    From: wawior85 <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: wibracje przy ~100km/h
    Date: Mon, 26 Apr 2010 00:04:44 +0200

    BartekK pisze:
    > OmegaB mv6 automat kombi, przy ~100km/h nawet na prawie-idealnej-A4
    > wpada w wibracje około 2Hz (raczej nie zależne od prędkości jazdy ani
    > obrotów silnika). Ponad 120 - wibracje znikają, poniżej też nie ma. Przy
    > 200 również wibracji nie ma (więc to nie jest wprost harmoniczna od
    > prędkości jazdy).

    Witam!

    Z góry przepraszam za trochę offtopic, ale mam dwa pytania ;)

    1) Jak interpretować te 2Hz? 2 uderzenia na sek?

    2) Co to oznacza "więc to nie jest wprost harmoniczna od prędkości
    jazdy"? Mi się wydaje, że krzywa harmoniczna jest taka trochę
    paraboliczna, tzn., że drgania się odczuwa w pewnym zakresie (gdy
    aplitudy się wzmacniają) prędkości obrotowej koła. Po przekroczeniu tej
    prędkości drgań nie ma. Oczywiście pewnie może być tak, że szerokość tej
    krzywej jest bardzo duża i pewnie o to Tobie chodziło (?)

    Nie wiem, nie znam się i dlatego dzięki wyjaśnienie ;)

    Pozdr
    --
    http://qos.wawit.pl