  • 11. Data: 2009-10-16 09:11:55
    Temat: Re: wyswietlacz VFD
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:hb987r$1u1i$1@news2.ipartners.pl...
    > mam całkiem świeży odtwarzacz z wyświetlaczem
    > który w nocy nie daje spać domownikom
    > najprawdopodobniej jest to VFD
    >
    > moje pytanie: czy można takie coś w miarę bezproblemowo przyciemnić
    > i nie chodzi mi o metody typu taśmą klejąca naklejona na wyświetlaczu :-)
    >
    > najchętniej widziałbym tu rozwiązanie ściemniające w zależności od poziomu
    > jasności w pomieszczeniu

    Możesz spróbować wstawić rezystor/potencjometr w obwód żarzenia. Da się
    przyciemniać ale mogą być efekty niepożądane, czyli nierówne świecenie całej
    powierzchni wyświetlacza.

    TomT

  • 12. Data: 2009-10-16 09:14:41
    Od: "u" <...@w...yz>

    > wtedy budzik działa "za cicho" ;-)

    To nakryj go szmatą czy czymkolwiek.
    Ileż to daje światła, by spać się nie dało? Spisz jak królik, mieszkasz w
    głuchej ciszy? :-)
    Po krótkim czasie się przyzwyczaicie i nie będzie przeszkadzać.

  • 13. Data: 2009-10-16 10:55:06
    Od: gary <g...@c...pl>

    qlphon pisze:

    > czyli scenariusz typu [odseparówac nóżkę x i puścić przez "rezystor"]
    > nie zadziała?

    > ok. ale w czym trudność?
    >
    > kiedyś widziałem przy okazji zabawy z innym wyswietlaczem (linija
    > znakowa led)
    > dodatkowy układ zbudowany z prostego modulatora na kilka kHZ
    > i potencjometra sterujacego wypełnieniem
    > który to robił .
    > nie wiem czy tu podobna analogia jest dopuszczalna

    > tak robie
    > ale chce lepiej ;-)

    zdaje mi się ze że tam jest bardzo dużo elementów świecących a mało
    nóżek, więc steruje się to multipleksowo (wspólne anody cyfr etc)
    zatem modulacja wypełnienia musiała by być na wielu liniach sterujących
    a nie na jednej elektrodzie.
    Trochę to komplikuje.

  • 14. Data: 2009-10-16 12:12:26
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > To nakryj go szmatą czy czymkolwiek.

    tak teraz czynię, ale chciałbym "lepiej"

    > mieszkasz w głuchej ciszy? :-)

    tak ;-)

    > Po krótkim czasie się przyzwyczaicie i nie będzie przeszkadzać.

    próbowałem... bez zasłaniania nie da rady ...
    inaczej bym tu nie pisał

  • 15. Data: 2009-10-16 13:40:51
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Jak ktoś pisał - regulacja wysokiego napięcia. A jak to problem, to może po
    prostu zwykłe PWM na tymże zasilaniu.

  • 16. Data: 2009-10-16 13:44:20
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Jak ktoś pisał - regulacja wysokiego napięcia. A jak to problem, to może
    > po prostu zwykłe PWM na tymże zasilaniu.

    Aha, żeby uniknąć problemu z nakładaniem się PWM na multipleksowanie zapewne
    wystarczy zrobić to PWM na częstotliwości większej niż multipleksowanie.
    Tak mi się wydaje przynajmniej...

  • 17. Data: 2009-10-16 13:54:06
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "qlphon" <q...@p...fm> wrote in message
> [...]
    >
    > moje pytanie: czy można takie coś w miarę bezproblemowo przyciemnić
    > i nie chodzi mi o metody typu taśmą klejąca naklejona na wyświetlaczu :-)

    poszukaj gdzies w menu odtwarzacza czy nie ma opcji jego przyciemnienia. Mam
    3 urzadzenia z VFD w domu i wszystkie to maja.
    Sprobuj tez pogrzebac w necie.... moze ten odtwarzacz ma jakies menu
    serwisowe gdzie sie to ustwawia.

    c.

  • 18. Data: 2009-10-16 14:24:25
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > W tych co miałem w łapach nie było osobnej nóżki. Wysyła się programowo
    > kod wypełnienia.

    Bo Ty miałeś wyświetlacz ze sterownikiem!!!! A sądzę, że autor pyta o
    "goły" wyświetlacz....

    Pozdrawiam
    Konop

  • 19. Data: 2009-10-17 07:32:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Oct 2009 10:19:10 +0200, u wrote:
    >To duże wyzwanie przed Tobą. Najprościej kupić inny z taką funkcją lub
    >zasłaniać na noc.

    Zawsze mozna dorobic zaslonke na silniczku krokowym :-)

    >Bo dobrze działają, są drogie, dużo droższe od LCD.

    Drogie ? To by ich chyba nie stosowali :-)

    Wez pod uwage ze VFD sa rozne - od 7 segm kalkulatorowych do
    inteligentych. Niewykluczone ze te bez sterownika wcale nie sa takie
    drogie.
    Szczegolnie jak trzeba serie na zamowienie, z podswietleniem,
    wielokolorowa - ale nie zmienno kolorowa. Szczegolnie w dawniejszych
    czasach, z uwzglednieniem kosztow sterowania.

    Dzis faktycznie byc moze uniwersalny TFT jest tanszy :-)

    J.

  • 20. Data: 2009-10-17 12:05:00
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > wtedy budzik działa "za cicho" ;-)

    Żebyś Ci budzik nie zadziałał za cicho, gdy będzie awaria zasilania albo
    coś ;)... moim zdaniem budzik na baterie (np. komórka, mały zegarek)
    zawsze powinien być w pogotowiu...

    Pozdrawiam
    Konop