  • Data: 2014-11-24 11:41:17
    Temat: Re: zasilanie 5Vz ogniwa AA
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 23.11.2014 um 15:00 schrieb Zbych:

    > W większości płyt głównych jedyne zabezpieczenie usb to bezpiecznik
    > polimerowy (wspólny dla podwójnego gniazda usb), więc bez problemu można
    > pociągnąć ponad 1A. Chyba tylko w laptopach praktykuje się
    > zabezpieczenia zgodne ze specyfikacją USB.
    Tylko taką chińszczyzną robisz sobie tylko problemy. Większość kompów z
    USB 3.0 ma kontrolę prądu też przy USB 2.0, laptopy prawie wszystkie, a
    i starsze kompy coniekiedy wyłączają w okolicach 110mA. Osobiście
    wsadziłem do urządzenia FT232R, a kiedyś, bo do środka to bym już i
    pyłka nie upchnął, zrobiłem adapter na FT232RQ wbudowany w standardową
    wtyczkę USB. Dodatkowo mogłem jeszcze załączać i wyłączać zasilanie z
    kompa ;-).

    Waldek