  • 1. Data: 2010-01-08 16:49:18
    Temat: Rubidowe wzorce czasu
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    Witam. Na Ebay można nabyć rubidowe wzorce czasu po przystępnych cemach od
    150zł w górę. Czy ktoś coś wie na ten temat, a zwłaszcza na temat żywotności
    tych wzorców ?
    http://shop.ebay.pl/i.html?LH_PrefLoc=2&_nkw=rubidiu
    m&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m283

  • 2. Data: 2010-01-09 12:53:52
    Temat: Re: Rubidowe wzorce czasu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kolarz" <k...@o...eu> wrote in message
    > Witam. Na Ebay można nabyć rubidowe wzorce czasu po przystępnych cemach od
    > 150zł w górę. Czy ktoś coś wie na ten temat, a zwłaszcza na temat
> [...]

    Niestety nie wiem, ale wrzuć info na grupę jak coś znajdziesz.
    Też mnie to zainteresowało...

  • 3. Data: 2010-01-09 18:18:17
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    leniuszki...

    http://epsrv.astro.uni.torun.pl/~wb/wzorzec_rb.html
    http://www.meratronik.pl/Wzorce-i-pomiar-czasu-i-cze
    stotliwosci/Wzorzec-rubidowy.html

  • 4. Data: 2010-01-09 19:39:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > leniuszki...

    Leniuchy!!!

    Tak swoją drogą to ciekawe czy taki aparacik z eBaya za $30
    rzeczywiście osiąga dokładność rzędu 10^-11 czy może te
    z eBaya to jakieś odrzuty lub używane/wypalone są...

  • 5. Data: 2010-01-11 15:21:44
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

> [...]
    > rzeczywiście osiąga dokładność rzędu 10^-11 czy może te
    > z eBaya to jakieś odrzuty lub używane/wypalone są...
    Doczytałem się ,że te rubidowe wzorce, żeby były sprawne, to muszą mieć
    odpowiednie napięcie na wyjściu kontrolnym, tj 5-9V. Jesli mają 3V to uważa
    sie je za zużyte. Na Ebay chińczycy nic nie piszą na ten temat, tak że
    myślę,że sa chyba zużyte. Nie wiem na czym polega to że są zuzyte, ale tyle
    doczytałem się w necie. Jesli chodzi o wzorce częstotliwości, to pewniejsze
    w naszych warunkach jest zbudowanie wzorca czasu , -który jest porównywany z
    czasem z GPS z wzorcem generatora wysokostabilnego. Tu jest przykład
    http://sites.google.com/site/sq4avs2/wzorzecve2zaz2. Niestety Polska jest
    bardzo zacofana, bo takie rzeczy robiono w USA już 15-20 lat temu, a u nas
    mało kto o tym wie. Prawie nikt tym tematem się nie zainteresował, , a
    przecież czas to podstawa pomiarów w elektronice.
    kolarz.