  • 61. Data: 2012-10-01 10:17:40
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Znaczy czarami czy składem?

    > Pod względem silnikowym?
    > Chętnie się dowiem....

    Prosto mówiąc składem.

  • 62. Data: 2012-10-01 10:21:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ojciecc,

    Monday, October 1, 2012, 10:17:40 AM, you wrote:

    [...]

    > Prosto mówiąc składem.

    Czekam na rozwinięcie tej światłej myśli inżynierskiej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 63. Data: 2012-10-01 10:28:23
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:

> [...]

    Np wcześniej miałem Forda de 1,6 efi 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) i
    miał on do 2000 roku 90 koni, Peugeot podobny rocznik z silnika 1,6 8v
    (jeden wałek rozrządu) 90 koni w Peugeot 306 a w 106 seryjnie z innym
    komputerem i bardziej agresywnym wałkiem otrzymano z tej konstrukcji 110
    koni. Więc jak dla mnie różnica jest porażająca. Ta sama pojemność a
    rezultaty zupełnie inne.

    Jeszcze co do Forda to w dwóch modelach spotkałem się z rozwiązaniem
    podłączenia chłodnicy jak u białych ludzi tzn. króciec i na to nasuwało
    się wąż, szczelność zapewniało się opaską zaciskową. Peugeot ten sam
    rocznik ma wąsy na rurze i pierścień którym zaciska się wąsy, w zimnym
    garażu -15C nie ma opcji założenia tego gówna beż połamania.

    Filtr powietrza - Ford prostokątne pudło
    Peugeot okrągłe pudło

    Ford gnił masakryczni e, Peugeot ocynkowany.

  • 64. Data: 2012-10-01 10:30:13
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-10-01 06:53, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Szczególnie, że bardzo często w niemieckim aucie (np. BMW) mamy silnik
    > od Franzuzów (PSA) i odwrotnie :-)
    >

    > TG
    Bmw troche inna półka cenowa. Jak byś Fiata 125 porównywał do Escorta.
    Bmw od PSA nie bierze czasem tylko rozwiązań silników Diesla?

  • 65. Data: 2012-10-01 10:30:59
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

> [...]
    >
    > Bzdura. To oleje syntetyczne o wiele lepiej utrzymują film olejowy,
    > właśnie ze względu m.in. na to o czym
    > było wyżej, czyli na mniejszą utratę własności w wysokich temperaturach.
    > Poza tym sama baza ma wyższą
    > jakość, mniejsze jest starzenie się i utrata własności w funkcji czasu.
    >

    > Tylko z tym wymywaniem jest trochę prawdy. Zapuszczony stary silnik,
    > taki co to się tu i ówdzie "poci"
    > na mineralu, zalany synentykiem potafi przekiekać jak sito, miałem taki
    > przypadek. Po powrocie na mineralny
    > się ponownie uspokoił (choć tak naprawdę, powinien po prostu zostać

    Wiesz to z badań, czy wydaje Ci się? Ja się chwale tym co przeczytałem.

  • 66. Data: 2012-10-01 10:40:00
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze:

    > Bmw troche inna półka cenowa. Jak byś Fiata 125 porównywał do Escorta.
    > Bmw od PSA nie bierze czasem tylko rozwiązań silników Diesla?

    Dobra, widzę opracowali coś w kooperacji 1,4.1,6.1,6T. Więc razem a nie
    że jeden od drugiego bierze gotowy silnik.

  • 67. Data: 2012-10-01 10:53:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-01 10:28, ojciecc pisze:

> [...]
    > komputerem i bardziej agresywnym wałkiem otrzymano z tej konstrukcji 110
    > koni. Więc jak dla mnie różnica jest porażająca. Ta sama pojemność a

    Jaka tam różnica? Ile to jest procentowo?
    A skoro już o różnicach mowa, to jak wygląda przebieg momentu obrotowego?

    Standardowo Maluch miewał ok. 24KM. Bez większego trudu można było
    wyciągnąć z konstrukcji moc dwukrotnie większą.

    Jak byłem jeszcze młody, to z Simsonków, które miewały ok. 3 do 3,5KM
    dzięki polerce kanałów, wymianie gaźnika, splanowaniu głowicy itp.
    wyciągało się ok. 7KM. lub więcej.

    Witold Rychter opisywał, jak przed wojną bodajże inż. Wieczorek dokonał
    modyfikacji polskiego Fiata 508 i z 25KM wyciągnął ponad 100! Tylko
    trzeba było uważać, bo silnik bez większych problemów ukręcał półosie
    napędowe.

    To były modyfikacje, a nie jakieś gówniane dodanie kilku "kucyków" do
    silnika 90KM.
    Zresztą czasami w autach startujących w rajdach przeprawowych specjalnie
    zaniża się moc, aby podnieść i wyrównać moment obrotowy.

> [...]
    > rocznik ma wąsy na rurze i pierścień którym zaciska się wąsy, w zimnym
    > garażu -15C nie ma opcji założenia tego gówna beż połamania.

    Oczywiście wtedy musi być olej klasy nie SF tylko SJ ;)

    > Filtr powietrza - Ford prostokątne pudło
    > Peugeot okrągłe pudło
    >
    > Ford gnił masakryczni e, Peugeot ocynkowany.

    Wystarczyło pudło smarować obustronnie Mixolem, wtedy by nie gniło ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 68. Data: 2012-10-01 11:08:13
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-09-30 20:00, ojciecc pisze:
> [...]
    leju-np-10w30.html

    dobierac.html

    eju/

    > "Na przykład: 10W30
    > Oznacza to, że lepkość jest na 10W, gdy silnik jest zimny i 30, gdy silnik jest
    gorący."

    > Co oznacza ze silnik jest zimny?Czy chodzi o zimny silnik w Chorwacji przy temp +35
    stopni
    > czy zimny silnik w Bieszczadach przy -35 stopniach?Tego nie rozumiem!Proszę
    wytłumacz!

    > Wystarczająco, hyle czoła.

    po pierwsze parametry oleju określa się poza silnikiem, więc całą swoją "wiedzę"
    wyrzuć na
    śmietnik i dowiedz się jeszcze raz co oznaczają te parametry i dlaczego zarówno w
    Chorwacji jak i w Polsce oznaczają to samo.

  • 69. Data: 2012-10-01 13:04:05
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze:

    > Wiesz to z badań, czy wydaje Ci się? Ja się chwale tym co przeczytałem.

    Ja również przeczytałem, tylko że w dobrych źródłach, a nie na jakichś przypadkowych
    stronach.

    A jeśli chcesz, mogę to samo napisać gdzieś w internetsach, jeśli to doda
    wiarogodności :)

  • 70. Data: 2012-10-01 13:45:14
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-10-01 11:08, komar pisze:

    > po pierwsze parametry oleju określa się poza silnikiem, więc całą swoją
    > "wiedzę" wyrzuć na śmietnik i dowiedz się jeszcze raz co oznaczają te
    > parametry i dlaczego zarówno w Chorwacji jak i w Polsce oznaczają to samo.

    Proszę podaj źródło.