  • 1. Data: 2007-07-18 11:19:01
    Temat: Re: whois.dns.pl
    Od: Bartłomiej Syryjczyk <g...@a...net.pl>

    On 16 Lip, 13:01, Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> wrote:
    > No wiec dowiedzialem sie (napisze wiecej), ze:
    >
    > 1. Wylaczyli
    > 2. Nie wlacza
    > 3. Nie powiedza mi czemu
    > 4. Jako partner wiem jak sie podlaczyc
    > 5. Nasza rozmowa DO NICZEGO NIE PROWADZI.
    >
    > Hail NASK!
    ---
    Informuje, iz w ubieglym tygodniu zaobserwowalismy probe skopiowania
    naszej bazy whois, podobne zachowania cyklicznie obserwujemy rowniez
    poprzez kanal partnerski. W zwiazku z tym obecnie baza whois jest
    dostepna wylacznie poprzez EPP, nie ma dostepu poprzez protokol
    whoisowy. Dodatkowo od dzis nalozone beda limity na liczbe odpytan i
    wynosza one 500/dobe dla kazdego Partnera. Z naszych obserwacji
    wynika, ze taka liczba odpytan jest wystarczajaca na potrzeby Panstwa
    klientow. Baza whois dostepna jest rowniez na stronie www.dns.pl a
    informacje o abonentach udostepniane sa zawsze na zyczenie w przypadku
    konkretnych procesow i sporow.
    ---

    --
    guzik

  • 2. Data: 2007-07-18 11:41:49
    Od: markooff <m...@i...pl>

    Bartłomiej Syryjczyk wrote:
> [...]
    > klientow. Baza whois dostepna jest rowniez na stronie www.dns.pl a
    > informacje o abonentach udostepniane sa zawsze na zyczenie w przypadku
    Bardzo ciekawe tlumaczenie. Kontynuujac ta mysl - w razie jakichkolwiek
    atakow na serwery DNS czy beda Panstwo wylaczac obsluge domeny .pl ?
    Czy tylko zabezpieczac lepiej swoje serwisy.

    Nie sprawdzalem tego (bo i po co) ale mam nadzieje ze serwery NASKu nie
    byly podatne na proby sciagania calego pliku strefy ... Jesli byly to
    gratuluje :)

    Pozdrawiam
    markooff

  • 3. Data: 2007-07-18 13:00:33
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Wed, 2007-07-18 at 04:19 -0700, Bartłomiej Syryjczyk wrote:
> [...]
    > klientow. Baza whois dostepna jest rowniez na stronie www.dns.pl a
    > informacje o abonentach udostepniane sa zawsze na zyczenie w przypadku

    A może udostępnić whois konkretnym adresom, za które wiadomo kto
    odpowiada?
    Ja korzystałem z tej usługi w skrypcie sprawdzającym, które domeny mogę
    bezpiecznie usunąć z moich serwerów (sprawdzałem, czy domena przypadkiem
    nie ma 'undergoing proceeding').
    Również w podobnym celu ręcznie.
    Z pewnością natomiast nie będę korzystał z whoisa via strona www, bo
    jest to skrajnie niewygodne.

    Jacek

  • 4. Data: 2007-07-18 13:05:16
    Od: Bartłomiej Syryjczyk <g...@a...net.pl.spam.no>

    Jacek Zapala pisze:
    > A może udostępnić whois konkretnym adresom, za które wiadomo kto
    > odpowiada?
    Dla partnerów jest po EPP.

  • 5. Data: 2007-07-18 13:35:16
    Od: "Bartosz B." <b...@a...skasuj_to.pl>

    > Dla partnerów jest po EPP.

    Co to jest EPP ?

  • 6. Data: 2007-07-18 14:04:53
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Bartłomiej Syryjczyk pisze:
    > Dla partnerów jest po EPP.

    A dla pozostałych którzy mają podobne sktypty ?

  • 7. Data: 2007-07-18 14:17:56
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Bartosz B. <b...@a...skasuj_to.pl> wrote:

    > Co to jest EPP ?

    http://www.dns.pl/porozumienie/EPP%20w%20NASK.pdf

    Czy jakies RFC nie naklada na NASK obowiazku udostepnienia whois przez
    serwer whois ? Niech sobie ustawiaja jakies limity, ale nie kazdy jest
    partnerem nask, a wiele aplikacji potrzebuje sprawdzic w jakim
    stanie jest konkretna domena.

    a.

  • 8. Data: 2007-07-18 20:00:27
    Od: Andrzej Gniewek <a...@N...SPAMnetesa.com>

    Przemysław Gubernat wrote:

    > A dla pozostałych którzy mają podobne sktypty ?

    Jak się już tak o tę bazę boją, to mogli chociaż zrobić coś w stylu
    EURid-u, gdzie whois odpowiada podając wyłącznie status domeny oraz
    który registrar dokonał rejestracji, zaś po szczegółowe dane abonenta
    trzeba się już udać na ich stronę www. Stanowiłoby to jakieś rozwiązanie
    kompromisowe, ale oczywiście łatwiej było wyłączyć i udawać, że problem
    przestał istnieć...

  • 9. Data: 2007-07-18 21:52:14
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 18.07.2007 Bartłomiej Syryjczyk <g...@a...net.pl> napisał/a:
    > wynosza one 500/dobe dla kazdego Partnera. Z naszych obserwacji

    Po top100.pl NASK zabił statystykidomen.pl :-)

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, BGP

  • 10. Data: 2007-07-19 06:10:48
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:

    > Po top100.pl NASK zabił statystykidomen.pl :-)

    Po EPP przez domain:info nadal możesz sprawdzać który partner zarejestrował
    daną domenę i to bez limitu więc netart/statystykidomen.pl powinny sobie
    poradzić.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl