  • 1. Data: 2009-04-02 20:52:47
    Temat: troche ntg - temperatura dysku
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Może trochę temat NTG ale jednak może ktoś mi doradzi.

    Jaka może być bezpieczna temperatura dysku od komputera?

    Dysk będzie siedział w obudowie bez wiatraka i ma pełnić rolę dysku do
    backupów oraz wymiany danych - "dysk sieciowy".
    Tyle, że leży w obudowie szczelnie zamknietej i niewiele większej od niego.
    Ciepło mu.
    Obudowa jest mocno ciepła, ale nie parzy.

    Zastanawiam się czy to bezpieczne dla dysku czy może kombinowac coś z
    dodatkowym chłodzeniem (rozkręcona obudowa, wiatrak...)

    --
    Pawełj

  • 2. Data: 2009-04-02 21:32:51
    Temat: Re: troche ntg - temperatura dysku
    Od: Shooter <s...@w...op.pl>

    pawelj pisze:

    > Jaka może być bezpieczna temperatura dysku od komputera?

    Z tego co piszą to im większa tym gorzej. Kto wie jak jest na prawdę ;)
    Jaką temperaturę ma dysk teraz ? Sprawdź np w HDD Health.

    --
    Shooter

  • 3. Data: 2009-04-02 21:42:58
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    pawelj pisze:

> [...]
    > niego. Ciepło mu.
    > Obudowa jest mocno ciepła, ale nie parzy.

    Jaką temperaturę zeznaje sam dysk?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-04-02 22:17:14
    Od: Lukasz Spychalski <l...@s...polbox.com>

    pawelj wrote:

    > Witam.
    > Może trochę temat NTG ale jednak może ktoś mi doradzi.
    >
    > Jaka może być bezpieczna temperatura dysku od komputera?

    Mój niegdysiejszy Deskstar vel Deathstar wysypał się pokazowo po
    przekroczeniu 46 stopni. Od tamtej pory montuję dyski jak najniżej dmuchając
    dodatkowym nawiewem.

    ---
    pozdrawiam,
    Łukasz Spychalski

  • 5. Data: 2009-04-03 07:35:25
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz Spychalski" <l...@s...polbox.com> napisał w
    wiadomości news:1907545.vYhyI6sBWr@tata...
    pawelj wrote:

    >Mój niegdysiejszy Deskstar vel Deathstar wysypał się pokazowo po
    >przekroczeniu 46 stopni. Od tamtej pory montuję dyski jak najniżej
    >dmuchając
    >dodatkowym nawiewem.

    JA też kiedyś maiłem problem z dyskami. Zalożyłęm macierz 2 dyskową na RAID
    0 i do tego 2 dyski wspomagające.
    Dyski były zamontowane w normalnej odbudowie ATX jeden na drugim.
    Po 3 miesiącach padł mi jeden dysk z RAIDA, dyski były nowe.
    Wymieniłem ga na gwarancji i za koljene 3 miesiące padł drugi.
    WKurzyłem się i zamontowałem 2 wiatraki z przodu obduowy tak, że wdmuchiwały
    powietrze na dyski.
    Komputer chodzi już chyba z 4 lata, po 20 godzin na dobę i zero problemó.
    Tak jak ktos pisał, im mniejsza temperatura HDD tym dłużej będzie działać.

    Pozdrawiam Michał

  • 6. Data: 2009-04-03 07:49:50
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    pawelj wrote:

> [...]
    >
    > Zastanawiam się czy to bezpieczne dla dysku czy może kombinowac coś z
    > dodatkowym chłodzeniem (rozkręcona obudowa, wiatrak...)

    wiekszosc tanich konstrukcji jakie widzialem (seagate, wd, samsung) w klasie
    ~5400-7200 rpm ma bardzo zle rozwiazany projekt elektroniki jesli chodzi o
    rozpraszanie ciepla. w wielu takich dyskach leca drivery do silnika,
    co latwo sprawdzic iloscia popalonych dyskow w obiegu...
    mi osobiscie padly ze 3 dyski .

    drugi efekt to taki ze powyzej 50C pojawiaja sie bledy odczytu, mozliwe ze
    wskutek zwyklej rozciagliwosci cieplnej ? tak czy siak sypia sie i to
    czesto , po ostygnieciu mozna przeformatowac i dzialaja, ale po co tracic
    dane ...

  • 7. Data: 2009-04-03 08:17:03
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Apr 2, 10:52 pm, "pawelj" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Jaka może być bezpieczna temperatura dysku od komputera?

    niska.
    Wprawdzie nie konkretnie z dyskow twardych, ale z wszystkiego co sie
    kreci, istnieje regula pi X okno ze za kazde 10°C wiecej placi sie
    obnizeniem zywotnosci o polowe.

    Prosze mi nie rzucac zgnilymi pomidorami, ze sie nie jest to zgodne z
    obliczeniem zywotnosci po calce XYZ wskaznik korekcyjny 1243/15...

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 8. Data: 2009-04-03 11:48:16
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Lukasz Spychalski pisze:

    > Mój niegdysiejszy Deskstar vel Deathstar wysypał się pokazowo po
    > przekroczeniu 46 stopni. Od tamtej pory montuję dyski jak najniżej dmuchając
    > dodatkowym nawiewem.

    Deskstary w ogóle są kiepskie. Mi się też wysypał, ale chyba nie ze
    względu na temperaturę :)

    Mam od dwóch lat 7 szt. Seagate ES2 250GB w RAID5, temperatura średnia
    50-52 stopnie, i kręcą się wesoło bez żadnych problemów... drugi rok non
    stop.

    Myślę, że "normalna" temperatura dla dysku to coś w okolicach 40 stopni.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 9. Data: 2009-04-03 13:00:10
    Od: Maciej Milinkiewicz <p...@o...pl>

    http://www.haksior.com/news-681.html

  • 10. Data: 2009-04-03 19:03:54
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > http://www.haksior.com/news-681.html

    Ja bym do tego nie przykladal duzej wagi. Autorzy nawet nie podali
    badanego przedzialu temperatur, a moze to bylo np. 20 i 25 stopni?:)
    Inna sprawa, ze mowa o dyskach serwerowych a nie lowendowym szajsie.