  • 1. Data: 2014-12-05 00:40:23
    Temat: uniwersalny interfejs "komunikacyjny"
    Od: g...@g...com

    Chcialbym w swoim projekcie (hobbystycznym) miec mozliwosc wyboru sposobu komunikacji
    - wymieniam "karte sieciowa", przeprogramowuje i mam rs232 zamiast usb.

    Zastanawiam sie jakie linie wyprowadzic do tej "karty" aby bylo w miare uniwersalnie.
    Czy wystarcza same Tx/Rx/Vcc/Gnd czy trzeba jeszcze jakies gpio na przyklad do
    przerwan?

    bajcik

  • 2. Data: 2014-12-05 07:14:43
    Temat: Re: uniwersalny interfejs "komunikacyjny"
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    g...@g...com wrote:
> [...]
    uniwersalnie. Czy wystarcza same Tx/Rx/Vcc/Gnd czy trzeba jeszcze jakies gpio na

    Wyprowadzasz USB, a do niego podłączasz co chcesz ;)
    Z tym "przeprogramowaniem" to raczej problem, chyba że masz na pokładzie np.
    linuksa.

  • 3. Data: 2014-12-05 08:05:04
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-12-05 o 07:14, Mirosław Kwaśniak pisze:
    > Wyprowadzasz USB, a do niego podłączasz co chcesz;)

    Bajki to się opowiada wieczorem a nie z samego rana. ;-)

    A co do tematu wątku, to trzeba by mieć więcej danych..
    Co to za sprzęt tam siedzi, czy masz system operacyjny, czy nie i takie
    inne.
    Np. w małym projekcie gdzie użył bym czegoś z rodziny TI MSP wyprowadził
    bym wszystkie linie od USCI i z trzy, cztery linie GPIO.
    Mógłbym z tego zrobić UART/SPI/I2C a więc podłączyć właściwie wszystko,
    od karty sieciowej, przez Wi-Fi, LCD z TS (to też interfejs
    komunikacyjny :), po USB, RS-485 czy 232..

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2014-12-05 10:10:27
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    g...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > Zastanawiam sie jakie linie wyprowadzic do tej "karty" aby bylo w miare
    > uniwersalnie. Czy wystarcza same Tx/Rx/Vcc/Gnd czy trzeba jeszcze jakies

    Wyprowadź sobie RS232, pełnego lub prawie pełnego, może nawet z napięciami,
    a bedziesz miał 'na dzień dobry' coś co jast zgodne z jakimiś standardami.

    Potem, w razie potrzeby, dołożysz jakiś układ pośredniczący na "karcie
    sieciowej".

    Oczywiście jeśli nie potrzebujesz szalonych prędkości transmisji.

    jp

  • 5. Data: 2014-12-07 02:16:59
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 5 grudnia 2014 08:05:03 UTC+1 użytkownik Andrzej W. napisał:
    > A co do tematu wątku, to trzeba by mieć więcej danych..
    > Co to za sprzęt tam siedzi, czy masz system operacyjny, czy nie i takie
    > inne.

    Atmega. "Karta sieciowa" ma sluzyc do komunikacji z komputerem jakims. Na razie
    rozwazam rs232,usb,bluetooth i ethernet.

    Cel taki ze moglbym sobie robic rozne wynalazki, wypuszczone goldpiny a moduly
    komunikacyjne porobione w minimalnych ilosciach.

    bajcik

  • 6. Data: 2014-12-08 18:20:04
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.12.2014 um 02:16 schrieb g...@g...com:

> [...]
    >
    > Cel taki ze moglbym sobie robic rozne wynalazki, wypuszczone goldpiny a moduly
    komunikacyjne porobione w minimalnych ilosciach.

    W sumie wystarczy dla większości rozwiązań RX/TX i zasilanie.
    Ewentualnie możesz jeszcze sobie podciągnąć chip select i suspend. Też
    tak robimy ostatnio. Do RS232 i USB używamy gotowych modułów Pololu, bo
    za 3.50$ nawet nie dostanę układów scalonych w ilościach roboczych
    (powiedzmy 100 sztuk MAX3232 czy CP2104), a tyle kosztują te moduły za
    jedną sztukę ;-). Do Bluetooth mamy jak na razie własne moduły, znaczy
    Texas przylutowany do płytki, jedynie ethernet jest na stałe, bo
    potrzebujemy go zawsze.

    Waldek

  • 7. Data: 2014-12-11 15:51:22
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 grudnia 2014 18:20:06 UTC+1 użytkownik Waldemar napisał:

> [...]
    > jedną sztukę ;-). Do Bluetooth mamy jak na razie własne moduły, znaczy
    > Texas przylutowany do płytki, jedynie ethernet jest na stałe, bo

    Ciekawe podejscie. Dobrze rozumiem ze macie kilka posobow komunikacji i uC moze sie
    pomiedzy nimi przelaczac?

    bajcik

  • 8. Data: 2014-12-11 17:05:46
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.12.2014 um 15:51 schrieb g...@g...com:

    rozwazam rs232,usb,bluetooth i ethernet.

    komunikacyjne porobione w minimalnych ilosciach.

    > Ciekawe podejscie. Dobrze rozumiem ze macie kilka posobow komunikacji i uC moze sie
    pomiedzy nimi przelaczac?

    W jednym urządzeniu rzeczywiście mamy RS232/USB i Bluetooth, ale na ogół
    dajemy moduły jednostkowe. Niektóre urządzenia łączą się przez
    Bluetooth, inne mają USB a jeszcze inne RS232 czy V24. Blok procesora
    jest taki sam w obudowie, tylko zmieniają się pokrywki, coś w rodzaju
    shielda do Arduino, ale w obudowie. Na zewnątrz mamy odpowiednie
    gniazdka, w zależności od konfiguracji. Ostatnio kolega robi pokrywkę z
    32x RS232 na burcie ;-). Ale to już nie gotowe moduły, tylko IC, bo by
    się nie pomieściło.

    Waldek