  • 11. Data: 2005-05-11 17:40:27
    Temat: Re: zabanujmy SMTP z WP.PL !
    Od: Tomasz Kłoczko <k...@r...mif.pg.gda.pl>

    Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)
    <s...@s...plukwa.net> wrote:

    > Niezrozumienie czego? Tego, że kulawy SPF rozwala ileś już
    > istniejących, będących w powszechnym użyciu usług? Tego, że SPF,
    > będący tylko mechanizmem potwierdzającym że mail wyszedł z
    > właściwego dla domeny serwera, został nagle uznany za
    > uniwersalne panaceum na spam, chociaż w niektórych przypadkach
    > tnie głównie pożądaną pocztę?

    Zakladam, ze w nastepnym liscie opiszesz gdzie i przez kogo zotalo uzyte
    stwierdzenie o tym, ze owa technika jest panaceum.
    I moze pewna analogia .. zapewne bardziej przemawiajaca do wyobrazni: czy
    to ze wszych w naszym kraju beda jezdzic po wlaciwej stronie jezdni jest
    panaceum na wypadki drogowe (?).
    Wybacz ale probujesz polemizowac z trescia ktora mi nawet nie przeszla przez
    glowe (a co dopiero przez palce).

    > Czy tego, że niektórym pozycja
    > wszechmocnego admina już tak naj...ła w rozumkach, że zapomnieli
    > już iż to administrator|serwis|usługa jest dla użytkownika, a
    > nie odwrotnie?

    Zakladam, ze w nastepnym liscie takze opiszesz swoj wlasny nikomu jeszcze
    nie znany rodzaj techniki ktory jest *bardziej efektywny* od dyskutowanego
    tutaj (nie .. nie dopominam sie opisu takiego ktory bylby faktycznym panaceum).

    Zakladam takze ze w nastepnym liscie wykazesz kompletny brak efektow
    zwiazancyh z ograniczeniem wolumenu ruchu niechcianego zwiazanego z
    wprowadzeniem techniki o ktorej tu mowa.
    Jako alternatywe mozesz omowic temat: wprowadzenie SPF przynosi wiecej skod
    niz korzysci.
    A .. nie zapomnij tylko dolaczyc do Cc: p...@w...pl.

    > Jak również do czytania Twoich, odstających od realnego świata,
    > wypocin.

    Nie dosc ze to przeczytales to jeszcze na ten list odpowiodziales.
    (zakladajac ze w powyzszym zdaniu masz racje) pytanie gimnastyczne z logiki:
    kto jest wiekszym glupcem ? ten co mowi glupoty czy ten kto ich slucha i
    probuje z nimi polemizowac ?
    Wybacz ale jezeli masz chec rozmawiac o czyjejkolwiek glupocie to prosze ..
    badz na tyle mily i choc zmien temat listu. To tak coby dla postronnych bylo
    wiadome ze to co piszesz nie ma to juz nic wspolnego z pierwotnym tematem.
    OK ?

    Zeby nie bylo niejasnosci: obojetne jest dla mnie to czy jestes glupi czy
    madry (obiektywnie). Czytajac Twoje wypowiedzi moge co najwyzej odnosic sie
    do tego co napisales, a nie moich wyobrazen o tym co mozesz jeszcze sadzic
    na podstawie tego co juz napisales .. i prosilbym zebys trzymal sie
    podobnych regol.

    kloczek
    -------
    -------
    Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: k...@r...mif.pg.gda.pl*

  • 12. Data: 2005-05-11 17:53:05
    Od: Tomasz Kłoczko <k...@r...mif.pg.gda.pl>

    fakir <f...@n...ma.adresu.pl> wrote:

    > [ciach... ]
    >
    > Tiaa, super dokładnie
    > <http://poczta.wp.pl/spf/>
    >
    > ;-)

    No .. to juz widac, ze jezeli juz to potencjalnie SPF jako takie nieczemu
    nie musialo tu koniecznie zawinic, a do tematu tego czy jest to cos doberego
    czy nie bedzie mozna powrocic jak ktos z WP lepiej to udokumetuje. Zakladam,
    ze osoby uzywajace poczty na @wp.pl powiadomily juz ludzi z WP o powyzszym
    braku.

    kloczek
    -------
    -------
    Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: k...@r...mif.pg.gda.pl*

  • 13. Data: 2005-05-11 18:24:44
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Wed, 11 May 2005 17:40:27 +0000 (UTC), Tomasz Kłoczko
    <k...@r...mif.pg.gda.pl> wrote:

    > Zakladam, ze w nastepnym liscie opiszesz gdzie i przez kogo zotalo uzyte
    > stwierdzenie o tym, ze owa technika jest panaceum.

