  • 1. Data: 2014-07-16 10:43:00
    Temat: Reklama w TV: dwa samochody, jeden uderza w ciężarówkę, z jaką prędkością uderza?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Znacie tę reklamę.

    Jeden samochód jedzie 50, drugi 60.

    Wolniejszy wyhamowuje, szybszy uderza w ciężarówkę.

    Policzyłem, z jaką prędkością uderza. Założenie: hamują 8 m/s2.

    Wyszło uderzenie z prędkością 17.8 km/h. Na filmie wygląda to jakby
    gorzej...

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-07-16 11:08:53
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 16 Jul 2014 10:43:00 +0200
    Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Wyszło uderzenie z prędkością 17.8 km/h. Na filmie wygląda to jakby
    > gorzej...

    Mnie osobiście ta reklama tylko irytuje i powoduje niechęc do wszelkich takich
    debilnych akcji.

    Reklama sugeruje, że to kierowca jadący szybciej spowodował wypadek, a nie ciężarówka
    która wyjechała na ulicę wymuszając pierwszeństwo.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 3. Data: 2014-07-16 11:13:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    > Znacie tę reklamę.

    nie ;)

> [...]
    > Policzyłem, z jaką prędkością uderza. Założenie: hamują 8 m/s2.
    > Wyszło uderzenie z prędkością 17.8 km/h. Na filmie wygląda to jakby

    Uwzgledniales czas reakcji kierowcy? Jaki?

    Bo bez, tak na oko ;) mi wychodzi 33,2km/h
    50km do 0 z opozn. 8m/s^2 hamuje na 12,05m
    60km -> po 12.05m jazdy z opoznieniem 8 powinien miec 33.2km/h

    WS

  • 4. Data: 2014-07-16 11:13:37
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Marcin N wydumał(a) w news:53c63b10$0$2234$65785112@news.neostrada.pl :
> [...]
    > Policzyłem, z jaką prędkością uderza. Założenie: hamują 8 m/s2.
    > Wyszło uderzenie z prędkością 17.8 km/h. Na filmie wygląda to jakby

    Strefa zgniotu VW zaczyna sie na słupkach i przedniej szybie...resztę sobie
    oblicz...oczywiscie kierowca w pewnym momencie zostaje odsuniety od pedału
    hamulca :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 5. Data: 2014-07-16 11:14:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Jul 2014 10:43:00 +0200, Marcin N napisał(a):
> [...]
    > Policzyłem, z jaką prędkością uderza. Założenie: hamują 8 m/s2.
    > Wyszło uderzenie z prędkością 17.8 km/h. Na filmie wygląda to jakby

    Film ma byc edukacyjny :-) ale

    a) 50km/s to 13.89m/s
    b) sekunde rezerwujemy na czas reakcji i uruchomienie hamulcow,
    c) droga hamowania 12.05m, razem 25.95m.

    d) 60km/h to 16.67m/s
    e) po sekundzie zostanie nam 9.28m
    f) po odjeciu energii utraconej na tych 9m, wychodzi nam 11.37m/s,
    a to 40km/h

    Jeszcze gorzej jak jedziesz 80 - wtedy mija 22m zanim hamulca
    dotkniesz.

    J.

  • 6. Data: 2014-07-16 11:15:03
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    szerszen wydumał(a) w news:20140716110853.e15566a091fa177ffcc158df@tlen.pl :
> [...]
    > Reklama sugeruje, że to kierowca jadący szybciej spowodował wypadek, a
    > nie ciężarówka która wyjechała na ulicę wymuszając pierwszeństwo.

    No to oddawaj życie temu kierowcy, żeby mogł stanąć przed jakimś tam sadem i
    cieszyc się z tego ze wina nie była jego :>

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 7. Data: 2014-07-16 11:22:17
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    J.F. wydumał(a) w news:1h8e5dmakwdo.11z63ekuf8bl3$.dlg@40tude.net :
> [...]
    > a to 40km/h
    > Jeszcze gorzej jak jedziesz 80 - wtedy mija 22m zanim hamulca

    Nie byłoby w tym nic szczególnego, gdyby VW trafił przodem/zderzakiem w koło
    ciężarówki. Tutaj zachodzi efekt "gilotyny" no i dobrze, przynajmniej jest
    dyskusja :)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 8. Data: 2014-07-16 11:32:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-07-16 10:43, Marcin N pisze:
> [...]
    > Policzyłem, z jaką prędkością uderza. Założenie: hamują 8 m/s2.
    > Wyszło uderzenie z prędkością 17.8 km/h. Na filmie wygląda to jakby
    Po prostu nie rozumiesz. Ten film przedstawia polskie realia. Polska
    rodzina, klasa średnia pracująca na 4 etaty, 4-osobowa rodzina
    wybierająca się na zakupy do sklepu, bo ojciec właśnie dostał odprawę po
    zwolnieniu z roboty. Spieszą się, bo wyprzedaże nie będą trwały
    wiecznie, a odprawa też nie jest ogromna, gdyż ojciec pracował głównie
    na śmieciówkach, a zwolnili go z tej 1/4 etatu, którą udało mu się
    wybłagać bo 6 latach pracy na czarno, teoretycznie w firmie państwowej.
    Pełnoletni samochód na f od Helmuta, ze strefą zgniotu składającą się z
    przystankowych ławek okraszony dodatkowo odrobiną powierzchownej
    korozji. Opony - dobre, bieżnikowane 3 raz używki z niemcowni. Czas
    reakcji - "średni", mimo kilometra prostej drogi z jedną cofającą
    ciężarówką, bo wcześniej 16 godzin w robocie. Kończy się, jak się kończy ;-)

    Maciek

  • 9. Data: 2014-07-16 11:32:46
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-16 11:22, MichaelData(R) wrote:

    > Nie byłoby w tym nic szczególnego, gdyby VW trafił przodem/zderzakiem w
    > koło ciężarówki. Tutaj zachodzi efekt "gilotyny" no i dobrze,
    > przynajmniej jest dyskusja :)

    To nie VW tylko Mondeo.

    --

    memento lorem ipsum