    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: tresc SMS
    Date: 24 Jul 2013 21:09:24 GMT

    Pan J.F napisał:

    > Ale jakies tam dzialania mu nakazuje.

    Nakazuje gromadzić i udostępniać na żądanie.

    > Kto wie - moze nawet chetnie to i wiecej zrobi, bo za pieniadze.

    Operator? A on zna się na tych rzeczach? To nie musi być taki gościu,
    co ma papiery, że jest biegły w tych sprawach?

    > Albo po prostu zlekcewazona.

    Niestety, moja wersja wciąż wydaje mi się bardzej prawdopodobna.
    Nie posądzam nikogo o złą wolę (lekceważenie wymaga świadomego
    [nie]działania). Po prostu szeryfowie nie nadążają za rozwojem
    świata, tracą kontakt z rzeczywistością. Nie całkiem ze swojej
    winy.

    > Ale w obliczu korzysci o takie narzedzie az sie prosi :-)

    Prosi się również o czapkę niewidkę i kije samobije na wyposażeniu
    policji. Szkoda, że to mało realne. Z tych samych powodów.

    > No i finansuje.
    > Tylko potem uslyszysz ze podnosimy podatki, albo ze sledztwa sa drogie
    > i nie warto wydawac pieniedzy na szukanie malolaty ktora pewnie po
    > wakacjach sama wroci do domu.

    Na razie słyszę, że się pieniądze składa na pryzmę. I jakoś mało
    sensowne mi się to wydaje.

    > 10 telefonow. Akurat tyle, ze wydaje sie iz mozna ich wlascicieli
    > sprawdzic.
    >
    > Przy 10 wlamaniach w roznych miejscach miasta mysle ze system by
    > wyplul nic, albo jeden czy kilka numerow - i wszystkie to bylyby
    > "strzaly w dziesiatke"
    > Pod warunkiem prawidlowego zidentyfikowania wlaman z tej samej grupy.

    No to jak wypluje jeden telefon pasujący do siedmiu włamów, to
    w ten sposób wskaże nową grupę, lepiej określona niż pierwotna
    dziesięcioelementowa. To bardzo cenne odkrycie.

    > no to spia przez 8h. A liczba tych ktorzy sie przemieszczali po
    > okolicy bedzie krotsza.
    > Mozna odfiltrowac tych sie przemieszczali szybko .. ale w ogole
    > zobaczyc ile ich bylo,
    > moze liczba na tyle krotka ze wystarczy do wszystkich zadzwonic i
    > sprawdzic czy czegos nie widzial :-)

    Ale to już wymaga indywidualnego podejścia, zbadania danych przez
    kogoś, kto rozumie o co w nich chodzi. Kogoś, kto na podstawie jednych
    obserwacji potrafi zrobić kolejne badanie. Nie może być tak, że śledczy
    czyta "raport". To nic nie daje.

    --
    Jarek