  • 21. Data: 2016-04-14 04:50:23
    Temat: Re: Remontować HpLJ4Plus czy kupić nowy laser i jaki?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 11 Apr 2016 17:23:26 +0200 "Bo(o)t manager"
    <b...@W...wp.pl> napisał:

    >Po 1 Mógłbyś bez flugów?

    To ten odrzutowiec był z Interflug? ;-)

    >Po 2 To po kiego grzyba w wielu drukarkach jest opcja drukowania na
    > folii? Wiadomo że to idzie do rzutników.

    Zgadza się, ale prawdą jest że chocby nie wiem jaką magię wyczyniać,
    to wydruk z laserówki nie zbliża się jakością zaczernienia do klisz z
    naświetlarni. Oczywiście do "miotacza folii" się to nadaje, ale do
    robienia płytek albo sit, ni chu chu. Lepiej już zapłacić te 5zł za A4
    w naświetlarni i mieć porządnie zrobioną kliszę.

  • 22. Data: 2016-04-14 04:57:37
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 10 Apr 2016 22:13:58 +0200 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Kupić HP 2100/2200 (100zł) i toner przesypać albo kupic za 30zł.

    Ale jego drukarka jest dobra, wymaga tylko umycia rolek. A wspomniana
    przez Ciebie seria drukarek miała problem ze skanerem - psuło się
    łożysko zwierciadła wielokątnego. Efekt był taki, że czasem drukowało,
    ale zwykle drukarka zaczynała wyć jak syrena i wywalała po chwili
    błąd, bo nie była w stanie rozpędzić lustra do wymaganej prędkości.
    Mycie i olejenie tego łożyska pomagało tylko na początku.
    Przy kupnie LJ2xxx używanej jest spora szansa, że wcisną takiego
    właśnie strucla.

  • 23. Data: 2016-04-14 05:01:11
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 10 Apr 2016 20:17:18 +0200 Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >Mam dwie takie. Zacina się w nich papier, choć raczej go nie przegrzewają.
    >Ale wciąż (chyba) kryją dobrze. Tak było kilka lat temu, kiedy ostatnio
    >toto uruchamiałem. Pójdą do utylizacji

    Wysłałem Ci maila.

  • 24. Data: 2016-04-14 05:23:08
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 14 Apr 2016 04:42:04 +0200 __Maciek <i...@c...org>
    napisał:

    >Uwaga na przewód od panelu sterującego przy zdejmowaniu górnej
    >obudowy.

    Kurde, nie wiem skąd mi się wziąła ta "górna obudowa", prawdopodobnie
    z niewyspania. Oczywiście chodzi o górną część obudowy.

  • 25. Data: 2016-04-14 20:55:14
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Sun, 10 Apr 2016 20:48:23 +0200, Bo(o)t manager napisał/a:

    > On Sun, 10 Apr 2016 20:37:21 +0200, Kaczin napisał/a:
    >

    > Problem jest w tym że jak się drukarka rozgrzeje to do żadnych
    > wałków papier już nie dojeżdża zacina się na tym czarnym wałku, teraz
    > jak się przyjrzałem to ten czarny wałek jest po bokach pofalowany. Jutro
    > zrobię zdjęcie jak nie zapomnę.
    [ciach]

    Zdjęcie prawej strony wałka z drugiej jest to samo.
    http://takietam.tomeq.eu/slides/P4142287.JPG

    Bo(o)t manager

  • 26. Data: 2016-04-14 20:59:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-14 04:57, __Maciek wrote:
    > Ale jego drukarka jest dobra, wymaga tylko umycia rolek. A wspomniana
    > przez Ciebie seria drukarek miała problem ze skanerem - psuło się
    > łożysko zwierciadła wielokątnego.

    Przepracowałem z 10 lat w pewnej instytucji gdzie było kilkanascie
    drukarek 2100/2200 kupionych mniej więcej na początku. Kiedy odchodziłem
    większośc pracowala bez remontu od nowości (a remonty to zazwyczaj
    wymiana pourywanych klapek lub solidnie wciągnięty krawat). Nikt się z
    nimi nie pier... ma drukowac i tyle.

