  • Data: 2010-07-16 18:26:00
    Temat: Re: uklad czasowy
    Od: "Desoft" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > muszę zrobić układ czasowy który zasilany jest z kondensatora , działa
    > około 65 sekund potem sie wylancza .

    Są różne kondensatory np do podtrzymania zegarka o pojemności 1F.
    I może taka myśl: akumulator też jest "kondensatorem"

    Sam układ zrobiłem na 2 tranzystorkach i
    > działa . Układ ma włączać i wyłączać poprzez zwieranie opornikiem ok 150
    > Ohm , ale tez musi być galwanicznie odseparowany i tu jest problem.

    Jeżeli zasilanie kondensatorem, to może odizolować cały układ czasowy?

    > Najprościej to było by zrobić na przekaźniku ale .... zasilanie
    > kondensatorem .

    Tak, na przekaźniku jest to do zrobienia, tylko potrzebny byłby jakiś
    specjalny.
    Ciekawy przekaźnik tkwi w wyłącznikach różnicowych..
    Przekaźniki telefoniczne, kontaktronowe potrafią mieć duże oporności
    uzwojeń.

    --
    Desoft