  • 91. Data: 2010-03-30 14:04:15
    Temat: Re: wspominki...
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Jarosław Sokołowski denied rebel lies:

    > Przecież przywoził.

    I mu ekstra nie trzeba było płacić.

    > Tak to można wszystko rozwiązać. Nawet areszt nie jest do tego
    > potrzebny. Ziemię kułakowi zabrano reformą rolną. Ale ziemię
    > wystarczyło odebrać raz, póki się jej nie oddało, problemu nie
    > było. A nowe technologie są stale potrzebne. Kto by jeździł na
    > Tajwan gdyby wszyscy siedzieli w areszczie?

    Ubecy.

    Ale rozumiem, że to już nie te czasy raczej były - wszystkich zamknąć
    się wtedy już nie dało. Tak sobie gdybam.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Oops.
    (::) (::)|

  • 92. Data: 2010-03-30 14:20:33
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 30.03.2010 10:11, J.F. pisze:
    > A jakie boje byly z drukarkami .. przeciez to nie srodek trwaly, tylko
    > powiekszenie wartosci innego srodka trwalego - komputera.

    I jak kupiłem do firmy pierwszą drukarkę sieciową, to się księgowa
    uparła, że mam jej powiedzieć, do którego komputera jest ona podłączona
    :-) Wyobrażacie sobie jej minę jak powiedziałem, że w sumie to do
    wszystkich, ale tak naprawdę to do żadnego :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 93. Data: 2010-03-30 14:26:04
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 30.03.2010 16:20, Grzegorz Kurczyk pisze:

> [...]
    > :-) Wyobrażacie sobie jej minę jak powiedziałem, że w sumie to do
    > wszystkich, ale tak naprawdę to do żadnego :-)

    P.S. Szkoda, że nie była to jeszcze drukarka z WiFi, bo wyszłoby że
    zwiększa wartość ewidencyjną "eteru" w obrębie budynku firmy :-) :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 94. Data: 2010-03-30 14:40:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    MoonWolf napisał:

    > I mu ekstra nie trzeba było płacić.

    Bo ubek to taki idealista i społecznik. Jeść nie musi, za darmo
    pracuje.

    > Ubecy.
    >
    > Ale rozumiem, że to już nie te czasy raczej były - wszystkich
    > zamknąć się wtedy już nie dało. Tak sobie gdybam.

    Socjalizm zawsze opierał się na niedoborze. Ubecy nie musieli zamykać
    konkurencji (do tego mieli lepsze powody), a i tak wszystkiego było
    za mało.

    Jarek

    --
    W samolotach w fotelach lecą sobie ubole
    Żłopią piwo okocim, na zagrychę żrą ser

  • 95. Data: 2010-03-30 15:04:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 15:49:01 +0200, Piotr Gałka wrote:

    >Jest też jakiś limit kwotowy ? (nie zajmuję się rozliczeniami więc nie
    >wiem).

    Ja tez juz nie sledze zmian, ostatnio limitu na bycie st nie bylo,
    ale ponizej jakiejs tam kwoty dopuszczano amortyzacje jednorazowym
    odpisem.

    >Bo długopisy to wytrzymują u mnie 3..5 lat,

    Jakies porzadne kupujesz :-)

    J.

  • 96. Data: 2010-03-31 05:46:08
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Piotr Gałka pisze:
    > że o 35 letnim ołówku 0.5mm nie wspomnę ;-)

    To rozwiązanie jest chyba nieco młodsze.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 97. Data: 2010-03-31 06:22:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > To rozwiązanie jest chyba nieco młodsze.

    Kupowałem taki ołówek 32-33 lata temu w Peweksie. Ze dwa lata musiały
    minąć zanim jakaś technologia tam dotarła (chociaż ograniczeń COCOM
    na ołówki poniżej jednego milimetra raczej nie było).

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2010-03-31 07:27:12
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To rozwiązanie jest chyba nieco młodsze.

    Na 99,9% miałem go ze sobą na egzaminach wstępnych na PG (1977), ale wydaje
    mi się, że miałem go już wtedy od roku lub dwu. Pamięć jest zawodna, ale mam
    taki obraz w pamięci, że jako coś wyjątkowego nie nosiłem go normalnie do
    szkoły, ale stanowił on jeden z elementów mojego wyposażenia przy pakowaniu
    się na olimpiady, czy turniej wiedzy fizycznej (lp. bo byłem raz).
    Obraz może być zakłócony, bo pakowanie się na egzaminy wstępne niosło ze
    sobą podobny ładunek emocjonalny (+ ta sama teczka) więc może to pamiętam
    jako tamto.
    Zostawiłem sobie 0,1%, że może w ogóle źle pamiętam.

    Podpis na nim: "Pentel JAPAN". Można by poszukać historii firmy, ale nie
    chce mi się.
    P.G.

  • 99. Data: 2010-03-31 07:44:51
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Jakies porzadne kupujesz :-)

    W ogóle nie kupuję :-), używam reklamówek z targów itp.
    Notatki robię głównie ołówkiem 0.5 dlatego długopis starcza na długo.
    P.G.

  • 100. Data: 2010-03-31 08:19:32
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Zostawiłem sobie 0,1%, że może w ogóle źle pamiętam.
    >
    > Podpis na nim: "Pentel JAPAN". Można by poszukać historii firmy, ale nie

    Pierwszego Stadlera 0.5 upolowałem ( za forinty ) dopiero we wczesnych
    latach '80, stąd moja sugestia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem