  • 1. Data: 2009-06-29 21:00:30
    Temat: Rozdzielczość matrycy a zużycie prądu w laptopie?
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    Czy matryca (w laptopie) o większej rodzielczości będzie potrzebować
    więcej energii? Jeśli tak o ile % np. porównując XGA z SXGA? (Gdyby
    mieć wybór.)

    Domyślam się, że może nie tyle sama matryca co karta graficzna, im
    większa rozdzielczość tym więcej musi się napracować... Proszę o
    oszacowanie jakby to wyglądało w wielkościach (%) no i co za tym idzie
    w użyciu baterii.

  • 2. Data: 2009-06-30 04:45:21
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Alojzy Zakalec wrote:
    > Czy matryca (w laptopie) o większej rodzielczości będzie potrzebować
    > więcej energii? Jeśli tak o ile % np. porównując XGA z SXGA? (Gdyby
    > mieć wybór.)

    Pewnie sa jakies roznice, ale uznalbym je za pomijalne przy wybieraniu
    laptopa. Szczegolnie, ze matryca o wiekszej rozdzielczosci to z reguly
    matryca nowsza, przez co moze byc ona mniej energochlonna i wowczas bilans
    sie wyrowna. Znaczenie ma za to rozmiar matrycy - chodzi tu takze o
    podswietlenie, ktore pozera gros energii.

    > Domyślam się, że może nie tyle sama matryca co karta graficzna, im
    > większa rozdzielczość tym więcej musi się napracować...

    Na pewno tez, ale rowniez nie sa to krytyczne wartosci, poza tym wiele
    zalezy od tego, co w danym czasie robi PC (wyswietlanie pulpitu Visty
    pochlonie wiecej energii, niz XP).

    k,

  • 3. Data: 2009-06-30 08:27:32
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Alojzy Zakalec" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >większa rozdzielczość tym więcej musi się napracować... Proszę o
    >oszacowanie jakby to wyglądało w wielkościach (%) no i co za tym idzie

    może tak, może nie. model modelowi nierówny ale można założyć że czas pracy
    na bateriach skróci się o 0,5% a jak zciemnisz podświetlenie matrycy to
    wydłuzy o 20% - mam nadzieję że rozumiesz skalę zjawiska

  • 4. Data: 2009-06-30 17:04:02
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jun 30, 10:27 am, "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> wrote:
> [...]
    > na bateriach skróci się o 0,5% a jak zciemnisz podświetlenie matrycy to
    > wydłuzy o 20% - mam nadzieję że rozumiesz skalę zjawiska

    no nie wiem bo jak zmieniłem w swym desktopie monitor na większy (o
    większej rozdzielczości) to pasywne chłodzenie w karcie graficznej
    przestało wystarczać.

  • 5. Data: 2009-06-30 18:16:56
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Alojzy Zakalec" <a...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
    >no nie wiem bo jak zmieniłem w swym desktopie monitor na większy (o
    >większej rozdzielczości) to pasywne chłodzenie w karcie graficznej
    >przestało wystarczać.

    co do zasady to bardziej prawdopodobne ze lato przyszlo

  • 6. Data: 2009-07-01 07:09:37
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

> [...]

    >no nie wiem bo jak zmieniłem w swym desktopie monitor na większy (o
    >większej rozdzielczości) to pasywne chłodzenie w karcie graficznej

    no jak masz inne zdanie to po co pytasz ? imo przykład bez sesnu

  • 7. Data: 2009-07-01 15:41:22
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Jul 1, 9:09 am, "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> wrote:
    > U ytkownik "Alojzy Zakalec" <a...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:0cc3e254-8530-4145-b4f6-cf68719294cb@h11g2000
    yqb.googlegroups.com...

    > no jak masz inne zdanie to po co pytasz ?  imo przyk ad bez sesnu

    Dlaczego? Czy nie możecie porozmawiać nieco bardziej merytorycznie o
    tym jak bardzo zwiększenie rozdzielczości obrazu zwiększa obciążenie
    GPU (albo innego chpsetu) karty graficznej? Czy nie ma w sieci
    jakichś godnych polecenia testów?

  • 8. Data: 2009-07-04 03:17:02
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 29.6.2009, Alojzy Zakalec napisał(a):

    > Czy matryca (w laptopie) o większej rodzielczości będzie potrzebować
    > więcej energii? Jeśli tak o ile % np. porównując XGA z SXGA? (Gdyby
    > mieć wybór.)

    Gdzieś, kiedyś widziałem podobny test przy okazji porównań LCD i CRT, nie
    pamiętam gdzie. Pamiętam jednak, że w przypadku LCD sama rozdzielczość
    miała pomijalny wpływ na zużycie energii, to samo dot. rodzaju
    wyświetlanego obrazu, tj, jego zaciemnienia (co do CRT to inna historia).
    Miał za to wpływ rodzaj zastosowanego podświetlenia (tu już zależy od
    producenta) a także jego ustawienie (jasność) przez użytkownika.

> [...]
    > większa rozdzielczość tym więcej musi się napracować... Proszę o
    > oszacowanie jakby to wyglądało w wielkościach (%) no i co za tym idzie

    Faktycznie karta graficzna będzie zużywać więcej energii przy wyższych
    rozdzielczościach, ale dotyczy to przede wszystkim 3D. W 2D różnice będą
    niewielkie.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 9. Data: 2009-07-04 03:42:59
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

> [...]

    pamiętam gdzie. Pamiętam jednak, że w przypadku LCD sama rozdzielczość
    miała pomijalny wpływ na zużycie energii, to samo dot. rodzaju
    (kolorystyki) wyświetlanego obrazu (w przypadku CRT wyniki były zgoła
    odmienne).
> [...]

    Faktycznie karta graficzna będzie zużywać więcej energii przy wyższych
    rozdzielczościach, ale dotyczy to przede wszystkim 3D. W 2D różnice będą
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/
    T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559

  • 10. Data: 2009-07-05 18:29:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.06.2009 23:00, Alojzy Zakalec pisze:
    > Czy matryca (w laptopie) o większej rodzielczości będzie potrzebować
    > więcej energii? Jeśli tak o ile % np. porównując XGA z SXGA? (Gdyby
    > mieć wybór.)

    Może, ale będzie to nieznaczna różnica.

    Znacznie większy wpływ ma *powierzchnia* matrycy. I produ-
    cent/model/seria/rodzaj podświetlenia.

    A *największy* wpływ ma ustawiona jasność.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |