  • 41. Data: 2016-04-05 10:59:01
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ignacy,

    Tuesday, April 5, 2016, 10:12:45 AM, you wrote:

    > Zgadza się, przepis nie dotyczy skrzyżowania.
    > Czego dotyczy ten przepis ? Tam (w PoRD) jest jasno i prosto napisane.
    > Czego nie rozumiesz ? Nie rozumiesz co to znaczy "kierunek jazdy" ?

    A Ty? Zakręt to zmiana kierunku jazdy czy nie?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2016-04-05 11:50:25
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 05.04.2016 o 02:31 G.S. <s...@s...com.pl> pisze:

    > Zdaje się, że nie ma czytelnego rozstrzygnięcia, czy w przypadku
    > występowania zakrętu na skrzyżowaniu mamy skrzyżowanie na zakręcie :P
    > (znaczy który element powinien mieć priorytet w rozważaniach).
    > Przy zakręcie jadący *nie* zmiania kierunku...

    Ja stosuję zasadę, że jeżeli jest łuk drogi i na fragmencie tego łuku
    odchodzi inna droga, czyli łuk jest dłuższy niż skrzyżowanie i na samym
    skrzyżowaniu łuk się nie zacieśnia to jadąc po tym łuku jadę "prosto".
    Jeśli natomiast droga się ugina lub załamuje w obrębie samego
    skrzyżowania, czyli zakręt jest nie dłuższy niż skrzyżowanie to znaczy, że
    skręcam na skrzyżowaniu.
    Innymi słowy: jeśli promień łuku jest mniejszy w miejscu przecięcia dróg
    niż przed i za tym miejscem to znaczy, że jest zakręt na skrzyżowaniu
    (sygnalizować skręt), w przeciwnym przypadku jest skrzyżowanie na zakręcie
    (nie sygnalizować przy jeździe "prosto").
    Na tabliczce to łatwo rozróżnić bo albo jest łuk albo linia łamana.
    Gorzej, że czasem tabliczka średnio przystaje do rzeczywistości i nie
    wiadomo czy decydować według tabliczki czy według stanu faktycznego.

    --
    SW3
    ----

  • 43. Data: 2016-04-05 11:54:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello SW3,

    Tuesday, April 5, 2016, 11:50:25 AM, you wrote:

> [...]
    > Gorzej, że czasem tabliczka średnio przystaje do rzeczywistości i nie
    > wiadomo czy decydować według tabliczki czy według stanu faktycznego.

    Tak, jak tutaj:
    https://www.google.pl/maps/@51.411576,18.0774806,3a,
    16.7y,314.25h,87.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sL5s6k5pxI25w
    zKh9OZUsCQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Tu na dokładkę w prawo mamy wjazd na posesję wprost ze skrzyżowania...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2016-04-05 12:03:46
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 05.04.2016 o 11:50 SW3 <s...@p...fm.invalid> pisze:

    > bo albo jest łuk albo linia łamana

    Poprawka: w przypadku gdy skręca droga główna to jednak na tabliczce
    zawsze jest łuk tyle, że standardowo dość ostry.

    --
    SW3
    ----

  • 45. Data: 2016-04-05 12:05:48
    Temat: Re: zmiana kierunku jazdy.
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    wiadomości news:1021757648.20160405105901@pik-net.pl.invalid...

    > Zakręt to zmiana kierunku jazdy czy nie?
    >
    > RoMan

    Zakret drogi to nie jest zmiana kierunku jazdy,
    bo jadę tak jak droga prowadzi i nie mam wyboru.
    "zmiana" to znaczy zmieniam coś na coś innego,
    czyli mam możliwość wyboru.

  • 46. Data: 2016-04-05 13:29:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jest obowiązek sygnalizowania ZAMIARU ZMIANY KIERUNKU JAZDY,
    > czyli kierowca jadąc ma obowiązek sygnalizować wystarczająco wcześnie
    > przed miejscem w którym wykona manewr zmiany kierunku jazdy.
    > Jest miejsce gdzie kierowca ma DO WYBORU: jechać w prawo, w lewo, na
    > wprost,
    > na ukos i to trzeba wcześniej zasygnalizować.
    > Oczywiście, jazdy na wprost nie sygnalizuje się.

    w takim razie odnies sie do tej lokalizacji:
    https://www.google.pl/maps/@52.0927223,21.157099,3a,
    75y,137.74h,87.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKnoXK_d9ez6g8
    TcIvPgcWg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=pl
    wg ciebie powinienem tu migać w lewo?
    nikt tu nie miga i nawet droga jest wyprofilowana jakby tej
    podporzadkowanej nigdy nie bylo.

    wg ciebie na skrzyzowaniu gdzie wczesniej link dalem powinienem migać -
    więc jak tu skoro znak jest identyczny jak i uklad drog? wg ciebie bez
    kierunkowskazu powinienem pojechac jedynie w podporzadkowaną

  • 47. Data: 2016-04-05 13:33:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello SW3,

    > Poprawka: w przypadku gdy skręca droga główna to jednak na tabliczce
    > zawsze jest łuk tyle, że standardowo dość ostry.

    Nie zawsze:

  • 48. Data: 2016-04-05 13:34:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ignacy,

    > Zakret drogi to nie jest zmiana kierunku jazdy,
    > bo jadę tak jak droga prowadzi i nie mam wyboru.
    > "zmiana" to znaczy zmieniam coś na coś innego,
    > czyli mam możliwość wyboru.

    Niczego nie zmieniam - jadę zgodnie z przebiegiem drogi. Nawet zgodnie
    z wymalowanymi na niej pasami.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 49. Data: 2016-04-05 13:39:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Apr 2016 13:29:51 +0200, w <ne07jm$2vv$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    sirapacz <n...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    > więc jak tu skoro znak jest identyczny jak i uklad drog? wg ciebie bez
    > kierunkowskazu powinienem pojechac jedynie w podporzadkowaną

    Dyskusyjna sytuacja. Ja bym migał, gdyby na podporz. stał jakiś samochód.
    Przy zjeździe raczej zawsze.

  • 50. Data: 2016-04-05 13:41:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    alid...
    Hello SW3,

    >Nie zawsze:
    >https://www.google.pl/maps/@51.411576,18.0774806,3a
    ,16.7y,314.25h,87.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sL5s6k5pxI25
    wzKh9OZUsCQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    W rozporzadzeniu jest mniej wiecej taki sam.

    No coz - mozna to nazwac lukiem.
    Ale widzialem chyba i lagodniejsze, tzn o wiekszym promieniu.

    Tu z kolei wyglada prawie jak lamana - mimo, ze zakret lagodny
    https://www.google.pl/maps/@50.8288409,17.421966,3a,
    75y,29.93h,88.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxrHuYqwL-QuPEda
    9ExaEjA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    J.