  • 11. Data: 2009-04-15 16:33:09
    Temat: Re: SPDIF IN na karcie Galaxy 8800 GT 2xDVI
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    CeBeR pisze:

    > Nic się nie spali, ale też pewnie nic nie da - standard DVI nie
    > przewiduje transmisji audio, więc zarówno u nVidii, jak i ATI, wyjścia i
    > oryginalne przejściówki wykorzystują do niej wolne piny, które w kablu
    > DVI-HDMI innych producentów są zwykle po prostu nie podłączone...

    Dzięki za info,

    A jakiego oddzielnego kabla audio muszę użyć, żeby połączyć wyjście
    spdif out na panelu tylnym z telewizorem? Ewentualnie jeśli nie spdif
    out to jak zrobić, żeby mieć kabel podłączony na stałe do jednego z
    sześciu wyjść analogowych, z których Line out jest zajęte przez głośniki
    komputera? (Realtek HD Audio na płycie Gigabyte GA-MA770-DS3)

    Jeszcze raz dzięki,

  • 12. Data: 2009-04-15 16:39:13
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    znalazłem coś takiego:

    http://www.allegro.pl/item604679670_kabel_audio_jack
    _jack_3_5mm_stereo_5m_nowy_fv.html

    zadziała?

  • 13. Data: 2009-04-15 17:14:22
    Od: "AK" <k...@g...pl>

    "Leszek" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    http://www.allegro.pl/item604679670_kabel_audio_jack
    _jack_3_5mm_stereo_5m_nowy_fv.html

    Chcesz podlaczyc telewizor do peceta po dvi a dzwiek puscic innym
    kablem? jesli tak to niekoniecznie moze sie udac, bo wiekszosc
    telewizorow jak przyjmuje sygnal przez hdmi to "odcina" pozostale
    wejscia m.in audio - jak dzwiek i obraz przez hdmi to tylko dwa w jednym

    AK

  • 14. Data: 2009-04-15 17:33:24
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek"
    > Nie ma dźwięku przez głośniki telewizora Sharp LC-32AD5E.

    Nie wiem czy pomogę ale w tej firmie: http://www.amiserwis.pl/
    kupiłem na giełdzie przy Batorego przejściówkę DVI-HDMI i kabel
    HDMI 5m przez które na pewno dźwięk idzie OK - przynajmniej z
    moją kartą od nVidii. Może mogliby Tobie wysłać taki komplet.
    Odniosłem też wrażenie że znają się na różnych kabelkach
    przejściówkach.
    Przejściówka która u nich kupiłem ma jakąś diodę świecącą, ma
    *wszystkie* piny (ważne) od strony DVI i jest czarna, niestety
    zgubiłem opakowanie i nie podam producenta.
    Na kabel DVI-HDMI nie dałem się namówić bo wolę mieć osobno kabel
    i przejściówkę. Oprócz tego połowa sprzedawców na giełdzie
    stanowczo twierdziła że nie zadziała dźwięk po przejściówce
    DVI-HDMI ani po kablu DVI-HDMI (co nie jest prawdą bo u mnie
    działa).
    Nie wiem jaki masz system ale u mnie na Vista aby szedł dźwięk
    przez HDMI to muszę ustawić SPDIF jako domyślne urządzenie audio.

    I jeszcze taki myk: jak podłączyłem kabelkiem SPDIF dźwięk do
    karty graficznej ustawiając piny "na logikę" to z początku nie
    działało. Dopiero po zamianie pinów w SPDIF zaczęło brykać.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2009-04-15 17:44:07
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Netx pisze:
> [...]
    > graficznej ustawiając piny "na logikę" to z początku nie działało.
    > Dopiero po zamianie pinów w SPDIF zaczęło brykać.

    Dzięki,

    Taniej wyjdzie zakup samego kabla audio, ale może przypadkiem kabel
    DVI-HDMI, który posiadam, obsługuje też dźwięk, i problem polega na tym,
    że w moim systemie (Windows XP SP2) nie ma tego SPDIFa jako urządzenia
    audio. Może ktoś się orientuje, co zrobić, żeby w Windowsie XP pojawił
    się SPDIF jako jedno z urządzeń odtwarzania dźwięku.

    Pozdrawiam,
    Leszek

  • 16. Data: 2009-04-16 14:19:50
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 2009-04-15 19:44, Leszek pisze:

> [...]
    > audio. Może ktoś się orientuje, co zrobić, żeby w Windowsie XP pojawił
    > się SPDIF jako jedno z urządzeń odtwarzania dźwięku.

    Przecież masz, sam pisałeś:

    > jako źródło
    > wyjścia mam wybraną opcję 'Cyfrowe źródło wyjścia audio'.

    Innego urządzenia audio mieć nie będziesz, to nie ATI - w nVidii to jest
    po prostu przejściówka mechaniczna: podłączasz wyjście cyfrowe z
    dźwiękówki do pinów w karcie graficznej, które są podłączone przez
    niewykorzystywane w standardzie piny DVI i przejściówkę do odpowiednich
    pinów HDMI.