  • 1. Data: 2009-07-07 22:29:08
    Temat: Różnica w wypisywaniu wartości float w notacji E na różnych platformach
    Od: matekm <m...@g...com>

    Mam sobie program, który wypisuje sobie różne liczby float w notacji
    E. Obecnie zachowuje się tak, że na jednej platformie (Linux, g++)
    drukuje np. 1e-01 a na drugiej drukuje 1e-001 (Windows, VS2008). A ja
    chciałbym to ustandaryzować tak, aby na obu platformach wypisywało
    1e-10. Istnieje jakiś manipulator strumieni, ew, opcja printf, która
    mi to umożliwi?

    Będę wdzięczny za odpowiedź

    Pozdrawiam
    Robert M

  • 2. Data: 2009-07-07 23:35:35
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    matekm pisze:
> [...]
    > chciałbym to ustandaryzować tak, aby na obu platformach wypisywało
    > 1e-10. Istnieje jakiś manipulator strumieni, ew, opcja printf, która
    Jak się domyślam używasz teraz strumieni?

    1. http://rtfm.bsdzine.org/#precyzja
    2. man 3 printf
    3. ostream site:cplusplus.com @ google

    Michoo

  • 3. Data: 2009-07-08 15:06:30
    Od: matekm <m...@g...com>

    > Jak się domyślam używasz teraz strumieni?

> [...]

    Myślałem, że opisałem problem precyzyjnie. Widać trzeba to zrobić na
    przykłądze. Tak więc mam program, który kompilowany pod g++ liczbę
    1e-01 wyświetla jako 1e-10 (zarówno przy korzstaniu z cout jak i
    printf). Ten sam program kompilowany w środowisku VS2008 wyświetla
    liczbę 1e-01 jako 1e-001 (zarówno cout jak i printf). Ja ja chce to
    zachowanie ustandaryzować: na obu platformach ma drukować albo 1e-01
    albo 1e-001. W manipulatorach strumieni a także w przełącznikach
    funkcji printf nic nie znalazłem. Ale być może coś przegapiam, dlatego
    pytam na tej frupie.

    Wydaje mi się, że dość jasno określiłem problem. Jak są jeszcze jakieś
    niewiadome proszę pytać.

    Pozdrawiam
    Robert M

  • 4. Data: 2009-07-08 20:05:32