  • 41. Data: 2015-06-23 08:57:05
    Temat: Re: wydajność w komputerach tych co źle zagłosowali...
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    jureq wrote:

    > Na jakiej podstawie uważasz, że począwszy od Win 7 nie można sprzedać
    > używanego komputera razem z posiadaną wraz z nim licencją na system w
    > wersji OEM? Bo dla mnie takie stwierdzenie to zupełna nowość. I dodam, że
    > na żadnym z Microsoftowych szkoleń z licencjonowania nikt tak nie
    > twierdził.

    Mowa jest tu o komputerach za 300 zł.

  • 42. Data: 2015-06-23 10:33:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Mowa jest tu o komputerach za 300 zł.

    No i co z tego?
    Cena zmiania fakt sprzedazy komputera razem z licencją na OEM na tym
    komputerze?

  • 43. Data: 2015-06-23 11:24:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > No i co z tego?
    > Cena zmiania fakt sprzedazy komputera razem z licencją na OEM na tym
    > komputerze?

    Komputery, które miały preinstalowany Windows 7 OEM to inne czasy i inna
    półka cenowa - takie komputery wciąż jeszcze nie są na tyle stare, żeby
    kosztować 300 zł jako poleasingowce.

  • 44. Data: 2015-06-23 11:54:47
    Od: t...@g...com

    Szach i mat! http://tinyurl.com/pw9xw6m

  • 45. Data: 2015-06-23 12:00:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Komputery, które miały preinstalowany Windows 7 OEM to inne czasy i inna
    > półka cenowa - takie komputery wciąż jeszcze nie są na tyle stare, żeby
    > kosztować 300 zł jako poleasingowce.

    Pomijajac czy to prawda czy nie: czy ja kupujac taki zestaw jestem
    zobowiazany sprawdzac fakt prawdomównosci sprzedawcy?
    Sprzedawca oferuje komputer, daje naklejke, płytke, system - mam naprawde
    sprawdzac, czy ma prawo mi taki zestaw zaoferowac?

  • 46. Data: 2015-06-23 12:37:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    t...@g...com wrote:

    > Szach i mat! http://tinyurl.com/pw9xw6m

    Poza tym, że kosztuje 372 zł i brak nośnika z instalką Windows, to już
    jest blisko.

  • 47. Data: 2015-06-23 13:33:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
> [...]
    > Sprzedawca oferuje komputer, daje naklejke, płytke, system - mam naprawde
    > sprawdzac, czy ma prawo mi taki zestaw zaoferowac?

    1. A daje? Naklejkę i oryginalną płytę instalacyjną systemu, który
    odpowiada temu, co na naklejce? I to wszystko z komputerem za 300 zł z
    przesyłką? I do tego jeszcze licencja na system jest pozycją na fakturze
    VAT za sprzedawany komputer?
    2. Sam podejmujesz decyzje. Kupując używany samochód nie jesteś
    zobowiązany sprawdzić, czy nie był kradziony. Nie ma też zakazu sprawdzenia.

    Jeżeli naprawdę chcesz wiedzieć, zadzwoń na infolinię Microsoft Polska.
    Jak kupowałem komputer z demobilu, to zadzwoniłem do nich, podałem
    odpowiednie numery, sprawdzili u siebie i wszyszło, że wszystko jest
    całkowicie na legalu. Ale ja kupiłem kompa z Windows 7 FOR REFURBISHED,
    więc ryzyko było małe. W razie czego można odstąpić od umowy zawartej ze
    sprzedawcą komuptera z systemem na odległość w ciągu 14 dni.

  • 48. Data: 2015-06-23 13:38:45
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 12:37, Poldek pisze:

    > Poza tym, że kosztuje 372 zł i brak nośnika z instalką Windows, to już
    > jest blisko.

    Większość komputerów w tym praktycznie wszystkie laptopy sprzedawane są
    legalnie bez systemu Windows na płytce.

    miab

  • 49. Data: 2015-06-23 14:08:04
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    miab wrote:

    > Większość komputerów w tym praktycznie wszystkie laptopy sprzedawane są
    > legalnie bez systemu Windows na płytce.

    Laptopy sprzedawane z licencjonowanym, legalnym systemem Windows mają
    nośnik instalacyjny w postaci partycji recovery na twardym dysku.
    Poleasingowy stacjonarny z licencją Windows 7 REF też ma taką partycję
    recovery na twardym dysku. Na tej partycji znajdują się pliki
    instalacyjne systemu Windows w odpowiedniej wersji, zgodnej z naklejką
    na obudowie.

  • 50. Data: 2015-06-23 17:23:15
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 14:08, Poldek pisze:

> [...]
    > recovery na twardym dysku. Na tej partycji znajdują się pliki
    > instalacyjne systemu Windows w odpowiedniej wersji, zgodnej z naklejką

    Więc o jakiej płytce z systemem Windows bajdurzysz od tygodnia dni?

    miab