eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmzasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne. › Re: zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.
  • Data: 2017-08-28 19:13:12
    Temat: Re: zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ons69g$go2$...@d...me...
> [...]
    >net będzie. a tu dupa. znaczy w wieczorkiem, przy marnej pogodzie
    >wyciągałem 0.2 mega, czyli masakra kompletna. nieważne czy tmobile
    >czy plus, bo ogrange wcale nie działał. 2.9km od nadajnika, "z
    >drugiej strony" budynku miałem gsm 3/4 zasięgu g3, h+, 1/4 zasięgu.
    >więc modem trzeba było wystawiać do samochodu, albo pod wiatę, bo 1/4
    >zasięgu wcale nie dawała interetu. Rankiem, gdy grzało słoneczko,
    >transfer 3-5 mega. Jak to możliwe? Domyślam się że gdy pogoda była
    >marna, wielu turystów "interneciło" więc system się "zatykał".

    Oprocz naturalnego podzialy transferu, jest jeszcze takie zjawisko
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Oddychanie_kom%C3%B3re

    Dotyczy CDMA, wiec nie wszystkich spotykanych u nas standardow.

    >Jak wobec tego odczytywać informacje zawarte w reklamach? Oferujemy
    >Ci transfer 150 mega, ale jeśli będziesz jedynym klientem i to w
    >odległości 100m od btsa?

    Tak naprawde tak to jakos wychodzi.

    >Czy nie lepiej byłoby, gdyby z nakazu UOKiK, każdy operator musiał
    >podać jaką prędkość oferuje gdyby do wszystkich BTSów naraz,
    >"zalogowali" się wszyscy klienci i "ciąglęli" dane?

    Ale po co, skoro, np przecietny klient ciagnie dane rzadko ?
    I nadal by nic nie dawalo, bo klient przeciez z reguly do jakiegos BTS
    podlaczony, to sie sumaryczna zajetosc nie zmienia.
    Nad morzem wolno, ale za to w Warszawie szybko :-)

    J.