  • Data: 2005-06-27 21:32:19
    Temat: Re: wszyscy tna ceny, a w Polsce telekomuna ;)
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nastał nam piękny 26 czerwiec 2005 roku,
    kiedy to Jakub Klama posłał(a) w świat wiadomość

    W sumie mógłbym sie podpiąć pod w dowolnym fragmencie tego wątku.

    > Dlaczego wbrew zdrowemu rozsądkowi? Czy normalny klient wysyca łącze 24h
    > na dobę? Nie. Rzadko przekracza limit, za to zyskuje na prędkości. Get real,
    > 35GB wystarcza do naprawdę komfortowego korzystania z internetu, w tym również
    > p2p.

    Chyba wszyscy zgodnie twierdzą, że limity nie stanowią problemu.
    No i fajnie.

    No to porównajmy, czym sie różni osiedlówka od chello, Neostrady.

    Na korzyść telekomów (wybaczcie nazwanie na wyrost chello/UPC telekomem):
    - szybki transfer
    - darmowa instalacja (za symboliczną złotówkę plus co najmniej ze dwa
    miesiące abonamentu gratis)
    - niski "ping", co docenią gracze
    - stabilny, stały transfer, bez przerw i zapychania łącza w godzinach
    wieczornych
    - praktyczny brak awarii
    - całodobowa, darmowa pomoc techniczna
    - niska cena z możliwością odliczenia abonamentu od podatku

    Na korzyść osiedlówki przemawia brak limitów.

    Osiedlówka jest zazwyczaj tańsza od oferty telekomów o dziesięć złotych lub
    niewiele więcej.

    Kiedy najtańsza Neostrada lub chello kosztowały 150 zł/m-c, wtedy przewaga
    cenowa osiedlówek była znacząca.
    Dziś dycha na miesiąc więcej, ale z możliwością odliczenia od podatku, plus
    gratisowa instalacja, wyrównały szanse.

    Jedyna istotna przewaga, czyli brak limitów, jak sie okazuje, nie ma dla
    klientów znaczenia.

    Niezbyt optymistyczne wnioski dla małych, osiedlowych dostawców.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,