  • 1. Data: 2009-06-29 13:45:31
    Temat: Czy po podpieciu obudowy zew HDD z dyskiem z OSem bede mogl odzyskac stare dane?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Mam stary dysk SATA2, ktory jest podzielony na dwie partycje NTFS, w
    tym jedną systemowa.
    Czy po wlozeniu takiego dysku do obudowy zewnetrznej USB bede mogl
    uzyskać dostep do danych na tym dysku?

    Chodzi mi o taka przeprowadzke danych - mam nowy HDD, wkladam go do
    desktopa, rownoczesnie wyciagajac stary dysk (z OSem itd). Na nowym
    HDD od nowa instaluje OS itd. Ten stary HDD wkladam do obudowy
    zewnetrznej na USB, podlaczam do PCeta i zgrywam z niego dane, i
    dopiero pozniej formatuje.
    Czy takie zagranie jest mozliwe?

    BTW Pozniej, przy formatowaniu tego dysku zewnetrznego jakiego systemu
    pliku uzyc? FAT32 czy NTFS? Wazne, zeby zapis/odczyt byl mozliwy za
    rowno spod rodziny OSów Windows jak i Linux.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-06-29 14:18:04
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Rafal M" <r...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...
    > Czy po wlozeniu takiego dysku do obudowy zewnetrznej USB bede mogl
    > uzyskać dostep do danych na tym dysku?

    tak

    >BTW Pozniej, przy formatowaniu tego dysku zewnetrznego jakiego systemu
    >pliku uzyc? FAT32 czy NTFS? Wazne, zeby zapis/odczyt byl mozliwy za
    >rowno spod rodziny OSów Windows jak i Linux.

    fat32, linuksy czytaja ntfs bez problemow, ale z zapisem dalej bywa
    roznie (czytaj: powinno byc ok, ale...)

  • 3. Data: 2009-06-29 14:43:49
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 29 Cze, 16:18, "tg" <a...@b...cpl> wrote:

    > fat32, linuksy czytaja ntfs bez problemow, ale z zapisem dalej bywa
    > roznie (czytaj: powinno byc ok, ale...)

    Tylko FAT32 to jednak limit max 4GB na plik :( Tutaj NTFS ma duzego
    plusa.

    NTFS na Ubuntu (a glownie na tej dystrybucji bedzie wykorzystywany)
    chodzi bez problemu - przynajmniej nie mialem nigdy z tym problemu.

    NTFS chodzi ok na dyskach zewnetrznych? Bo kiedys cos czytalem ze
    wtedy takie dyski nadaja sie tylko jako "do odczytu".

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2009-06-29 18:40:53
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Rafal M" <r...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > NTFS chodzi ok na dyskach zewnetrznych? Bo kiedys cos czytalem ze
    > wtedy takie dyski nadaja sie tylko jako "do odczytu".

    nigdy o takim problemie nie slyszalem, jedyne problemy z zapisem jakie mi
    sie
    kojarza to linuksowe wlasnie (a i to sprzed paru lat -
    http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=217009 ), no i z czasow nt 4 kiedy
    zapis na ntfs oferowany byl tylko platnie

  • 5. Data: 2009-06-29 18:57:18
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "tg" <a...@b...cpl> wrote in message
    > no i z czasow nt 4 kiedy
    > zapis na ntfs oferowany byl tylko platnie
    tfu, pomieszalem, zapis na fat32 oczywiscie

  • 6. Data: 2009-07-04 03:01:07
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 29.6.2009, tg napisał(a):

    > fat32, linuksy czytaja ntfs bez problemow, ale z zapisem dalej bywa
    > roznie (czytaj: powinno byc ok, ale...)

    Nie jest źle, ale też skłaniałbym się ku FAT32 z tego względu, że taki
    dysk można dodatkowo podłączyć pod urządzenia multimedialne jak większość
    nowych odtwarzaczy DVD/DivX/H264 czy choćby odtwarzaczy samochodowych.
    No chyba, że ktoś nie przewiduje takiego zastosowania wtedy NTFS.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/