    > A ze podejrzany o przestepstwo, moze miec bron, to brygada AT
    > bardzo wskazana :-P

    Przede wszystkim ta brygada musi wyrobić godziny, bo inaczej premię
    obetną. Albo nie daj Boże ktoś wpadnie na nieodpowiedzialny pomysł,
    by w ogóle zwolnić mięśniaków i zatrudnić mózgowców.

    > A potem sie przyjdzie wytlumaczyc z posiadania 8 telefonow , 4
    > komputerow i moze jeszcze paru radyjek samochodowych.
    > No i z nieplacenia abonamentu RTV :-)

    Poza tymi radiami samochodowymi, to wszystko pasuje do mnie.

    --
    Jarek