    A to jest jakiś prikaz? Samo rozpowszechnienie tego mechanizmu i
    ochy-achy jego zwolenników (jeden niżej), wystarczą.

    > Wybacz ale probujesz polemizowac z trescia ktora mi nawet nie przeszla przez
    > glowe (a co dopiero przez palce).

    Raczej zamierzam w zarodku gasić peany na temat protezy sezonu,
    określanej szerzej jako SPF. Ale dlaczego miałbym wymagać
    ogarnięcia tego przez kogoś, kto do problemów z pocztą
    przychodzącą przykłada politykę dla poczty wychodzącej?

> [...]
    > tutaj (nie .. nie dopominam sie opisu takiego ktory bylby faktycznym panaceum).

    Wyłaczenie smtpd w ogóle? SPF efektywnie wycina niepołatane pod
    niego forwardy, listy z list dyskusyjnych, powiadomienia z
    serwisów aukcyjnych itp. Skoro pozwalamy sobie na odrzucanie
    chcianej i pożądanej poczty, to może czas olać zupełnie
    przyjmowanie takowej? Wiesz, jak spadnie obciążenie łącz i
    serwerów? A jak się je odepnie od sieci, to nagle się okaże, że
    usługi mogą chodzić na starym Pentium z 64M ramu i dyskiem ATA
    sprzed paru lat! (uważaj, to jest tzw. -- tu krótkie ale trudne
    słowo -- ironia).

    > Zakladam takze ze w nastepnym liscie wykazesz kompletny brak efektow
    > zwiazancyh z ograniczeniem wolumenu ruchu niechcianego zwiazanego z
    > wprowadzeniem techniki o ktorej tu mowa.

    Jak już wspomniałem, całkowite wycięcie ruchu do SMTP rozwiązuje
    ten problem raz i na zawsze.

    > Jako alternatywe mozesz omowic temat: wprowadzenie SPF przynosi wiecej skod
    > niz korzysci.

    Skoro już tak pragniesz uderzać w mentorski tor, to jeszcze
    zadbaj o formę.

    O greylistingu słyszałeś? Daje podobne efekty przy znacznie
    mniejszej ilości omyłek.

    > Nie dosc ze to przeczytales to jeszcze na ten list odpowiodziales.

    Tak, jestem podły, wredny i lubię czasem skopać leżącego.

    r.
    _____________
    robert rędziak K11 jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    tu kieruj swój spam (tylko spam): f...@s...plukwa.net

  • 14. Data: 2005-05-12 08:19:58
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    http://www.greylisting.org/

    > Jako alternatywe mozesz omowic temat: wprowadzenie SPF przynosi wiecej
    > skod niz korzysci.

    Forwardy mailowe. Listy dyskusyjne.

    Jest tyle różnych metod walki ze spamem. SPF jak dotąd przyprawił mnie
    tylko o ból głowy, szczególnie jak musiałem tłumaczyć użytkownikom,
    dlaczego ich aliasy mailowe u mnie nagle przestały działać. Owszem,
    można wysłać fake envelope-from, ale to jakby niezbyt profesjonalne
    rozwiązanie.

    --
    Adam Wysocki * www.gophi.rotfl.pl * GG: 1234 * Fidonet: 2:480/127.21
    Spieszmy się kochać kobiety, tak szybko tyją (C) aster.inni 16.04.05

  • 15. Data: 2005-07-01 17:33:43
    Od: niziak <n...@W...onet.pl>

    In article <s...@s...plukwa.net
    s...@s...plukwa.net says...

    > A teraz wytłumacz nam, o boski, co ma rekord SPF dla wp.pl do
    > poczty, której adresatami są użytkownicy w domenie wp.pl.

    dokladnie.

    problem byl po stronie jak zwykle wp.pl, ich admin odpisal ze maja zje...
    biblioteke do spf i cos sie kopie gdy mam podane w rekordzie txt nie
    adresy A lecz akceptacje ze wszystkich MX.