    > Efekt był taki, że czasem drukowało,
    > ale zwykle drukarka zaczynała wyć jak syrena

    Super. Nie trafilem na taki egemplarz. Ale ja pechowy jestem i trafiam
    na same wyjątkowe. Do tego stopnia że w straszliwym pechu kupiłem do
    domu sprawną i działa skubana już 5-ty rok a wczesniej katowano ja w
    banku. Kupiłem też 3800 i znowu pech, bo sprawna mimo katowania w jakimś
    biurze.

    > Przy kupnie LJ2xxx używanej jest spora szansa, że wcisną takiego
    > właśnie strucla.

    Wielu znajomych kupiło. Nikt nie trafił. Znowu pech :/ Co za życie...
    Jak by człowiek za wczasu czytał newsy to może by się dowiedział że nie
    warto.

  • 27. Data: 2016-04-14 21:12:11
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 14.04.2016 o 04:50, __Maciek pisze:

> [...]
    > robienia płytek albo sit, ni chu chu. Lepiej już zapłacić te 5zł za A4
    > w naświetlarni i mieć porządnie zrobioną kliszę.

    1. No nie wiem. Jak pytałem to chcieli 30 zł za A4, a to pewna różnica.
    Ponadto drukujesz kiedy chcesz i płytkę możesz naświetlać po, może 15-20
    minutach. Z naświetlarnią też tak jest?

    2. Zgadza się surowy wydruk nie nadaje się do foto.
    Ale zaczerniony w oparach rozpuszczalnika *minimalnie* ustępuje jakością
    kliszy z naświetlarni. I wiem co piszę, z praktyki.

    --
    Kaczin

  • 28. Data: 2016-04-14 21:22:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-14 04:50, __Maciek wrote:
    > naświetlarni. Oczywiście do "miotacza folii" się to nadaje, ale do
    > robienia płytek albo sit, ni chu chu.

    Zrobiłem niezliczona ilość płytek z HP6L. I troche mniej z HP2100. Nie
    mówie teraz o termotransferze, tylko foto. Z efekt uzyskany pomocą
    acetonu i preparatu Transparent (potem zastąpilem tańszym świńswem do
    ściągania naklejek, podobny cytrusowy zapach). Wychodziło perfekcyjnie,
    z Positiv20. Ba, wczesniej miałem atramentową HP690 i dawało radę.

    Uzycie acetonu pozwoliło na praktycznie idealne powierzchnie masy, bez
    acetonu ściezki wychodziły ostre, ale masy już z dziurami.

    > Lepiej już zapłacić te 5zł za A4
    > w naświetlarni i mieć porządnie zrobioną kliszę.

    Przyznam że jak zapytałem w naświetlarni o *jedną* kliszę to pukali się
    w głowę. Za te 5zł nie opłaca się nawet podnieść dupy z krzesła.

  • 29. Data: 2016-04-14 21:34:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To minimalnie to jest przepasc w zaczernieniu i jakosci. Nie widziales klisy z
    naswietlarki to nie pisz glupot.

  • 30. Data: 2016-04-14 21:49:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sporo czas siedzialem w poligrafi i wiem ze zlecanie czegos na zewnatrz jest
    upierdliwe. Na dodatek jeszcze trzeba zaplacic. Ale to nie jest powodem zeby
    zachwalac gowno. Wydruk z lasera poprawiany rozpuszczalnikiem to gowno. Niedawno byl
    temat z robieniem plytek z lasera ale troche inna metoda. Ktos zrobil proby, porobil
    zdjecia. I sie okazalo ze metoda dostosowana do polskich warunkow jest bardzo dobra.
    Raptem wymagala scisku stolarskiego i kawalka czegos rownego. Zadnych papierow
    kredowych, zadnych emulsji. Zadnego naswietlania.