  • Data: 2019-05-01 21:10:15
    Temat: Re: wideorozmowy - jak najprościej?
    Od: Filip454 <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-01 o 14:29, Kris pisze:
    > Nie pisz bzdur. Poczytaj Sobie o grupach pokoleniowych i różnicach między nimi.
    Ciekawy temat.

    Chodzi mi o to, że sama klasyfikacja na grupy pokoleniowe nie do końca
    się sprawdza.

    Dzisiaj (zresztą nie tylko dziś) jest bardzo dużo ludzi-wyjątków, którzy
    na przykład należą do pokolenia X, a nie są wcale tak bezpłciowi, jak
    określa ich definicja tego pokolenia. Wiele z nich uwielbia podejmować
    wyzwania oraz myśleć nieszablonowo - odstępstwo od utartego schematu
    niemal zawsze powoduje, że takiego osobnika po prostu nie możesz
    przyporządkować do danego pokolenia, choćby wiekiem się zgadzał z definicją.

    Przecież w swoim życiu na pewno spotkałeś niejedną osobę, która ma np.
    60 lat, a zachowuje się i żyje według schematów dopasowanych do
    kompletnie innej grupy pokoleniowej. Bardziej o to mi chodziło, w
    kontekście tego, że takie podziały nie mają często sensu. Po części ma
    to związek z różnymi kryzysami wieku, ale prawda jest taka, że ludzie
    mają różne charaktery i owszem, jest to ciekawy temat, ale często
    szufladkuje się przez to ludzi i podcina im skrzydła. Jeśli babcia 70
    lat chce rozmawiać przez kamerkę, to chyba nikt nie ma prawa jej tego
    wytykać/zabronić? Człowiek urodził się z wolną wolą i uważam, że każda
    próba takiej generalizacji ludzkich umysłów jest ciekawa, ale to trochę
    ludzi ogranicza. Choćby przez samo uświadamianie im tą klasyfikacją, że
    "przecież ty należysz do tego i tego pokolenia (X, Y, Z) - nie możesz
    grać w gierki, jesteś za stara, idź popracować w ogrodzie". Nie uważasz?

    --
    Filip454
    [f...@g...com]