    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wifi - handover bez notyfikacji zmiany AP
    Date: Fri, 18 Sep 2020 22:33:12 +0200
    <5f64ec54$0$556$65785112@news.neostrada.pl>

    On Fri, 18 Sep 2020 19:20:20 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > To może napisz z jakim masz problem, to się zorganizuje taki i
    > sprawdzi.
    > Ja testowałem na Galaxy A5 2016 Android 7.0

    Mam dwa AP nieobsługujace żadnego handoveru (TP-Link 225 outdoor).
    Jak tel. (Galaxy S8+) połączy się z pierwszzym i pójdę pod zasięg
    drugiego to tel. uparcie trzyma się tego pierwszego (na jedną kreskę
    zasięgu), co skutkuje bardzo słabym transferem (wifi calling "piłuje"
    audio, albo w ogóle nie słuchać rozmówcy). Telefon sam nie chce się
    przełączyć na silniejszy AP, ale podobno to standard, że priorytet ma
    bieżące połączenie nawet słabe mimo, że jest dostępne silniejsze AP.
    Są oczywiście aplikacje typu "best wifi", które wymuszają
    przełączenie na silniejszy AP (konfiguruje się próg sygnału przy
    którym ma przełączyć). To rozwiązuję problem z używaniem internetu
    ale psuje działanie wificalling, bo on wykrywa chwilową zmianę AP i
    wtedy przerywa połączenie.
    Wiem, że są AP mające handover ale nie do końca rozumiem jak to
    działa bo opisy tych technik zmiany AP od strony działania wifi w
    telefonie są dla mnie niejasne. Stąd moje przypuszczenie (po Twoim
    poście że wificalling Ci nie zrywa), że taki handover odbywa się w
    ogóle bez udziału telefonu, tj. telefon widzi tylko jeden jakby
    fizyczny AP (nie w sensie tego samego SSID). No chyba, że to jednak
    wspierane jest przez wifi w telefonie (i wtedy nie ma typowego
    przełączania AP) to chętnie posłucham jak to działa....

    --
    Marek