  • 11. Data: 2015-09-21 16:58:21
    Temat: Re: uszkodzenia podczas spawania samochodów
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Gof" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:gof.pme.1442826763@news.chmurka.net...

    > Jest to upierdliwe (ponowne programowanie radia, ustawianie zegarka).

    Upierdliwe. Też bym się wkurzył programując co miesiąc radio :-))))

    > Ogólnie wątpię, żeby komputery samochodowe były projektowane tak, żeby
    > byle prąd błądzący je zabił.

    Nie mówię o zabiciu. Zasilony (z akumulatora) wykonuje akiś tam algorytm.
    Może się zawiesić wysterowując jakieś wyjście na stałe. Dobrze jak tylko
    zamknie centralny, Cewka zapłonu elektronicznego długo nie pożyje przy
    stałym wysterowaniu.
    Prąd błądzący nie jest jakiś tam mały, bo rzędu 100A. - w czasie burzy to
    coś blisko bezpośredniego trafiena.

    Ile burz przeżyje taki samochód? Nie ma
    > doniesień, że po burzy komputer się zawiesił...

    Ale słyszałeś te włączające się alarmy w czasie burzy?

    --
    Desoft

  • 12. Data: 2015-09-21 17:09:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft pisze:

    > Upierdliwe. Też bym się wkurzył programując co miesiąc radio :-))))

    Dlaczego te cholerne radia nie mają flasza, tylko potrzebują być cały
    czas pod prądem, żeby pamiętać częstotliwości stacji?!

    > Ale słyszałeś te włączające się alarmy w czasie burzy?

    Ja słyszałem nawet w czasie wybuchów czy innych wstrząsów. Więc to
    raczej działanie akustyczno-mechaniczne, a nie elektromagnetyczne.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2015-09-21 18:00:38
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 21.09.2015 um 17:09 schrieb Jarosław Sokołowski:

    > Dlaczego te cholerne radia nie mają flasza, tylko potrzebują być cały
    > czas pod prądem, żeby pamiętać częstotliwości stacji?!
    Moje radio ma supercapa. Naprawę do 24h przeżywał bez nowego
    programowania, dłuższe naprawy nie.

    > Ja słyszałem nawet w czasie wybuchów czy innych wstrząsów. Więc to
    > raczej działanie akustyczno-mechaniczne, a nie elektromagnetyczne.

    Elektromagnetycznie też coponiektóre samochody nawalają. Takiemu Golfowi
    wystarczała radiostacja na 2m (25W) w samochodzie obok, by zgasić
    silnik. W moim (poprzednim) Oplu układ wyzwalania poduszek powietrznych
    zawiesił się (na szczęście zawiesił, nie odpalił ;-)) od telefonu
    komórkowego używanego w samochodzie. Obecne samochody mają trochę więcej
    zabezpieczeń, bo telefonowanie w samochodzie do takich siurpryz nie
    prowadzi, ale spawanie to jednak inna para kaloszy. Spektrum
    częstotliwościowe wyładowania idzie też w MHz, a moc jest słuszna.

    Waldek

  • 14. Data: 2015-09-21 18:36:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > Moje radio ma supercapa. Naprawę do 24h przeżywał bez nowego
    > programowania, dłuższe naprawy nie.

    Ten superkozioł zdumiewa jeszcze bardziej. Flash czy inny eeprom jest
    chyba dość dobrze oswojoną technologią. Taki na przykład telewizor
    dobrze sobie radzi z zapamiętywaniem ustawień, właśnie w ten sposób.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2015-09-21 18:37:55
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Desoft pisze:

> [...]
    > algorytm. Może się zawiesić wysterowując jakieś wyjście na stałe. Dobrze
    > jak tylko zamknie centralny, Cewka zapłonu elektronicznego długo nie

    Ale wiesz co to jest watchdog?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 16. Data: 2015-09-21 18:58:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Sep 2015 17:09:04 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Dlaczego te cholerne radia nie mają flasza, tylko potrzebują być
    cały
    > czas pod prądem, żeby pamiętać częstotliwości stacji?!

    Producenci widać jeszcze nie odkryli flasha. A tak ma poważnie:
    kretyństwo. Inaczej nie daje się tego nazwać.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2015-09-21 19:06:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    AlexY wrote:

    > Ale wiesz co to jest watchdog?

    Da się impulsem przełączyć coś w procku, by zmienić bieg
    sterowania, to da się i przekonfigurować, w tym wyłączyć watchdog.
    Piesio to zabezpieczenie przed głupotami w kodzie, a nie przed EMI.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2015-09-21 19:16:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Da się impulsem przełączyć coś w procku, by zmienić bieg
    > sterowania, to da się i przekonfigurować, w tym wyłączyć
    > watchdog. Piesio to zabezpieczenie przed głupotami w kodzie,
    > a nie przed EMI.

    Nie na darmo mówią, że sztuka programowania schodzi na psy.
    I to jest właśnie ten dyżurny zwierzak, na którego zawsze
    może zejść, gdy zajdzie pilna potrzeba.

    Jarek

    --
    Ni pies to ni wydra, coś na kształt świdra.

  • 19. Data: 2015-09-21 19:17:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Producenci widać jeszcze nie odkryli flasha. A tak ma poważnie:
    > kretyństwo. Inaczej nie daje się tego nazwać.

    Daje się: idiotyzm.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2015-09-21 20:13:59
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Ile burz przeżyje taki samochód? Nie ma
    >
    > Ale słyszałeś te włączające się alarmy w czasie burzy?

    Ja słyszałem. Ale raczej od fali uderzeniowej wywołanej gromem... Albo od
    bliskiego wybuchu petrdy.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048