  • 1. Data: 2015-08-16 08:49:10
    Temat: SPDIF i przydźwięk
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Mam nadzieję że trafię na praktyków którzy podsuną rozwiązanie
    dotyczące kina domowego.

    DVD komunikuje się z amplitunerem po kablu SPDIF koncentrycznym.
    Niestety, to połączenie generuje przydźwięk sieciowy, słyszalny już w
    momencie podłączenia masy kabla. Amplituner może przyjąć sygnał kablem
    optycznym. Czy zakup konwertera SPDIF coax in-optical out i puszczenie
    sygnału kablem optycznym załatwi sprawę przydźwięku ? Jeśli tak to który
    konwerter polecacie ? W duchu grupy, może być kit DIY :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2015-08-16 09:57:11
    Temat: Re: SPDIF i przydźwięk
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Sunday, August 16, 2015, 8:49:10 AM, you wrote:

> [...]

    > sygnału kablem optycznym załatwi sprawę przydźwięku ? Jeśli tak to który
    > konwerter polecacie ? W duchu grupy, może być kit DIY :)

    Raczej zlikwiduj pętlę generującą przydźwięk. Masz do zestawu
    podłączony telewizor z kablówką i komputer?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-08-16 10:41:18
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Raczej zlikwiduj pętlę generującą przydźwięk. Masz do zestawu
    > podłączony telewizor z kablówką i komputer?

    Na razie tylko TV, stary kineskopowy. Fakt, przydźwięk w amplitunerze
    pojawia się po połączeniu DVD-TV kablem euro. Wcześniej miałem inne DVD
    z wyjściem optycznym i problemu nie było.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2015-08-16 10:57:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Sunday, August 16, 2015, 10:41:18 AM, you wrote:

    > Na razie tylko TV, stary kineskopowy. Fakt, przydźwięk w amplitunerze
    > pojawia się po połączeniu DVD-TV kablem euro. Wcześniej miałem inne DVD
    > z wyjściem optycznym i problemu nie było.

    Ale ten TV ma podpięta jakąś instalację antenową?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2015-08-16 11:05:10
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Ale ten TV ma podpięta jakąś instalację antenową?

    Ma, zarówno TV jak i amplituner do UKF. Jej odpięcie od jednego,
    drugiego czy obu naraz niczego nie zmienia, co właśnie sprawdziłem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2015-08-16 15:46:47
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Ma, zarówno TV jak i amplituner do UKF. Jej odpięcie od jednego,
    > drugiego czy obu naraz niczego nie zmienia, co właśnie sprawdziłem.

    Na początek spróbuj czy Ci nie pomoże tzw. separator galwaniczny. Służy
    właśnie do elektrycznego, galwanicznego oddzielenia urządzeń. Będzie
    tańszy, niż to co zaproponowałeś z przejściem na kabel optyczny i z
    powrotem na miedź.
    Pierwszy z brzegu link: https://sklep.rettpol.com.pl/picturesbig/1008_0.jpg

    Tylko to leczy skutek a nie przyczynę. Lepiej poszukaj przyczyny. Uwaga
    - nie chwytaj jednocześnie za oba złącza po obu stronach podłączonego
    separatora, bo jeżeli jest różnica potencjałów między urządzeniami (a
    chyba jakaś jest), to staniesz się na chwilę ich połączeniem
    wyrównawczym i może zaboleć.

    Najlepiej jakbyś rozrysował swoje połączenia między wszystkimi
    urządzeniami. Możesz nawet mieć problemy spowodowane np. przez
    podłączenie urządzeń do gniazdek elektrycznych 230V na różnych fazach, w
    różnych pokojach.
    Ewentualnie któreś urządzenie powinno być podłączone do gniazda z bolcem
    ochronnym a nie jest i wtedy filtr przeciwzakłóceniowy odprowadza śmieci
    przez koncentryk do innego urządzenia.

