  • 1. Data: 2012-08-19 12:31:56
    Temat: zabezpieczenie kabla ziemnego przed kradzieżą
    Od: "K.K." <e...@u...poczta.fm>

    Witam!
    Temat może nie do końca elektroniczny, ale z doświadczenia wiem, że na tej
    grupie można nieraz otrzymać rady z różnych dziedzin:)
    Padłem ostatnio ofiarą złomiarzy, którzy ukradli 25 m kabla YKY zakopanego
    na głębokość 0,8 m. Ponieważ chciałbym zminimalizować ryzyko kolejnej
    kradzieży, mam pytanie do Kolegów, czy macie może jakieś swoje sprawdzone
    sposoby na zabezpieczanie takich kabli? Mi się teraz nasuwa tylko myśl
    rozciągnięcia przy zasypywaniu wykopu, powiedzmy na głębokości folii
    ostrzegawczej, cienkiego przewodu antysabotażowego, połączonego z alarmem,
    który zostanie przerwany w momencie próby podkopania się do kabla.

    --
    pozdr.
    K.K.

  • 2. Data: 2012-08-19 13:11:54
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "K.K." <e...@u...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Padłem ostatnio ofiarą złomiarzy, którzy ukradli 25 m kabla YKY zakopanego
    > na głębokość 0,8 m. Ponieważ chciałbym zminimalizować ryzyko kolejnej
    Bo trza było do kabla podłączyć prąd! Miałbyś rano nieżywy dowód kto chciał
    ukraść :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 3. Data: 2012-08-19 13:35:18
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Bo trza było do kabla podłączyć prąd! Miałbyś rano nieżywy dowód kto
    > chciał ukraść :)

    Jakiś czas temu spotkałem się z przypadkiem (nie pamiętam źródła), że ktoś
    na działce miał spirytus drzewny. Złodzieje włamali się, wypili, gość
    odpowiadał za to...

  • 4. Data: 2012-08-19 13:59:24
    Od: "K.K." <e...@u...poczta.fm>

    wowa wrote:
    > Bo trza było do kabla podłączyć prąd! Miałbyś rano nieżywy dowód kto
    > chciał ukraść :)

    Zębami tego nie gryźli.

    --
    pozdr.
    K.K.

  • 5. Data: 2012-08-19 14:18:19
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Zębami tego nie gryźli.

    Chyba z mojej byłej pracy znam przypadek, że w jakisjś wsi notorycznie
    kradziono... światłowód.
    Po kilku naprawach zwrócono się wreszcie do proboszcza, by na kazaniu
    pokazał wiernym, że "w tym kablu nie ma miedzi, nie ma co kraść". Ksiądz
    spełnił prośbę i kradzieże ustały...
    A poza tym, w odróżnieniu choćby od Szwecji, u nas jest tak, ze nawet sobie
    nie możesz we własnym domu zbudować toru przeszkód nad którym stuprocentowo
    panujesz, bo nie daj Boże złodziej się włamie i zrobi sobie krzywdę...
    bekniesz wtedy... echch... Jeszcze wyjdzie na to, ze kabel został o 4
    milimetry za płytko zakopany...
    Rozmawiałem kiedyś z konserwatorem windy, który naprawiał uszkodzenia po
    wandalach. On by chętnie zrobił tak, żeby wandal pożałował swego czynu, ale
    wtedy odpowiedzialność by go (konserwatora znaczy się) ścigała. Czasem marzy
    mi się Szariat z Talionem do spółki... (np. "Ta ręka ukradła, tę rękę
    uciąć").

  • 6. Data: 2012-08-19 15:12:22
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > powiedzmy na głębokości folii ostrzegawczej, cienkiego przewodu
    > antysabotażowego, połączonego z alarmem, który zostanie przerwany w

    Po przykryciu kabla piaskiem, zasyp go warstwą kamieni.
    W takim czymś źle się kopie, no chyba że byli koparką?
    Ewentualnie możesz jeszcze kilka flaszek zakopać, może jak trafią na
    jedną to im wystarczy albo opadną z sił.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 7. Data: 2012-08-19 15:46:26
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 19-08-2012 13:35, Anerys pisze:

    > Jakiś czas temu spotkałem się z przypadkiem (nie pamiętam źródła), że
    > ktoś na działce miał spirytus drzewny. Złodzieje włamali się, wypili,
    > gość odpowiadał za to...

    I to jest chore w naszym kraju... Żeby we własnym domu złodziejowi w ryj
    nie można było przyłożyć.

    --
    szod

  • 8. Data: 2012-08-19 16:27:21
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > cienkiego przewodu antysabotażowego, połączonego z alarmem, który
    > zostanie przerwany w momencie próby podkopania się do kabla.

    No dobra, ale co z tym alarmem dalej. Skoro wykopali kabel z pod ziemi,
    to wnioskuje, ze nikogo nie bylo w poblizu. W takim wypadku alarm... tez
    zostanie ukradziony. No chyba, ze ciche powiadomienie np. SMSem.
    Moze poprowadz kabel w rurze i unieruchom go tak, zeby nie dalo sie
    wyciagnac. Obok dla zmylki tez pare rur uloz, tanie sa.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2012-08-19 18:53:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Anerys pisze tak:

    > Jakiś czas temu spotkałem się z przypadkiem (nie pamiętam źródła),
    > że ktoś na działce miał spirytus drzewny. Złodzieje włamali się,
    > wypili, gość odpowiadał za to...

    Nie wierzę. A jakby obalili flaszkę nitro to też bym odpowiadał? ;)

    --
    Piter

  • 10. Data: 2012-08-19 19:38:10
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-08-19 16:27, Pawel O'Pajak pisze:
> [...]
    > Moze poprowadz kabel w rurze i unieruchom go tak, zeby nie dalo sie
    > wyciagnac. Obok dla zmylki tez pare rur uloz, tanie sa.

    Może też okleić kabel jakimś litościwym tekstem np: "Bardzo proszę nie
    kradnijcie, mam dziecko chore na raka mózgu", może się zlitują, albo
    grożącym "jestem, politykiem z partii ..., dorwę was i przetrzepię ...".
    Chore to nasze państwo.
    K.