  • 1. Data: 2009-05-12 06:24:23
    Temat: Rozbudowa RAM w VAIO FX301
    Od: "poli " <3...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam.

    Proszę Was, szczególnie tych którzy mieli do czynienia z laptopem SONY VAIO
    FX301.
    Proszę o podpowiedź: jakie największe moduły pamięci można zainstalować w tym
    sprzęcie?
    Instrukcja producenta "mówi" : max RAM 256MB lecz nic o tym, czy to
    maksymalny rozmiar pamięci czy pojedynczego modułu. Niestety moja nikła
    znajomośc angielskiego nie pozwala mi zagłęić się w szczegóły dostępne na
    innych stronach i forach internetowych. A na polskich brak informacji.
    Podjąłem już próbę dopasowania dwóch modułów po 256MB. BIOS zobaczył oba
    razem - 512MB, lecz żaden system nie wystartował. Żaden tzn Win2K
    (zainstalowany) i XP-live z Ultimate Boot CD. Po prostu, gdy już prawie się
    załadowały następował restart lub zwis. MemTest od razu "czerwienią rzucał",
    zarówno na obydwu modułach razem, jak i osobno.
    Niestety nie wiem czy to ze względu na ich wadę fizyczną(ale dwa na raz?),
    wielkość czy też częstotliwość pracy-133MHz? Orginalnie zainstalowana
    pracuje z częstotliwością 100MHz.
    Pytam, bo po prostu chciałbym wrzucić jak najwięcej pamięci i do końca
    nie wiem, czy problem leży w wielkośći modułu, czy częstotliwośći jego pracy,
    a może niestety i jedno, i drugie? Może chipset fizycznie jest ograniczony?

    Z góry dziękuję za poświęconą chwilę.

    pozdr00fka
    poli.