  • 1. Data: 2014-07-31 21:15:33
    Temat: Regeneracja tylnego amora FZS 600
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    Cześć,

    czy macie jakieś pewne (sprawdzone) firmy zajmujące się regeneracją
    amortyzatorów?

    Ile skoku powinien mieć tylny amortyzator we fazerze FZS 600 z 2000
    roku? Wywaliłem sprężynę, wciskam/wyciągam pręt i wychodzi mi 18mm (!).
    Na moje to "troszkę" zbyt mało.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 2. Data: 2014-08-01 15:44:56
    Temat: Re: Regeneracja tylnego amora FZS 600
    Od: kopyt <p...@w...wp.totez.pl>

    Czesc!

    > czy macie jakieś pewne (sprawdzone) firmy zajmujące się regeneracją amortyzatorów?

    Ja 2 razy korzystalem z Sanchez w Otrebusach pod Wawa. Wszystko ok: regeneracja amora
    do Kawa ZZR1100 poszla dobrze i niedrogo, a drugi raz kilka lat pozniej (regeneracja
    amora do CBR900RR, ciut wyzsza liga amortyzatorow niz ten z ZZR1100). Tez poszlo
    szybko, ale... juz tanio nie bylo.

    Im dluzej jezdze ta cebra tym bardziej moje subiektywne wrazenia podpowiadaja, ze na
    nowym akcesoryjnym amorze byloby lepiej. Moze nie umiem ustawic, a moze jak cos sie
    wezmie i skonczy to trzeba wymienic, a nie w gownie rzezbic. Amor w FZS600 to nie
    jest ekstraklasa. Tym bardziej, ze regenracja (o ile rozumiem ten zabieg) polega na
    wymianie o-ringow, oleju, dobiciu gazu i ew. poprawieniu tloczyska (jesli ma jakies
    wzery). Niby wszystko powinno wrocic do oyginalu, ale w moim przypadku jakos glowy
    nie urywa.

    Pawel

  • 3. Data: 2014-08-01 18:29:25
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2014-08-01 15:44, kopyt pisze:
    > Im dluzej jezdze ta cebra tym bardziej moje subiektywne wrazenia
    > podpowiadaja, ze na nowym akcesoryjnym amorze byloby lepiej.

    A to na 100%, ale dostępność (wszędzie na zamówienie) i cena (powyżej 2k
    PLN w maszynie wartej koło 6) troszkę mnie do tego zniechęcają.
    Zastanawiam się nad używanym, ale w sumie motocykl niemłody, więc coraz
    ciężej o sensowną używkę.

    > ze regenracja (o ile rozumiem ten zabieg) polega na wymianie
    > o-ringow, oleju, dobiciu gazu i ew. poprawieniu tloczyska (jesli ma
    > jakies wzery).

    No właśnie ten skok (18mm) nie daje mi spokoju. Jakby coś w środku
    uniemożliwiało dalszy ruch tłoczyska.

    > przypadku jakos glowy nie urywa.

    Nie musi. Byleby działał. Obecny doprowadza mnie - kierowcę - do choroby
    lokomocyjnej.

  • 4. Data: 2014-08-05 18:50:45
    Od: p...@b...pl

    W dniu piątek, 1 sierpnia 2014 18:29:25 UTC+2 użytkownik Ivam napisał:

> [...]
    >
    > PLN w maszynie wartej koło 6) troszkę mnie do tego zniechęcają.
    >
    > Zastanawiam się nad używanym, ale w sumie motocykl niemłody, więc coraz

    ja robiłem u Sancheza raz, do EXC. jest OK.
    Wg mnie lepiej regenerować niż kupowac używkę która zapewne swoje przeszła.

    KJ

  • 5. Data: 2014-08-27 21:18:02
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2014-07-31 21:15, Ivam pisze:

    Dla potomnych - amorek wysłany do sancheza. Diagnoza i wycena bardzo
    szybka. Niestety koszt naprawy zupełnie nieopłacalny. Ale z pozytywów
    zapłaciłem tylko za przesyłkę - nie wziął nic za rozebranie i
    stwierdzenie "trup".

    Założyłem za to amorek od R6 RJ15 (ponoć tylko ten się zmieści). Trzeba
    dorobić nowe dogbones (128mm między otworami) i przewiercić górne ucho
    amortyzatora (z fi10 na fi12).

    Moje wrażenia? Bajka kompletnie nie do opisania. Nie wyobrażałem sobie,
    że fazer może tak dobrze się prowadzić... teraz kombinuję z czego
    przełożyć przednie amorki.

  • 6. Data: 2014-08-28 09:22:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-08-27, Ivam <f...@W...fm> wrote:
> [...]
    >
    > Moje wrażenia? Bajka kompletnie nie do opisania. Nie wyobrażałem sobie,
    > że fazer może tak dobrze się prowadzić... teraz kombinuję z czego

    I docelowo otrzymasz R6 :P

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2014-08-28 13:07:57
    Od: kopyt <p...@w...wp.totez.pl>

    Czesc!

    Użytkownik AZ napisał:

    > I docelowo otrzymasz R6 :P

    Dokladnie tak bedzie. Nie idzcie ta droga (Ty, Fazer i R6). Ja juz kiedys w ten
    sposob zgrzeszylem poprawiajac GPX-a za pomoca przedniej zawiechy od malego ZZR.
    Przekladka byla latwa, zawiecha lepsza o niebo niz w GPX, ale... nie wygladalo,
    dostalem ciut inna geometrie, wiec zeby sie nie walil w zakret cos warto bylo
    wypuscic lagi nad polke (sterczalo toto), ze stacyjka nie bardzo, wiec trzeba bylo
    gorna polke lekko podfrezowac...

    A jak sprzedawalem GPX to nowy wlasciciel zazyczyl sobie jednak oryginalna zawieche,
    wiec wracalem do oryginalu. Ogolnie, rzezba w gownie jest zazwyczaj bez sensu.

    Pawel

  • 8. Data: 2014-08-28 17:53:31
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2014-08-28 13:07, kopyt pisze:
    > Ogolnie, rzezba w
    > gownie jest zazwyczaj bez sensu.

    W sumie to się zgadzam, ale teraz przedni zawias zupełnie nie przystoi
    do tylnego.

    Wymieniał nie będę (lubię oryginalny prędkościomierz, co dodatkowo we
    fazerze utrudnia sprawę), ale na przyszły sezon sprężyn twardszych
    poszukam i olej zmienię - zbyt miękko teraz mam.

  • 9. Data: 2014-08-29 08:47:25
    Od: kopyt <p...@w...wp.totez.pl>

    Czesc!

    Użytkownik Ivam napisał:
    > ale na przyszły sezon sprężyn twardszych poszukam

    To moze zamiast na next sezon cale sprezyny, to juz teraz proste tulejki wstawic w
    lagi. Ciut utwardza zawieche. W ramach walki z GPX lata temu kupilem nowe sprezyny
    dedykowane do tego modelu (Larsson). Okazaly sie za miekkie wiec i tak musialem
    rzezbic takie tulejki. Moze u Ciebie zaczac od konca...

    Pawel

  • 10. Data: 2014-08-29 17:51:12
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2014-08-29 08:47, kopyt pisze:
    > Moze u Ciebie zaczac od konca...

    A powiem Ci, że niegłupie i faktycznie tak zrobię. Tym bardziej, że rur
    i prętów trochę mam to coś dopasuje. Thx