  • 21. Data: 2015-08-02 17:26:10
    Temat: Re: widoczna połowa pamięci RAM
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-08-02 o 13:47, Michal Lukasik pisze:

    > Zawsze jest jakiś wyjątek od reguły. ;D
    > Na pewno w "manualu" nic o tym nie było?

    A gdzie tam, numery zamówieniowe Toshiby tylko.
    Najbardziej się zdziwiłem jak włożyłem moduły pamięci Toshiba z innego
    modelu i nie poszło. Ot, Toshiba w Toshibie nie działa. Działały tylko
    moduły Microna. Wtedy zacząłem szukać info o zawartości EEPROM na module
    pamięci oraz zgromadziłem sporą liczbę różnych egzemplarzy do testów.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2015-08-02 17:28:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-08-01 o 11:04, 666 pisze:
    > BTW Kingston cechuje się wysoką (no na pewno powyżej przeciętnej)
    > kompatybilnością.

    Może, ale ostatnio jak jeszcze nigdy padniętej pamięci DDR2/DDR3 nie
    uświadczyłem to w ostatnim okresie 4 miesięcy 4 sztuki Kingstonów do
    piachu poszły.
    No i Kingston HyperX RED 4GB DDR3 nie poszedł na płycie Intela H55.

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2015-08-02 20:37:23
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/08/2015 16:26, Irokez wrote:

> [...]
    > moduły Microna. Wtedy zacząłem szukać info o zawartości EEPROM na module
    > pamięci oraz zgromadziłem sporą liczbę różnych egzemplarzy do testów.

    Słusznie. :D
    Teraz kojarzę inny, podobny "motyw" z "black list" w lapku Alienware
    (problem dotyczył karty graficznej, ale lista obejmowała też inne
    podzespoły). Zaszyte to było w BIOSie - dało się wyciąć, a że mam
    programatory (w razie "W") i lubię wyzwania to się bawiłem, aż zaczęło
    działać nie tylko to co producent sobie wymyślił.
    Tak czy siak, jeszcze nie spotkałem się by jakiś RAM nie ruszył -
    najwyraźniej mam dużo szczęścia. ;D

    BTW. "Egzemplarzy" - masz na myśli moduły RAM czy zrzuty EEPromów z SPD?
    Jeśli to drugie to zrzucałeś sam, czy znalazłeś gdzieś w sieci?

    Zainspirowany powyższym znalazłem trochę informacji, że jest soft do
    "grzebania" w SPD. Temat dość popularny wśród "podkręcaczy".
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 24. Data: 2015-08-02 21:42:09
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-08-02 o 20:37, Michal Lukasik pisze:

> [...]
    > programatory (w razie "W") i lubię wyzwania to się bawiłem, aż zaczęło
    > działać nie tylko to co producent sobie wymyślił.

    whitelist do dziś się stosuje.
    Wczoraj próbowałem wsadzić moduł WWAN do swojego Lenovo B570e.
    '104-Unsupported WWAN network device detected. System halted. Remove
    device and restart.'

    Tak więc nie kupujcie Lenovo. Jak będziecie chcieli wymienić także WLAN
    na szybszy - zapomnijcie, tylko oryginalny jaki producent przewidział.

    > Tak czy siak, jeszcze nie spotkałem się by jakiś RAM nie ruszył -
    > najwyraźniej mam dużo szczęścia. ;D

    aha

    > BTW. "Egzemplarzy" - masz na myśli moduły RAM czy zrzuty EEPromów z SPD?
    > Jeśli to drugie to zrzucałeś sam, czy znalazłeś gdzieś w sieci?

    Nie, najpierw nie wiedziałem o co biega więc ze 20 sztuk różnych
    modeli/producentów. Jak wybrałem te co działają zająłem się różnicami w
    SPD. Nie każdy laptop daje dostęp do SPD. Wtedy na Toshibie nie miałem
    dostępu, korzystałem z laptopa HP, a i tak w nim tylko moduł w pierwszym
    slocie można było odczytać. Potem dorwałem program do edycji, tylko że
    musiałem jeszcze dorwać przejściówkę z "małych"na "duże" aby w PC
    stacjonarnym to robić, bo HP pozwalał tylko czytać. A ponieważ nie udało
    się to wyselekcjonowałem co potrzebowałem i temat zamknąłem.

