    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zostałem porażony
    Date: Thu, 11 Feb 2010 18:01:28 +0100

    On Thu, 11 Feb 2010 17:34:07 +0100, Paweł Pawłowicz
    >A w kwestii matur: obecny system dopuszcza dość dużą swobodę
    >wybierania kierunku i poziomu zdawanej matury, przyznam się, że trochę
    >dziwi mnie niezadowolenie Piotra. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem
    >egzaminów wstępnych na uczelniach. Być może dlatego, że pamiętam
    >miejsca rektorskie i telefony z KW kierowniczej siły narodu, kogo
    >"należy" przyjąć na studia. Sam widziałem, jak JM Rektor odbierał taki
    >telefon robiąc czerwone kropki na liście. Potem wyszedł z gabinetu a
    >jeden z członków komisji wziął ten sam długopis i dorobił takie same
> [...]

    Czasy sie troche zmienily, parcie na studia mniejsze, miejsc wiecej,
    mozna synalka wyslac za granice. Na technicznych studiach parcie
    mniejsze, na prawo nadal telefon do dziekana duzo pomaga i "punkty za
    pochodzenie" przyznaja, aczkolwiek wlasciwy egzamin jest duzo pozniej
    na aplikacjach.

    Mnie sie podobal system ktory byl kiedys na PWr, egzaminy trwaly pare
    dni, zadan bylo duzo, odpada kwestia szczescia, zdenerwowania.
    Sprawdzanie raczej kompetentne i jednolite.
    No i egzaminy tylko z przedmiotow kierunkowych.

    Z wad systemu - koszta, oraz ewentualna sprawa wyboru z kilku uczelni
    w kraju - egzaminow w kilku naraz skladac sie nie da :-)
    No ale czesciowo dotyczy to tez matur - interesuje kogos np geografia
    i historia - obu na maturze zdac sie chyba nie da ?

    J.