  • 1. Data: 2007-07-20 01:09:24
    Temat: Brakuje kawałek światłowodu, czy da się dobudować ?
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Zamierzam uruchomić w jednym miejscu węzeł podpięty z resztą świata
    poprzez dzierżawiony kanał jednego z operatorów.
    Ponieważ na wstępie już się okazało, iż transmisja będzie ale delikatnie
    mówiąc trochę mało, szczególnie w kontekście przyszłych zastosowań
    zacząłem się rozglądać za jakimiś alternatywnymi rozwiązaniami.
    Ponieważ kolejarzom brakuje ok.60km światła zastanawiam się nad opcją
    poszukania jakiegoś finansowania na uzupełnienie braku (teoretycznie może
    być to tak jak światłowód Szczecin-Stargard czyli jako dowieszka do słupów
    trakcyjnych) i dogadania się z nimi (w planach z bodajże 2000 roku miał
    tam iść światłowód).
    Czy ktoś w ogóle przerabiał taką opcje, albo próbował chociaż ?

    --
    futszaK
    0601061867

  • 2. Data: 2007-07-20 04:46:08
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > Ponieważ kolejarzom brakuje ok.60km światła zastanawiam się nad opcją

    60km - faktycznie maly kawalek swiatlowodu

  • 3. Data: 2007-07-20 08:03:06
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 20 Jul 2007 06:46:08 +0200, ttt wrote:

    > 60km - faktycznie maly kawalek swiatlowodu

    Ile samo powieszenie może trwać, 2 miesiące ?
    Energetyka 20km tydzień wieszała.
    Ile takie coś może kosztować ?

    Ktoś zeznawał że posiadanie światłowodu jest wystarczającym powodem aby
    potencjalni klienci sami się zgłaszali.

  • 4. Data: 2007-07-20 09:15:46
    Temat: Re: Brakuje ??
    Od: wer <b...@n...pl>

    futszaK wrote:

    > Ktoś zeznawał że posiadanie światłowodu jest wystarczającym powodem aby
    > potencjalni klienci sami się zgłaszali.

    Mam światłowód między Pcimiem Górnym, a Sfornymi Gaciami. Czekam na
    klientów od roku, nikt nie chce :(

    --
    wer

    nie odpisuj na adres b...@n...pl
    wlasciwy adres a...@o...pl

    Jestem przeciwnikiem kary smierci, ale dla przykladu powinno sie
    powiesic 100 spamerow w miejscach publicznych.

  • 5. Data: 2007-07-20 09:17:32
    Temat: Re: Brakuje kawa3ek ?wiat3owodu, czy da sie dobudowaa ?
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Ile samo powieszenie może trwać, 2 miesiące ?
    > Energetyka 20km tydzień wieszała.
    > Ile takie coś może kosztować ?

    wiesz, powieszenie samego kabla to jest pikuś.
    Przyjeżdza firma z kablem, osprzętem i rolkami i jadą z tym koksem.
    Tyle ze uzgodnienie tego może potrwać znacznie dłużej.
    Zeby taki kabel powiesieć, to trzeba wyłączyć linię, a często kilka linii...
    a wierz mi - to nie takie proste jak
    wyłączenie z okazji awarii.
    No i do tego projekty projekty projekty i inne uzgodnienia.
    Dzisiaj właściciel działki nad którą leci linia WN może nie wyrazić zgody na
    światłowód.
    Owszem - linia energetyczna tak, ale nie kabel telekomunikacyjny. Były już
    precedensy,
    np 3s vs vattenfall.

    > Ktoś zeznawał że posiadanie światłowodu jest wystarczającym powodem aby
    > potencjalni klienci sami się zgłaszali.

    Zależy jaki kabel.

    Marcin

  • 6. Data: 2007-07-20 09:49:47
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    > No i do tego projekty projekty projekty i inne uzgodnienia.
    > Dzisiaj właściciel działki nad którą leci linia WN może nie wyrazić zgody na
    [..]
    Z tego co zrozumiałem tutaj chodzi o teren jednego właściciela PKP (no jednej
    grupy).
    Czyli jeżeli PKP będzie miało wolę (i ustali która spółka jest właściwa do
    tego). Problemem może być to że (AFAIR):
    * teren należy do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. bądź PKP Nieruchomości (przy
    stacjach itp)
    * kanalizacja może należeć/być w całości dzierżawiona przez Telekomunikacja
    Kolejowa Sp. z o. o.
    Gdy będzie wola trochę potrwa, ale da się załatwić, gdy tej woli nie będzie to
    nic nie załatwisz. Musisz się także przygotować na wydatki rzędu 100-200tys. zł.

  • 7. Data: 2007-07-20 10:38:23
    Od: Łukasz Morawski <l...@l...net>

    Przemysław Gubernat napisał(a):
    Musisz się także przygotować na wydatki rzędu 100-200tys. zł.

    za położenie 60km światłowodu? chyba na waciki do spawania :)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Morawski

  • 8. Data: 2007-07-20 16:17:07
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

    > Musisz się także przygotować na wydatki rzędu 100-200tys. zł.

    zapomniałeś dodać, że na kilometr :-)

    a tak poważnie:
    - tanie budowanie to 40 tys/km
    - średnie budowanie to 100 tys/km
    - drogie budowanie (w miastach z ryciem chodników i przewiertami) to
    150-200-300 za km.

    A czy dogadasz sie w PKP.... wątpię. Ale czy czasem sieć Have nie przechodzi
    przez Stargart? Czy nie można się z nimi dogadać?

    W.

  • 9. Data: 2007-07-20 17:10:41
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Wojciech Apel pisze:

    > zapomniałeś dodać, że na kilometr :-)

    W firmie pokazują mi tylko wybrane pozycje ;-)

  • 10. Data: 2007-07-20 19:55:12
    Od: Adam Foton <u...@p...gazetak.pl>

    > A czy dogadasz sie w PKP.... wątpię. Ale czy czasem sieć Have nie przechodzi
    > przez Stargart? Czy nie można się z nimi dogadać?

    Hawe ma swoja siec czy buduje dla zleceniodawcow ?

    AF