  • 21. Data: 2013-05-22 17:25:00
    Temat: Re: tuner z dvb-t2
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Ale potencjalni klienci nie maja tunerów dvb-t2, w przytlaczajacej
    > wiekszosci zapewne.

    Z drugiej strony, skoro DVB-T2 jest wstecznie zgodne z DVB-T, wnet będą
    dostępne odbiorniki z DVB-T2, a nikomu nie będzie się opłacało
    produkować osobnych odbiorników DVB-T/MPEG4 specjalnie na polski rynek.

  • 22. Data: 2013-05-22 20:06:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > To dlaczego w tv wypowiadają się experci twierdzący, że wkrótce w Polsce
    > będzie t2?

    Może dlatego, że są ludzie równie oderwani od rzeczywistości jak nasz
    grupowy kolega?

  • 23. Data: 2013-05-22 20:07:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:knio0c$koc$...@p...pl...

    > Z drugiej strony, skoro DVB-T2 jest wstecznie zgodne z DVB-T, wnet będą
    > dostępne odbiorniki z DVB-T2

    Pewnie będą, ale przejście na Cyfrę JUŻ się dokonało, więc to co będzie za
    jakiś czas nie ma znaczenia, bo ludzie sprzęt już kupili.

  • 24. Data: 2013-05-24 11:16:00
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Pewnie będą, ale przejście na Cyfrę JUŻ się dokonało, więc to co będzie
    > za jakiś czas nie ma znaczenia, bo ludzie sprzęt już kupili.

    To kupią nowy... ;)
    Trzeba dać zarobić producentom ;-)

  • 25. Data: 2013-05-24 14:31:51
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2013-05-24 11:16, Bartłomiej Zieliński donosi, że:
    > To kupią nowy... ;)
    > Trzeba dać zarobić producentom ;-)
    Eee tam, nowe MUXy będą komercyjne i nadawcy zadbają o sprzęt ;)

  • 26. Data: 2013-05-24 15:04:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 May 2013 22:57:39 +0200, Marek napisał(a):

    > On Tue, 21 May 2013 17:05:28 +0200, "Cavallino"
    >
    > To dlaczego w tv wypowiadają się experci twierdzący, że wkrótce w
    > Polsce będzie t2?
    > Ostatnio do mnie znajomi dzwonił z pytaniem czy coś wiem o tym i czy
    > będzie musiał znowu zmieniać tuner, bo "w tv mówili", że t2 będzie w
    > Polsce wkrótce standardem...

    Bo wcześniej czy później będzie i nie ma na to siły. Nie dlatego, że jest
    lepszy, tylko dlatego, że na tym samym paśmie upycha więcej kanałów z taką
    samą jakościa. Dlatego nie ma od tego odwrotu, chyba, że zrobią jeszcze
    jeden standard i wtedy jest szansa, że się to przeskoczy, tak jak angole
    przeskoczyli DVB-T MPEG4
    Tyle, że to nie będzie w tym roku ani przyszłym. Obecny sprzęt spokojnie
    się zdąży zestarzeć. Od wybrania MPEG4 do wprowadzenia minęło 6 lat, od
    pierwszych testów sporo więcej.
    W dodatku w krajach w których przechodzi się na DVB-T2 nie robi się tego
    poprzez zmianę, tylko poprzez ewolucję - kolejne multiplexy używają nowego
    standardu. Tak jest np. w Wielkiej Brytanii, gdzie pierwsza sieć (Freeview)
    wciąż działa w DVB-T MPEG2 dając jak na początku obraz SD i najstarsze
    nawet odbiorniki działają (nie do końca, ale w sumie prawie). Nowe kanały
    jako Freeview HD działają w DVB-T2 i kto chce, to sobie kupuje nowy sprzęt.
    Albo wymieniając decyduje czy chce mieć, czy nie.

    Do czasu ewentualnego wprowadzenia kolejnego standardu na rynku pewnie już
    standardem będą telewizory OLED czy co tam jeszcze wymyślą więc kupa ludzi
    i tak będzie wymieniała sprzęty. Na razie spokojnie wystarczy DVB-T MPEG4 i
    nie ma co kombinować.

    A na mądrości Koniotrzepollino patrz przez palce.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 27. Data: 2013-05-24 19:13:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sat_diver" <s...@s...info> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Nastał dzień 2013-05-24 11:16, Bartłomiej Zieliński donosi, że:
    > Eee tam, nowe MUXy będą komercyjne i nadawcy zadbają o sprzęt ;)

    A raczej o swoją kasę i nie będą nadawać w systemie, którego mało kto będzie
    w stanie odebrać, lub musieliby fundować klientom sprzęt.

  • 28. Data: 2013-05-25 12:31:12
    Od: sat_diver <s...@s...info>

    Nastał dzień 2013-05-24 19:13, Cavallino donosi, że:
> [...]
    >
    > A raczej o swoją kasę i nie będą nadawać w systemie, którego mało kto
    > będzie w stanie odebrać, lub musieliby fundować klientom sprzęt.
    Myślę, że zrobią jak CP - udostępnią STB w cenie zwykłych DVB-T MPEG4

  • 29. Data: 2013-05-25 22:16:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 May 2013 14:04:20 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:
    > Do czasu ewentualnego wprowadzenia kolejnego standardu na rynku
    pewnie już
    > standardem będą telewizory OLED czy co tam jeszcze wymyślą więc
    kupa ludzi

    A tak btw, co słychać u producentów w temacie OLED? Klientom ciągle
    wciska się lcd z led, kiedy przyjdzie czas na OLED? Ciekawe czy
    fala/skala wymiany tv (z lcd na oled) bedzie porownywalna z
    crt->lcd.

    --
    Marek