  • 1. Data: 2010-06-22 15:00:16
    Temat: Rozladowany aku, co zrobic ?
    Od: Xiant <x...@p...onet.pl>

    Witam

    Auto padlo w drodze, stalo cala noc na awaryjnych, akumulator sie
    rozladowal. W warsztacie podladowali ale teraz slaby i kreci silnikiem
    mizernie, co poradzicie ? Wybrac sie w dluga trase, zostawic auto na
    jalowym biegu na dluzszy czas czy wyciagnac i ladowac ? Nie mialem
    takiej sytuacji wczesniej, podpowiedzcie cos prosze.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 2. Data: 2010-06-22 15:06:05
    Temat: Re: Rozladowany aku, co zrobic ?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-06-22 15:00, Xiant pisze:
> [...]
    > jalowym biegu na dluzszy czas czy wyciagnac i ladowac ? Nie mialem
    > takiej sytuacji wczesniej, podpowiedzcie cos prosze.
    1. pomodlić się żeby rozładowanie nie przekroczyło punktu
    krytycznego/nie uszkodziło cel
    2. kupić/pożyczyć prostownik, najlepiej taki z automatyką ładowania
    3.zaparkować się w garażu, odpiąć klemy lub po prostu wyjąć aku i
    naładować małym prądem do pełna, patrząc jak długo przyjmuje prąd
    (szczegóły co i jak z ładowaniem aku wygóglać)
    4. modlitwę powtórzyć, żeby trzymał :)

    Zdecydowanie NIE ładować go alternatorem. W tym stanie to
    nieekonomiczne, nieekologiczne i niehumanitarne jeśli masz sąsiadów.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2010-06-22 15:26:25
    Od: Xiant <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-22 15:06, MZ pisze:

> [...]
    >
    > Zdecydowanie NIE ładować go alternatorem. W tym stanie to
    > nieekonomiczne, nieekologiczne i niehumanitarne jeśli masz sąsiadów.

    Prostownik ok. 50 PLN wyjdzie taniej sprobowac niz od razu zmeniac aku.
    Aku mozna odlaczyc w miare bezpiecznie samemu czy potem moga byc
    problemy z autem ? A moze to od auta zalezy ?

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 4. Data: 2010-06-22 15:31:24
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    W dniu 2010-06-22 15:26, Xiant pisze:

    > Prostownik ok. 50 PLN wyjdzie taniej sprobowac niz od razu zmeniac aku.
    > Aku mozna odlaczyc w miare bezpiecznie samemu czy potem moga byc
    > problemy z autem ? A moze to od auta zalezy ?

    Jak już ci aku zdechło to już nic gorszego się nie stanie. Co najwyżej
    radio się zablokuje kodem.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 5. Data: 2010-06-22 15:36:20
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Aku mozna odlaczyc w miare bezpiecznie samemu czy potem moga byc
    > problemy z autem ? A moze to od auta zalezy ?

    Radio może o kod spytać.

  • 6. Data: 2010-06-22 15:38:52
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "Xiant" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jalowym biegu na dluzszy czas czy wyciagnac i ladowac ? Nie mialem takiej
    > sytuacji wczesniej, podpowiedzcie cos prosze.

    W starych dobrych czasach, byłem na wyjeździe i również zapomniało mi się
    świateł wyłączyć. Rozładował się całkowicie, zero kręcenia. Żaróweczka tylko
    lekko ćmiła w środku. Odpaliłem na popych (ponoć niewskazane przy pasku
    rozrządu, tam był łancuch), pojeździłem po mieście pół godziny i akku odżył,
    jeździł jeszcze z rok zanim auto sprzedałem. Auto to była felicia.

  • 7. Data: 2010-06-22 15:39:26
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-06-22 15:26, Xiant pisze:

    > Witam
    >
    > Prostownik ok. 50 PLN wyjdzie taniej sprobowac niz od razu zmeniac aku.
    Wyjdzie taniej, zwłaszcza ze prostownik się przydaje.
    > Aku mozna odlaczyc w miare bezpiecznie samemu czy potem moga byc
    > problemy z autem ? A moze to od auta zalezy ?
    3xtak. Przeczytaj w instrukcji do samochodu jak producent zaleca
    odłączać aku. Generalnie zdejmowanie klem -,+, zakładanie klem +,-.
    Postaraj się nie zewrzeć klucza do masy (dlatego właśnie sugerowana taka
    kolejność odkręcania).
    Reszta konsekwencji (zresetowanie kompa, wyczyszczone ustawien radia,
    itp.) standardowe.

    --
    MZ

  • 8. Data: 2010-06-22 16:53:38
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    Grejon pisze:

    > Jak już ci aku zdechło to już nic gorszego się nie stanie. Co najwyżej
    > radio się zablokuje kodem.

    Dlaczego zakładasz, że nie ma kodu do radia?

    A jeśli kolega tak bardzo załatwił akumulator, to na 100% problem pojawi
    się też w zimie.
    Jeśli w dodatku wybiera się w dłuższą podróż (jakieś wakacje, albo coś)
    to jednak proponuje nowy akumulator - bo nie ma nic gorszego niż kupno
    tego co akurat jest na półce w jakimś zadupiu.

    --
    Piotr Czyż

  • 9. Data: 2010-06-22 16:54:44
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    W dniu 2010-06-22 16:53, Piotr Czyż pisze:

    > Dlaczego zakładasz, że nie ma kodu do radia?

    Nie wiem czy ma. Z reguły ludzie zapominają o kodzie i sobie
    przypominają, że jest potrzebny właśnie w takich sytuacjach.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 10. Data: 2010-06-22 22:42:38
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 22 Cze, 23:38, "gosmo" <t...@m...pl> wrote:

    > lekko ćmiła w środku. Odpaliłem na popych (ponoć niewskazane przy pasku
    > rozrządu, tam był łancuch),

    Mozesz wyjasnic, dlaczego niewskazane?