  • Data: 2016-07-25 13:02:00
    Temat: Re: więcej światła ! duuuużo więcej światła potrzeba !
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2016-07-24 o 18:53, J.F. pisze:
> [...]
    >przecież doskonale wiem. No i gdzie w opisie moim - widzisz jakąś
    >propozycję dążącą do złamania owej zasady? Nigdzie niczego w tym
    >guście
    >*nie* twierdziłem. Zwiększenie *gęstości* fotonów nie da wzrostu
    >temperatury, acz *coś* jednak da: W danym jej zakresie wzrośnie
    >możliwość odprowadzania ilości energii na jednostkę czasu. Ale to nie
    >ma
    >nic do tematu poruszanego w tym wątku. Natomiast to, że samą gęstość
    >fotonów da się (takim, czy innym sposobem) zwiększyć - już ma.

    Cialo (nie tylko) czarne emituje, ale tez absorbuje. po zaabsorbowaniu
    sie rozgrzewa, a wiec promieniuje.
    Zwiekszenie gestosci doprowadzi do tego, ze rozgrzeje sie do wiekszej
    temperatury - i tu termodynamika stawia granice.

    >Tego się obawiałem (acz nie byłem pewny) i jeśli to prawda, to...
    >kicha!
    >Jednak przyczepię się do kwestii "Jesli swiatlowod jest gruby" - no
    >bo
    >jest tu pewna niejasność. Mówiąc "światłowód" możemy mieć na myśli
    >jedno
    >jego włókno, które przecież może być bardzo cienkie (i takich bym
    >użył:
    >cienkich), ale też i gruby *pęk* tych cienkich włókien.

    Bardziej mi chodzi o to:
    -mamy swiatlowody jednomodowe, sa tak cienkie (~1um srednicy), ze fala
    sie tam rozchodzi "jedna droga".
    -mamy swiatlowody "wielomodowe", te telekomunikacyjne maja np 62/125
    um srednicy.
    w nich ponoc juz jest kilka mozliwych drog propagacji - i moze fala
    biec zygzakiem.
    To i wychodzi pod roznymi katami.
    -do celow dekoracyjnych/oswietleniowych mamy jeszcze grubsze, to tym
    bardziej bedzie zygzakiem.

    > Jeśli jednak
    >cienkie włókienka będą dawać ostry "stożek" światła, ostrzejszy niż
    >nitki grube - to mogłoby to zadziałać.

    Ale wtedy zaczynaja sie efekty falowe - dyfrakcja na takim 1um dysku
    swiecacym jest bardzo duza.
    Owszem - to mozna ladnie skupic, ale soczewka zajmuje miejsce.
    A na poczatku trzeba tez trafic.

    >Eee tam, jak "łatwiejsze", to i tańsze (zazwyczaj). Choć nie mam
    >pojęcia
    >ile może kosztować taki laser o idealnie zbalansowanym RGB. Natomiast

    Niekoniecznie musi byc idealnie.

    >lasery R + (drugi) G, oraz trzeci, B - osobno to chyba da się nabyć
    >bez
    >wykładania jakichś dziesiątków tysięcy. Czerwone są tanie, ale
    >zielone
    >już droższe, a niebieskie droższe już znacznie.

    Ale wiesz - takie o mocy np 5W, a nie 5 mW ..

    J.