  • Data: 2019-09-18 12:03:52
    Temat: Re: zapis b. cichego dzwieku - jak?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:qlsusu$k90$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    >Skojarzenie 1.
    >Dawno, dawno temu, w ubiegłym wieku, jak jeszcze nie do wszystkiego
    >były gotowe scalaki, klient miał potrzebe, aby nasz czytnik czytał
    >karty 125kHz z modulacją PSK (modulacja polega na tym, że karta
    >obciąża co drugi okres nośnej i czasem odwraca tę modulację o 180
    >stopni - czyli zaczyna obciążać tę drugą co drugą). Efekt modulacji
    >na sygnale na antenie w czytniku jest niewielki. Udało mi się na
    >dwóch podwójnych wzmacniaczach operacyjnych zbudować detektor i serię
    >filtrów RC która wyłuskała te 62,5kHz modulujące nośną 125kHz. Nie
> [...]

    Piotrze, a troche wiecej szczegolow ?
    Bo filtry maja swoja sile, ale mamy tez ~6dB na oktawe na biegun ...
    czyli tych 125kHz powinno przejsc przez filtr 62.5kHz umiarkowanie
    stlumione.

    Pewnym wyjatkiem jest filtr TT, ktory wycina dobrze jedna
    czestotliwosc ..

    A z kolei filtr o duzej dobroci moze te zmiany modulacji wyrownac.

    J.