    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: warstwa na cale okno przegladarki
    Date: Fri, 1 May 2009 02:21:43 +0200

    ** porneL <n...@p...net> wrote:

    > Nie widzę powodu do wyłączania menu.

    > Wpisuję token, klikam OK. Albo nie wpisuję tokenu/nie klikam OK. Do tego nie
    > potrzebuję wyłączenia wszystkich innych opcji.

    Bo nie rozumiesz na czym polega zatwierdzenie transakcji - jest dwustopniowe,
    najpierw ją wyzwalasz, potem ją potwierdzasz. Chodzi o to aby po wyzwoleniu
    transakcji (np. przelewu) user to potwierdził, a nie podryfował gdzie indziej
    (bo np. nie rozumie co się dzieje).

    W momencie kiedy klikasz "zrób przelew" (czy cokolwiek analogiczne)
    automagicznie dla tej transakcji musi być wprowadzony poprawny token, jeżeli
    nie zostanie wprowadzony w przewidzianym oknie czasowym to ten token stanie się
    nieważny. A token z reguły kosztuje. I dlatego właśnie w tym momencie
    ograniczamy (robimy modalność) możliwość kliknięcia gdziekolwiek (oczywiście na
    zamknięcie przeglądarki, wstecz itp. nie mamy wpływu).

    > Anuluj w takiej sytuacji nawet budzi we mnie lekkie wątpliwości - a co jeśli
    > nie wcisnę anuluj?

    Wciśniesz, nie wciśniesz, token idzie wpizdu. A dostarczenie tokenu (są
    dostarczane przez inne medium) jest kosztowne. Dla Ciebie lub dla banku -
    whatever, ktoś zapłacić musi.

    > (zamknę okno/odłączę się od netu) trzeba będzie to anlować później? da się?
    > może przelew pójdzie bez tokenu i będą do mnie z banku wydzwaniać i
    > potwierdzać?

    J/W... Dodam, że dzwonienie/potwierdzanie/weryfikacja wymaga ludzkiej obsługi i
    to jest bardzo kosztowne.

    > Modalność to dla mnie rozwiązanie na siłę i powinno dać się znaleźć inne,
    > elegantsze rozwiązanie.

    Wytłumacz to bankom. Moim zdaniem w uzasadnionych sytuacjach jest uzasadnione.
    :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )