    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wifi - handover bez notyfikacji zmiany AP
    Date: Sat, 19 Sep 2020 11:58:42 +0200
    <5f65be31$0$540$65785112@news.neostrada.pl>

    On Sat, 19 Sep 2020 10:15:45 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Nie mam zielonego pojęcia jak to działa.

    Juz sobie przypomniałem skąd moje wątpliwości jak to ma działać. Np.
    Help tp-linka wyraźnie wskazuje, że nie ma czegoś takiego (ogólnie w
    wifi a nie u tp-linka) jak roaming/handover po stronie AP:

    https://www.tp-link.com/us/support/faq/592

    jest dokładnie opisywany problem co zrobić, jak telefon uparcie
    trzyma się słabszego AP jak silniejszy jest tuż obok. No i sugerują
    że to wyłącznie zależy od klienta:

    Cytat:

    How roaming works:
    Roaming is purely a client decision. The wireless client is
    responsible for deciding it needs to roam, and then detecting,
    evaluating, and roaming to an alternative AP. WLAN standards bodies
    (such as IEEE) and industry bodies (such as Wi-Fi Alliance) do not
    specify when a client should roam, or how the client roams.
    So roaming or not roaming, it is totally decided by your wireless
    client's roaming algorithm. Different wireless client
    vendors' roaming algorithms are also different and are not generally
    published.

    To w takim razie na czym polega ten handover Mikrotika skoro i tak
    decyzję podejmuje telefon??

    Żeby było śmieszniej uważają, że tylko telefony BlackBerry mają
    wsparcie do roamingu a reszcie nie wiadomo:

    Other mobile phones:
    For now, we don't know if there are any other mobile phones which
    have the settings to control its roaming behavior just like
    blackberry phone.

    Później sugerują apke roaming Fox, która przełącza "twardo" co jest
    niekompatybilne z wificalling....

    --
    Marek