    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wzmacniacz lampowy - kit
    Date: Mon, 21 May 2018 19:51:19 +0200

    Użytkownik "robot" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:pdtuh7$sfn$1@node1.news.atman.pl...

    > Rozumiem, że miałeś wysokiej klasy Odtwarzacz CD i wspomniany efekt
    > występował
    > na dużej próbce różnych płyt CD. A na czym słuchałeś? Jaki wzmacniacz i
    > zespoły głośnikowe lub słuchawki?

    Trudno mi to jednoznacznie opisać, gdyż z pewnego powodu, na co innego
    zwracam uwagę przy odsłuchu, niż przeciętny słuchacz. To zresztą niezbyt
    zależało, choć zależało, od tego, na czym i w jakich warunkach słucham.
    Pragnę zaznaczyć, że nigdzie nie napisałem, że dźwięk, który tak niesmacznie
    opisałem, był dla mnie przykry. Lubię koty i dźwięk ich drapania w piasku
    jest dla mnie tak oczywisty, jak... no, wiesz. Po prostu, chciałem określić,
    że na tyle różnił się od rzeczywistego, jak przy bezpośredniej wizycie w
    filharmonii, czy operze, iż był wybitnie nienaturalny. Uroki pierwszych
    odtwarzaczy. Natomiast przykry był dla mnie może raz, wieki temu.
    No, ale ja wychwycę różnicę MP3 insane @320, a WAV PCM-16, co do 24, nie
    miałem okazji rozkminiać, w czasach, które opisałem "jak kot...", nie
    słyszało się zbyt często o 24 bitach i 96 kHz przetwarzania, ani o wyżej
    (no, może sporadycznie tak), niż 44.1 kHz. I niekiedy z kilkuset metrów,
    zwłaszcza w nocy, zdarza mi się ocenic stan silnika w jadącym ulicą aucie,
    że mu zawory klepią, czy zapłon za bardzo wyprzedza.
    Parę dni temu napisałem o szumiącym top-endzie (posłuchałem w sklepie, który
    to sprzedawał, sklepu już od wielu lat nie ma). Po prostu, syczał szumem jak
    sq... Albo nagranie (a na pewno leciało z CD DDD) było ujowe, przez "ch".

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...