    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zostałem porażony
    Date: Sat, 13 Feb 2010 02:16:23 +0100

    Użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
    > Nie wymagaj od nauczyciela pracującego za gówniane pieniądze, aby
    > zostawał po lekcjach z dziećmi z dysfunkcjami. Od tego są poradnie,
    > które o dziwo działają. Problem w tym, że wielu rodzicom nie chce się
    > podjąć trudu chodzenia z dzieckiem do poradni.

    Poradnia - owszem, np. logopeda, jeżeli dziecko "r" wymawia jak "l",
    jest nadpobudliwe itp. ale programu nauczania poradnia nie przerabia.
    Przechodzenie przez kolejne szczeble musi zapewnić szkoła - albo zwykła,
    albo (w trudnych przypadkach) specjalna. Zapewniam Cię, że to jest
    obowiązek nauczyciela. Rodzice mają pomagać w domu ale nauczyciela nie
    zastąpią. Problem pensji jest sprawą między nim a dyrekcją szkoły. Nie
    pamiętam konkretnych zapisów ale to naprawdę jest napisane, że ma
    obowiązek pracować z dziećmi tego potrzebującymi. Między innymi dlatego
    nauczyciel nie tyra przez 8 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu. Musi mieć
    czas na przygotowanie do zajęć, sprawdzanie klasówek, zeszytów i właśnie
    te specjalne potrzeby. Również na pracę z uczniami szczególnie
    uzdolnionymi, żeby wybili się ponad przeciętność i np. brali udział w
    olimpiadach lub po prostu mogli rozwijać swoje ponad programowe
    zainteresowania. To naprawdę nie jest niezwykłe, że uczniowie mają różne
    zdolności, różne zainteresowania, problemy. Brak realizacji tych
    obowiązków jest już patologią. Szkoły nie dziecka.
    Maciek