    Kolega miał modem internetowy z kablówki, podłączony do komputera. Ta
    sama kablówka podłączona też do telewizora. Telewizor połączony
    analogowo z komputerem (composite do wejścia karty TV w PC), czyli
    klasyczna pętla i przyczyna powstawania przydźwięku, pasów na ekranie
    TV. Moje rozwiązanie polegało na zaproponowaniu mu separatora na wejściu
    kabla koncentrycznego kablówki do TV lub do modemu a monterzy z kablówki
    polecili kupienie grubszego kabla łączącego TV z komputerem. Co ciekawe
    obie metody były skuteczne ale upierałbym się przy swojej.

  • 7. Data: 2015-08-16 18:01:11
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-08-16 o 15:46, Maciek pisze:

    > Na początek spróbuj czy Ci nie pomoże tzw. separator galwaniczny. Służy
    > właśnie do elektrycznego, galwanicznego oddzielenia urządzeń.

    OK, ale jak pisałem - odłączenie wtyków antenowych w TV i amplitunerze
    *niczego* nie załatwia. Przydźwięk jak był tak jest. Ginie on dopiero po
    *odłączeniu kabla euro* spomiędzy DVD a TV. Masa kabla OK.

    > Będzie
    > tańszy, niż to co zaproponowałeś z przejściem na kabel optyczny i z
    > powrotem na miedź.
    > Pierwszy z brzegu link: https://sklep.rettpol.com.pl/picturesbig/1008_0.jpg

    Nie muszę wracać na miedź, amplituner akceptuje szkło :) Na starym DVD,
    połączonym do amplitunera "szkłem" wszystko chodziło prawidłowo.

> [...]
    > urządzeniami. Możesz nawet mieć problemy spowodowane np. przez
    > podłączenie urządzeń do gniazdek elektrycznych 230V na różnych fazach, w

    Nic z tych rzeczy, cały ten sprzęt wisi na jednym gniazdku.

    > Ewentualnie któreś urządzenie powinno być podłączone do gniazda z bolcem
    > ochronnym a nie jest i wtedy filtr przeciwzakłóceniowy odprowadza śmieci
    > przez koncentryk do innego urządzenia.

    Wszystkie wtyczki bez bolca.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2015-08-16 18:45:58
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > OK, ale jak pisałem - odłączenie wtyków antenowych w TV i amplitunerze
    > *niczego* nie załatwia. Przydźwięk jak był tak jest. Ginie on dopiero po
    > *odłączeniu kabla euro* spomiędzy DVD a TV. Masa kabla OK.

    Miałem na myśli podłączenie tego separatora w kablu SPDIF. Koncentryk
    jak koncentryk. Pisałeś, że przydźwięk pojawia się jak tylko zetkniesz
    ekrany wtyku SPDIF i gniazda.

  • 9. Data: 2015-08-16 18:55:36
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako PeJot <P...@n...pl> w artykule
    <news:mqqc2f$pcm$1@node1.news.atman.pl> pisze:

    > OK, ale jak pisałem - odłączenie wtyków antenowych w TV i amplitunerze
    > *niczego* nie załatwia. Przydźwięk jak był tak jest. Ginie on dopiero po
    > *odłączeniu kabla euro* spomiędzy DVD a TV. Masa kabla OK.
    (...)
    > Wszystkie wtyczki bez bolca.

    Obróć wtyczkę od DVD o 180 stopni. Jeśli przydźwięk zupełnie nie zniknie,
    sprawdź czy nie będzie lepiej, kiedy wtyczkę od DVD zostawisz po staremu,
    a obrócisz wtyczkę od TV. A może będzie jeszcze lepiej, kiedy obrócisz obie
    wtyczki?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 10. Data: 2015-08-16 20:02:57
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-08-16 o 18:45, Maciek pisze:

    > Miałem na myśli podłączenie tego separatora w kablu SPDIF. Koncentryk
    > jak koncentryk. Pisałeś, że przydźwięk pojawia się jak tylko zetkniesz
    > ekrany wtyku SPDIF i gniazda.

    A ja myślałem o wrzuceniu go w obwód antenowy. No cóż, jakiś pomysł na
    separację galwaniczną DVD-amplituner to jest, tańszy niż światłowód.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem