  • 51. Data: 2020-04-28 10:42:08
    Temat: Re: wywala różnicówka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 27-04-2020 o 09:29, Roman Rogóż pisze:
> [...]
    [...]
    > Sam miałem przypadek kiedy pralka kopała w obu pozycjach wtyczki
    > Problemem okazał się filtr przeciwzakłóceniowy z odprowadzeniem masy
    > pomiędzy dwoma kondensatorami.

    >Czy pralka była podłączona do gniazdka z prawidłowo działającym
    >uziemieniem? Zakładam, że pralka jest wyposażona przez producenta we
    >wtyczkę z uziemieniem połączonym z jej obudową. Od 30 lat nie
    >widziałem innej pralki, ale może istnieją takie fabrycznie bez
    >uziemienia.
    >Jeśli tak, to nie miała prawa "kopać". Jeśli nie, to jest to normalny
    >objaw działania filtru przeciwzakłóceniowego.

    Obrocic wtyczki by sie nie dalo, chyba ze ... gniazdko bez bolca PE

    Moja pralka tez lekko mrowila, a to akurat byla kwestia spadku napiec
    w dwuprzewodowej instalacji.

    J.

  • 52. Data: 2020-04-28 15:40:35
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28-04-2020 o 10:42, J.F. pisze:
    > Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > [...]
    >
    > Obrocic wtyczki by sie nie dalo, chyba ze ... gniazdko bez bolca PE

    Więc pralka była podłączona niezgodnie z wymaganiami i nie dziwne, że
    kopała.

    > Moja pralka tez lekko mrowila, a to akurat byla kwestia spadku napiec w
    > dwuprzewodowej instalacji.

    Żeby mrowiło to jakie musi być napięcie? 60V? 80V? 100V?
    Miałeś tyle spadku napięcia na przewodzie PEN?

    yabba

  • 53. Data: 2020-04-28 16:12:53
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-04-28 15:40, yabba wrote:
> [...]
    > kopała.

    > Żeby mrowiło to jakie musi być napięcie? 60V? 80V? 100V?
    > Miałeś tyle spadku napięcia na przewodzie PEN?

    Moze to nie byl PEN, tylko sztuczne zero...? :)

  • 54. Data: 2020-04-28 16:21:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Żeby mrowiło to jakie musi być napięcie? 60V? 80V? 100V?
    >Miałeś tyle spadku napięcia na przewodzie PEN?

    z 10V.
    Łazienka, mokro - i czulosc moja rosnie.

    A teraz mam plastykowe rury :-(

    J.

  • 55. Data: 2020-04-28 17:08:33
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-04-28 16:21, J.F. wrote:
    > Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > z 10V.
    > Łazienka, mokro - i czulosc moja rosnie.
    >
    > A teraz mam plastykowe rury :-(

    ale nadal mokre... te rury w srodku...?

  • 56. Data: 2020-04-29 08:51:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2020 17:08:33 +0200, Izaura napisał(a):
    a.pl...

    > ale nadal mokre... te rury w srodku...?

    Mokre, ale woda tak sobie przewodzi prad.

    No i baterie mam metalowa, dzwignie ... kto wie, czy nie metalizowany
    plastik, a w samej pralce przy zamknietym zaworze woda moze nie miec
    kontaktu z obudowa.

    J.

  • 57. Data: 2020-04-29 19:19:10
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-04-29 08:51, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > No i baterie mam metalowa, dzwignie ... kto wie, czy nie metalizowany
    > plastik, a w samej pralce przy zamknietym zaworze woda moze nie miec

    Nie licz na to, ze ochronia cie metalizowane krany...
    Ty masz okreslic potencjal przedmiotow ktorych dotykasz a nie awaria.

    Po to robi siem polaczenia wyrownawcze, w wylewkach uziomnione kraty i
    wstawki metalowe w rurociagach, czy instalacjach.

    //zrozumiesz to, gdy woda pod prysznicem zacznie lekko w torbe
    szczypac... :)

  • 58. Data: 2020-04-29 19:59:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2020-04-29 08:51, J.F. wrote:

> [...]

    >Po to robi siem polaczenia wyrownawcze, w wylewkach uziomnione kraty
    >i wstawki metalowe w rurociagach, czy instalacjach.

    To chyba po angielsku :-)

    Bo potencjal moze i zmierze, ale jaki prad poplynie przeze mnie.
    I dokad ma poplynac, jesli na podlodze kafelki mokre, wanna akrylowa,
    umywalka porcelanowa, krany ... do plastykowej rury ...

    Pamietasz ten przeplywowy pogrzewacz prysznicowy ? Zero izolacji.

    J.

  • 59. Data: 2020-04-29 22:29:41
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-04-29 19:59, J.F. wrote:
> [...]
    > umywalka porcelanowa, krany ... do plastykowej rury ...
    >
    > Pamietasz ten przeplywowy pogrzewacz prysznicowy ?  Zero izolacji.

    Zapomniales wspomniec, ze stosowany w krajach o niskiej kulturze
    technicznej i 100% wilgotnosci z kondensacja, gdzie standardem sieci
    odbiorcow jest system IT.

    https://www.lazada.com.ph/products/free-shipping-fla
    sh-deal110v220-240v-08-electric-shower-head-instant-
    water-heater-57ft-hose-bracket-i276600157-s411964398
    .html?mp=1

    //poza tym, obudowa grzalki uziemniona ch*wym drucikiem, ale jednak...

  • 60. Data: 2020-04-29 22:41:14
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-04-29 22:29, Izaura wrote:
> [...]
    .html?mp=1

    > //poza tym, obudowa grzalki uziemniona ch*wym drucikiem, ale jednak...

    // i fachowcy, uplywnosc sprawdzajom organoleptycznie... :)

    https://www.youtube.com/watch?v=06w3-l1AzFk