  • 1. Data: 2012-08-14 23:53:05
    Temat: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Przejechałem się w weekend - 25h jazdy, z czego 20h za kierownicą VW LT 46
    i wysiadłem w dużo lepszym stanie niż po 12h jazdy osobówką.

    Okazuje się, że pozycja w osobówce (nogi wysoko, tyłek nisko, oparcie
    pochylone, kierownica pionowo) jest po prostu niewygodna.
    Daje lepszą kontrolę nad autem, ale jednak męczy.

    W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,
    pedały na dole, kierownica prawie leży przed kierowcą.
    No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
    wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.

    Widać nie bez przyczyny kabiny w ciężarówkach tak właśnie wyglądają.

  • 2. Data: 2012-08-14 23:55:15
    Temat: Re: Najwygodniejsza pozycja za kierownicą
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > z czego 20h za kierownicą VW LT 46
    (...)
    > W dostawczaku siedzi się jak na krześle

    czy LT 46 to nie czasem ciężarówka?

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L
    http://allegro.pl/show_item.php?item=2555212143

  • 3. Data: 2012-08-14 23:57:53
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Widać nie bez przyczyny kabiny w ciężarówkach tak właśnie wyglądają.

    A co wiozłeś? :-P

    --
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2012-08-15 00:04:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 14 Aug 2012 23:55:15 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

    > (...)
    >
    > czy LT 46 to nie czasem ciężarówka?

    Ten akurat zarejestrowany na 3500kg.
    Duża laweta (7 miejsc + 6m platformy).

  • 5. Data: 2012-08-15 00:04:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 14 Aug 2012 23:57:53 +0200, Karol Y wrote:

    > A co wiozłeś? :-P

    Popsute auto kolegi.

  • 6. Data: 2012-08-15 01:49:21
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Tomasz Pyra, Tue, 14 Aug 2012 23:53:05 +0200, pl.misc.samochody:

> [...]
    > No i tak można jechać i jechać i wysiada się bez żadnych objawów
    > wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.

    Rozwiązaniem pośrednim jest na przykład C-max. Robiłem nim trasy po 12h (z
    przerwą w połowie) bez problemu. Kierownica w pionie, a pozycja w aucie jak
    na fotelu przed komputerem.
    Dla porównania mam 20h w Reno Megan. Przerwy co 2-3h, a wszystko i tak
    bolało...

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 7. Data: 2012-08-15 07:29:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    net...
> [...]
    > pochylone, kierownica pionowo) jest po prostu niewygodna.
    > Daje lepszą kontrolę nad autem, ale jednak męczy.

    Bo tylko fajanse tak jeżdżą osobówką.
    Ja od zawsze podkręcam fotel tak wysoko jak się da, wolę auta z wysokimi
    fotelami - i nie narzekam.

  • 8. Data: 2012-08-15 08:53:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 14-08-2012 o 23:53:05 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    napisał(a):

> [...]
    > wynikających z długiej i wymuszonej pozycji.
    >
    > Widać nie bez przyczyny kabiny w ciężarówkach tak właśnie wyglądają.

    Dokładnie taką samą pozycję masz w vanach/minivanach - jazda dowolnym z
    nich w długich trasach (20-30h) to "niebo a ziemia" w podównaniu do
    najwygodniejszej osobówki.

    TG

  • 9. Data: 2012-08-15 09:04:17
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 14.08.2012 23:53, Tomasz Pyra pisze:

    > W dostawczaku siedzi się jak na krześle - oparcie pionowo, nogi na dół,

    To zależy od pacjenta. Jak ja jeździłem Transitem (wspominki w wątku z
    przed paru dni) pozycja "na krzesło" była mi tak niewygodna, że kurtkę i
    inne ubrania wkładałem gdzieś tam pod plecy, żeby mi było wygodnie

    ToMasz

  • 10. Data: 2012-08-15 10:06:59
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-15, ToMasz <twitek4@> wrote:
    > To zależy od pacjenta. Jak ja jeździłem Transitem (wspominki w wątku z
    > przed paru dni) pozycja "na krzesło" była mi tak niewygodna, że kurtkę i
    > inne ubrania wkładałem gdzieś tam pod plecy, żeby mi było wygodnie

    To nie żaden Tansit tylko klasyczna lordoza :). Podobne wrażenia
    powinieneś mieć na wszystkich siedzeniach z płaskimi oparciami.

    pozdrawiam,
    PK