    > Zainspirowany powyższym znalazłem trochę informacji, że jest soft do
    > "grzebania" w SPD. Temat dość popularny wśród "podkręcaczy".

    Nie tylko podkręcaczy, zdarza się że pamięć pada bo... się właśnie coś
    pomerdało w SPD. Wystarczy zaprogramować tak jak ma być i moduł ożywa.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2015-08-03 11:51:26
    Od: " 666" <...@...6>

    Poszukaj, co pasuje do QNAP na Atomie, to się dowiesz.
    Podrzuć mi jeszcze, jaki SODIMM 2 Gb pasuje do drukarki Samsung SCX-5737FW (i
    ewentualnie) SCX-5736FR, bo ja już wymiękłem.
    Albo się nie wymądrzaj.

    -----

  • 26. Data: 2015-08-03 14:36:18
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 03/08/2015 10:51, 666 wrote:

    > Poszukaj, co pasuje do QNAP na Atomie, to się dowiesz.

    Easy. Mam to za sobą. Nawet nie trzeba zagłębiać się w dokumentację bo
    forum QNAPa jest pełne sprawdzonych przykładów.

    > Podrzuć mi jeszcze, jaki SODIMM 2 Gb pasuje do drukarki Samsung
    > SCX-5737FW (i ewentualnie) SCX-5736FR, bo ja już wymiękłem.

    Nooo, do Samsunga to na pewno znajdziesz wśród Kingstonów a nie
    "taniochy" Samsungów. ;D
    BTW. Nie chce mi się teraz sprawdzać ale płyta w tej drukarce to AFAIR
    nie supportuje nawet 1GB (AFAIR jest tam kombinacja RAMu z flashem).

    > Albo się nie wymądrzaj.

    :D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 27. Data: 2015-08-03 14:37:03
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/08/2015 20:42, Irokez wrote:

> [...]
    >
    > Tak więc nie kupujcie Lenovo. Jak będziecie chcieli wymienić także WLAN
    > na szybszy - zapomnijcie, tylko oryginalny jaki producent przewidział.

    Tu masz przykładowy opis jak to obejść raz na zawsze
    http://donovan6000.blogspot.co.uk/2013/06/insyde-bio
    s-modding-wifi-and-wwan-whitelists.html
    Znajdziesz tam też link do forum, gdzie ludzie podsyłają już wycięte.
    Przy odrobinie szczęścia znajdziesz swój.

    BTW. Zadałem sobie trochę trudu i
    https://www.bios-mods.com/forum/Thread-Lenovo-B570E-
    White-List-removal
    Jak masz BIOS w podstawce i kostkę na podmianę to niczym nie ryzykujesz. ;D

    > Nie tylko podkręcaczy, zdarza się że pamięć pada bo... się właśnie coś
    > pomerdało w SPD. Wystarczy zaprogramować tak jak ma być i moduł ożywa.

    Dobrze wiedzieć.
    Soft zaprogramuje "martwy" moduł w MB czy trzeba użyć programatora?
    (pewnie wiesz, więc szybciej zapytać niż wygooglać)
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 28. Data: 2015-08-03 19:49:37
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-08-03 o 14:37, Michal Lukasik pisze:
> [...]

    White-List-removal
    > Jak masz BIOS w podstawce i kostkę na podmianę to niczym nie ryzykujesz. ;D

    Ni epamiętam czy w podstawce czy nie, ale dzięki.
    Znalazłem też ten BIOS, ale kupiłem kartę za 20 złotych Ericsson F3507G
    wyciągniętą z innego modelu Lenovo i czekam aż przyjdzie. Może zadziała
    bez kombinowania (a ma GPS przy okazji w stosunku do tego co wcześniej
    próbowałem) Jak nie, pogonię BIOS zmodyfikowany, choć obawiam się że
    jest on zrobiony tylko pod karty WLAN a nie WWAN. Wtedy cóż, pokombinuję
    z IDA :)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 29. Data: 2015-08-04 12:46:43
    Od: " 666" <...@...6>

    "Pełne" czyli trzy moduły na krzyż.

    -----

  • 30. Data: 2015-08-04 16:46:38
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 04/08/2015 11:46, 666 wrote:
    > "Pełne" czyli trzy moduły na krzyż.

    Taaa. Że masz problem z szukaniem to już wiemy.
    --