  • 1. Data: 2012-08-14 22:06:20
    Temat: Rozpórka
    Od: Trzeci <n...@m...pl>

    Jak montowac przednia, gorna rozporke?
    Na uniesionych kolach, czy moze auto stac na ziemi?

    --
    To mądry człowiek, pomyślał Iwan. Trzeba przyznać, że wśród inteligentów
    także trafiają się wyjątkowo mądrzy ludzie, nie da się temu zaprzeczyć.

  • 2. Data: 2012-08-14 22:11:36
    Temat: Re: Rozpórka
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-14 22:06, Trzeci pisze:
    > Jak montowac przednia, gorna rozporke?
    > Na uniesionych kolach, czy moze auto stac na ziemi?

    Jeśli karoseria podczas podnoszenia (w jakim miejscu podparcia?) auta
    zmienia geometrię na tyle, że jest to różnica dla montażu rozpórki - to
    nie potrzebujesz rozpórki, tylko nowej budy ;)
    Podpowiem - jaka statyczna sytuacja jest dla karoserii "normalna"? A
    przed jakimi sytuacjami ma rozpórka chronić? (w jakich ma jej obecność
    się ujawniać)?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-08-14 22:40:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 14-08-2012 22:06, Trzeci pisze:
    > Jak montowac przednia, gorna rozporke?
    > Na uniesionych kolach, czy moze auto stac na ziemi?

    Jak nie zgięte w chiński precel to na ziemi. Moje stoi na ziemi przy
    demontażu/montażu rozpórki (fabryczna).

    --
    Pozdr.

  • 4. Data: 2012-08-14 22:45:00
    Od: Trzeci <n...@m...pl>

    Dnia Tue, 14 Aug 2012 22:11:36 +0200, BartekK napisał(a):

> [...]
    > Podpowiem - jaka statyczna sytuacja jest dla karoserii "normalna"? A
    > przed jakimi sytuacjami ma rozpórka chronić? (w jakich ma jej obecność

    :-) Celica 7gen.

  • 5. Data: 2012-08-14 23:05:32
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-08-14 22:45, Trzeci pisze:

    > :-) Celica 7gen.

    Uuu panie. To gorzej jak Felicia. Tu trzeba rozpórki z kawałka szyny
    kolejowej. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2012-08-14 23:39:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 14 Aug 2012 21:06:20 +0100, Trzeci wrote:

    > Jak montowac przednia, gorna rozporke?
    > Na uniesionych kolach, czy moze auto stac na ziemi?

    Jest to zupełnie obojętne :-)

  • 7. Data: 2012-08-14 23:46:27
    Od: Trzeci <n...@m...pl>

    Dnia Tue, 14 Aug 2012 23:39:51 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Jest to zupełnie obojętne :-)

    Co nie ktorzy, straszyli, ze przy zle zamontowanej moze peknac np.szyba.

  • 8. Data: 2012-08-14 23:48:29
    Od: Trzeci <n...@m...pl>

    Dnia Tue, 14 Aug 2012 23:05:32 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Uuu panie. To gorzej jak Felicia. Tu trzeba rozpórki z kawałka szyny
    > kolejowej. :P
    Kij tam, moze byc i szyny. Grunt to aby ladnie blyszczala :-)
    I tu powstaje pytanie "Jak ja zamontowac?"

  • 9. Data: 2012-08-15 00:00:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 14 Aug 2012 22:46:27 +0100, Trzeci wrote:

    > Co nie ktorzy, straszyli, ze przy zle zamontowanej moze peknac np.szyba.

    To chyba takie dziwne szkoły co to niektórzy kupują rozpórkę ze śrubą
    rzymską i kręcą nią do upadłego - aż coś trzaśnie :)

    Tak naprawdę buda która jeszcze się jakkolwiek trzyma, w żaden istotny
    sposób nie rozłazi się przy podnoszeniu na podnośniku.
    A jak coś takiego się dzieje, to po prostu bardzo źle świadczy o stanie
    nadwozia.

    Ogólnie rozpórkę należy zamontować bez wstępnego napinania - czyli jak jest
    rzymska śruba, to po prostu należy ją ustawić tak żeby pasowała do rozstawu
    otworów i potem ani nie skręcać ani nie rozkręcać.

    Rozpórka która będzie wstępnie napięta wprowadza niepotrzebne naprężenia w
    nadwoziu.

  • 10. Data: 2012-08-15 09:12:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Trzeci pisze tak:

    > Kij tam, moze byc i szyny. Grunt to aby ladnie blyszczala :-)
    > I tu powstaje pytanie "Jak ja zamontowac?"

    Z jednej strony nie przykręcać śrub do końca :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87